برای کاهش دمای بدن مواد غذایی کم کالری بخوریم

 

  • بادام زمینی: حاوی چربی های مفید برای داشتن قلب سالم است. بیش از ۸۰ درصد چربی های موجود در بادام زمینی، چربی های اشباع نشده است. علاوه بر این، یک اونس بادام زمینی ۷ گرم پروتئین دارد و ترکیب پروتئین موجود در آن به همراه چربی منجر به احساس سیری می شود.

 

با توجه به گرم شدن هوا در این فصل از سال می خواهیم به مناسب ترین و سالم ترین گزینه های غذایی برای کاهش عطش و گرمای بدن شاره کنیم. با مصرف این خوردنی ها می توانید از چاقی و اضافه وزن نیز درامان بمانید. این مواد غذایی برای  کودکان و خانم ‌های باردار بسیار مفید و ارزشمند هستند.

به گفته متخصصان تغذیه، بهترین رژیم غذایی در ماه های گرم سال، روزانه معادل ۴ تا ۵ فنجان میوه، سبزی و صیفی جات و سه وعده لبنیات بدون چربی یا کم چربی است.

با رعایت این رژیم غذایی، مواد غذایی کم کالری طبیعی غنی از فیبر، کلسیم و سایر مواد مغذی به همراه ویتامین ها، به اندازه کافی به بدن می رسد. بسیاری از خوراکی های فصل بهار و تابستان برای بدن منافعی دارند که شاید از آنها آگاه نباشید. میوه ها و سبزیجات این فصول غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که فرایند پیری را کند می کنند، محافظت در برابر انواع سرطان ها و بیماری های قلبی ایجاد کرده و تنظیم کننده فشار خون هستند. این مواد مغذی چون حاوی کالری پایینی هستند، از بروز چاقی نیز پیشگیری می کنند.

در اینجا بهترین و سالم ترین گزینه های غذایی مناسب روزهای گرم بیشتر معرفی شده اند:

چغندر: غنی از آنتی اکسیدان است و یک ضد التهاب قوی نیز محسوب می شود. چغندر سرشار از فیبر، فولات، پتاسیم و منگنز است. این سبزی پرخاصیت همچنین برای افرادی که از کم خونی و دیگر بیماری های خونی رنج می‌برند و همچنین برای کودکان و خانم ‌های باردار بسیار مفید است.

توت: انواع خانواده توت سرشار از ویتامین ث، فیبر، و آنتی اکسیدان ها هستند که مصرف مداوم آنها کمکی است برای جلوگیری از خطر ابتلا به آلزایمر، بیماری پارکینسون، و برخی از سرطان های خاص. بهترین بخش مصرف توت این است که هر فنجان از آنها کمتر از ۶۰ کالری دارد.

بادمجان: بادمجان حاوی آنتوسیانین است؛ ترکیباتی که متعلق به یک کلاس از مواد شیمیایی گیاهی تحت عنوان فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات در بسیاری از غذاهای گیاهی موجودند. بسیاری از فواید حاصل از بادمجان در پوست های گیاهی آن است. پوست بادمجان پر از فیبر، پتاسیم و منیزیم و آنتی اکسیدان است و از نظر ظرفیت جذب رادیکالهای آزاد اکسیژن، بادمجان در میان ۱۰ سبزیجات برتر قرار دارد.

ذرت: سرشار از لوتئین و زیگزانتین است؛ یعنی دو فیتوکمیکال که منجر به ترویج سلامت بینایی می شوند.

ماست یونانی: غنی از کلسیم و پروتئین است. با افزایش سن، بدن شما برای حفظ سلامت پوست و غلبه بر بیماری ‌ها به پروتئین بیشتری نیاز دارد. ماست یونانی راهی فوق‌ العاده برای تامین پروتئین کافی بدن است، حتی اگر از مصرف غذاهای سنگین مانند گوشت ‌ها اجتناب می ‌کنید. ماست یونانی مملو از پروبیوتیک ‌هاست. آنها جانوران بسیار ریز میکروسکوپی از قبیل باکتری ‌ها و مخمرها هستند. این موجودات به طور طبیعی در درون بدن شما زندگی می ‌کنند، البته داشتن جانوران میکروسکوپی در درونتان به حفظ سلامت دستگاه گوارش شما و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این؛ در برنامه غذایی اغلب امریکایی‌ ها سدیم فراوانی یافت می ‌شود. میزان سدیم موجود در ماست یونانی نه تنها بسیار اندک بوده، بلکه سرشار از پتاسیم است.

بادام زمینی: حاوی چربی های مفید برای داشتن قلب سالم است. بیش از ۸۰ درصد چربی های موجود در بادام زمینی، چربی های اشباع نشده است. علاوه بر این، یک اونس بادام زمینی ۷ گرم پروتئین دارد و ترکیب پروتئین موجود در آن به همراه چربی منجر به احساس سیری می شود.

گوجه فرنگی: یک منبع غذایی عمده لیکوپن و آنتی اکسیدان محسوب می شود و حاوی بسیاری از خواص درمانی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، و سرطان است.

کدو سبز: یک گیاه بسیار کم کالری است و در هر فنجان تنها ۲۹ کالری دارد. این گیاه منبع عالی فیبر است و منجر به کاهش سطح کلسترول و کاهش یبوست می شود.

هندوانه: ۹۲ درصد آب دارد و حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند لیکوپن و ویتامین های ب ۶، آ، و ث است. هندوانه در هر فنجان تنها ۴۰ کالری دارد و یک دسر مناسب و شیرین برای جبران کم آبی بدن نیز به شمار می رود.