درباره مدیریت دیجیتالی برند و تبلیغات مستقیم

 

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت سی‌‌و‌هشتم:

مدیریت دیجیتالی برند

این نوع از مدیریت در واقع پاسخی به پیچیدگی و سرعت مورد نیاز در فرایند برند‌سازی جهانی است. در دهه گذشته طیف گسترده‌ای از ابز‌ار‌های مدیریت دیجیتالی برند به وجود آمده‌اند که به‌وسیله‌ آن‌ها توزیع و یکپارچگی ابزار‌های برند‌سازی کنترل می‌شود.

این ابزار‌ها شامل شبکه اینترانت، تامین‌کنندگان خدمات نرم‌افزاری و سیستم‌های برون‌سپاری ‌است. در ابتدا از این ابزار برای ارسال راهنما‌های برند به‌صورت دیجیتالی که در گذشته به‌صورت چاپ‌شده بین شرکت‌های تابع توزیع می‌شد، بهره می‌بردند. امروزه این ابزار‌ها توسعه‌ یافته‌اند و از آن‌ها برای ذخیره تصاویر گرافیکی، قالب‌های طراحی بسته‌بندی، قالب‌های طراحی تبلیغات و… استفاده می‌شود.

این سیستم‌ها به‌خصوص در شرکت‌هایی به‌ کار گرفته‌ می‌شوند که به‌طور گسترده‌ای در نقاط مختلف کشور و جهان دارای شعبه‌ هستند و می‌خواهند تا یک برنامه راهبردی برند را به‌صورت یکپارچه در نقاط مختلف اجرا کنند.

بازاریابی مستقیم

به شکلی از بازار‌یابی گفته‌ می‌شود که در آن پیام‌ها با استفاده رسانه‌‌هایی مانند ایمیل، پیامک و پست به مصرف‌کننده می‌رسد. بنابراین بازاریابی مستقیم از تبلیغات متداول که پیام آن در رسانه‌هایی همچون تلویزیون، رادیو، روزنامه و بیلبورد به مخاطب خود منتقل می‌شود، متفاوت است. بازاریابی مستقیم به دلیل قابلیت اندازه‌گیری مستقیم اثربخشی، برای بسیاری از بازاریاب‌ها جذاب است. در حالی که اندازه‌گیری اثربخشی در سایر رسانه‌ها به‌صورت غیر مستقیم است، زیرا پاسخ مستقیمی از مخاطب دریافت نمی‌شود.

در حالی که بسیاری از بازار‌یاب‌ها این شکل از بازاریابی را می‌پسندند؛ اما بسیاری از افراد از این نوع دریافت‌های ناخواسته انتقاد‌ کرده و گاهی از آنان به نام «هرزنامه» و «پیام‌های ناشناس» یاد‌ می‌کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *