اگر خواب کافی ندارید کم عمر می کنید

 

  • در کتاب “واکر”، ارتباط میان محرومیت از خواب و مشکلات سلامتی شامل سرطان، دیابت، بیماری آلزایمر، چاقی و سلامت روانی به طور جدی بررسی شده است. وی امیدوار است که وقتی مردم پیوند بین این مسائل و محرومیت از خواب را می فهمند، طوری برنامه ریزی کنند که هر شب به اندازه کافی بخوابند.

محرومیت از خواب به هردلیلی سلامت جسمی و روحی انسان را به خطر می اندازد، بنابراین شما باید هر شب ۷ ساعت یا بیشتر بخوابید.

 پزشکان به شدت توصیه می کنند که مردم هر شب حداقل هفت ساعت خواب داشته باشند، چرا که چندین بیماری را  نتیجه محرومیت از خواب می دانند.
ظاهرا اثرات نداشتن خواب کافی، فراتر از یک حالت ذهنی  و یا نیاز به نوشیدن چندفنجان قهوه بیشتر است. خواب کمتر می تواند باعث یک زندگی کوتاهتر باشد، پس اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که دوست دارند در شب تا دیر وقت بیداربمانند، ممکن است مجبور شوید عادت های خود را تغییر دهید.
متی واکر استاد مرکز علوم انسانی برکلی، موسسه ای که هدف آن درک تمام اثرات مثبت و منفی خواب است سالهاست برروی خواب تحقیق می کند. واکر  بیش از چهار سال از زندگی خود را صرف نوشتن کتابی با عنوان “علم جدید خواب و رویاها” نموده است.
در کتاب “واکر”، ارتباط میان محرومیت از خواب و مشکلات سلامتی شامل سرطان، دیابت، بیماری آلزایمر، چاقی و سلامت روانی به طور جدی بررسی شده است. وی امیدوار است که وقتی مردم پیوند بین این مسائل و محرومیت از خواب را می فهمند، طوری برنامه ریزی کنند که هر شب به اندازه کافی بخوابند. در کتاب “واکر”، ارتباط میان محرومیت از خواب و مشکلات سلامتی شامل سرطان، دیابت، بیماری آلزایمر، چاقی و سلامت روانی دیده می شود.
واکر ادعا می کند که اگر یک نفر شبی ۷ساعت بخوابد، تعداد سلول های قاتل، که مسئول حمله به سلول های سرطانی هستند تا ۷۰ درصد کاهش می یابد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *