7 درمان گیاهی مخصوص برای زیبایی و شفاف شدن پوست

images

 

  • براي درمان لك‌هاي پوستي ناشي از بارداري استفاده از ماسك‌هاي طبيعي تهيه شده از ميوه‌هاي تازه بسيار موثر است. اين ماسك‌ها كه بدون عارضه و بي‌خطر هستند به راحتي مي‌توانند اثر لك‌هاي به‌وجود آمده در دوران بارداري را كاهش داده و به مرور آن را برطرف كنند

در جهان امروز درمان‌هاي مختلفي براي لك‌هاي پوستي به جاي مانده از آفتاب سوختگي، انواع جوش و بيماري‌هاي پوستي وجود دارد. در طب مدرن متخصصان پوست و مو با كمك تكنيك‌هاي به روز خود با ليزردرماني و ديگر شيوه‌هايي كه سراغ دارند به درمان بسياري از لك‌هاي پوستي پرداخته و پوستي شفاف و زيبا را به بيمارشان هديه مي‌كنند اما علاوه بر اين، شيوه‌ها و تكنيك‌هاي ديگري نيز در جهان وجود دارند كه با كمك آن‌ها مي‌توان برخي از انواع لك‌هاي پوستي را به سادگي حتي در منزل درمان كرد. براي بهبود برخي از اين لك‌ها تنها كافي است با ما همراه باشيد تا با نسخه‌هاي گياهي و طبيعي درمان آن‌ها آشنا شويد.


اگر شما نيز در گروه افرادي هستيد كه در نوجواني و در دوران بلوغ به جوش‌هاي صورت‌تان دست زديد و جاي برخي از آن‌ها روي صورت‌تان باقي مانده با كمك نسخه‌هاي طبيعي و گياهي زير و استمرار آن‌ها به‌مدت يك تا 2 ماه مي‌توانيد به مرور اين آثار را از روي صورت خود محو كنيد.

  •  ساده‌ترين نسخه استفاده از ماسك تخم‌مرغ و عسل است. براي تهيه اين ماسك كافي است زرده تخم‌مرغ را درون كاسه‌اي بلوري ريخته و آن را با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون مخلوط كرده و خوب هم بزنيد. سپس به اين مخلوط يك قاشق عسل طبيعي اضافه كرده و پس از مخلوط كردن آن را به‌مدت 20 دقيقه روي صورت‌تان ماسك كنيد. بهتر است از اين ماسك يك روز در ميان و براي شست و شوي ماسك از آب نيمه ولرم استفاده كنيد.
  • استفاده از مخلوط برگ‌هاي تازه كلم و ترب نيز براي درمان جاي جوش بسيار مهم است. براي تهيه اين مخلوط كافي است برگ تازه كلم و ترب را به يك اندازه در مخلوط كن ريخته و تركيب به دست آمده از آن را روي صورت ماسك كنيد. اجازه دهيد اين تركيب به‌خوبي سراسر صورت شما را بگيرد و بعد از 20 دقيقه آن را از صورت‌تان بشوييد.
  • تخم جعفري يكي  از گياهان دارويي است كه براي درمان جاي جوش بسيار موثر است. براي تهيه اين داروي گياهي كافي است تخم جعفري را به اندازه 2 تا 3 قاشق غذاخوري درون مخلوط كن ريخته و آن را با 2 ليوان آب بجوشانيد تا يك ليوان از اين جوشانده باقي بماند. اين مخلوط را صاف كرده و اجازه دهيد سرد شود. سپس يك دستمال تميز نخي را به اين مخلوط آغشته كرده و به‌مدت 20 دقيقه روي صورت خود هر روز كمپرس كنيد.
  • معجون توت‌فرنگي و عسل براي پوست شما

براي درمان لك‌هاي پوستي ناشي از بارداري استفاده از ماسك‌هاي طبيعي تهيه شده از ميوه‌هاي تازه بسيار موثر است. اين ماسك‌ها كه بدون عارضه و بي‌خطر هستند به راحتي مي‌توانند اثر لك‌هاي به‌وجود آمده در دوران بارداري را كاهش داده و به مرور آن را برطرف كنند. در حقيقت اسيد موجود در ميوه‌هاي تازه موجب درمان اين لك‌ها مي‌شود. يكي از مناسب‌ترين اين ماسك‌ها استفاده از ماسك توت فرنگي و عسل است. براي تهيه اين ماسك كافي است 6 توت‌فرنگي بزرگ و تازه را با پشت قاشق له كنيد و آن را با يك قاشق عسل طبيعي مخلوط كرده و 20 دقيقه روي صورت‌تان ماسك كنيد. اين ماسك را هر روز تكرار كنيد.

  • روغن ماهي  روي پوست‌تان بريزيد

اگر پوست صورت يا بدن‌تان لكه‌هاي صورتي يا قرمز رنگ دارد براي درمان آن بايد از روغن ماهي استفاده كنيد. براي اين منظور كافي است محل لك‌هاي قرمز رنگ را خوب بشوييد تا هيچ‌گونه آلودگي در سطح آن نباشد. سپس لايه نازكي از روغن ماهي را روي لك‌هاي قرمز يا صورتي رنگ كشيده و اجازه دهيد به‌مدت نيم ساعت اين روغن روي لك‌ها باقي بماند و جذب پوست شود.

  • با لك‌هاي روشن چه كنيم؟

براي درمان لك‌هاي روشن از ماسك جوانه گندم استفاده كنيد. براي تهيه اين ماسك كافي است 2 قاشق جوانه گندم را با مخلوط‌كن آسياب كنيد و سپس آن را با 2 قاشق غذاخوري عسل تركيب كرده و خميري تهيه كنيد. اين خمير را روي كل صورت بكشيد و اجازه دهيد به‌مدت 20 تا 30 دقيقه روي پوست‌تان بماند. سپس اين ماسك را از صورت خود برداشته و آن را بشوييد.

  • اگر پوست بدن يا صورت‌تان لك‌هاي پوستي قهوه‌اي تيره يا سياه دارد يكي از بهترين شيوه‌ها براي درمان آن استفاده از روغن كرچك است. براي اين كار لازم است محل مورد نظر را با مقدار اندكي روغن كرچك ماساژ دهيد و اين كار را هر روز تكرار كنيد تا لكه به مرور كمرنگ شده و محو شود.

ماسک توت فرنگی و سس مایونز درست کنیم

11355189_1684456961817092_153734742_n

 

  • گرمای هوا و تابش بیش‌ازحد آفتاب در فصل تابستان موجب كاهش آب بدن و از بین رفتن رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوست می‌شود. درمانگران درمان‌های طبیعی همواره در این فصل به بیماران خود توصیه می‌كنند

درمان بيماري‌ها و عارضه‌هاي پوستي امروزه يكي از بزرگ‌ترين دغدغه خانم‌ها و آقاياني است كه در شهرهاي بزرگ و پر از آلودگي زندگي مي‌كنند. آلودگي‌هاي موجود در شهر‌ها كه عمده آن‌ها ناشي از دود اتومبيل‌ها و وسايل حمل‌ونقل عمومي است تاثير زيادي بر سلامت و بهداشت پوست ساكنان شهرها دارد. علاوه بر اين استرس‌ها و خستگي ناشي از كار روزانه نيز از ديگر عواملي است كه موجب بروز برخي از بيماري‌ها و عوارض پوستي در مردان و زنان جوان مي‌شود. اگرچه هر يك از اين بيماري‌ها و عوارض، درماني مخصوص به‌خود دارد اما با رعايت نكات ساده بهداشتي و استفاده از گياهان دارويي و ماسك‌هاي طبيعي به راحتي مي‌توان از شر اين عوارض راحت شد يا آن‌ها را كنترل كرد.


    پاكسازي پوست با عسل و توت فرنگي

اگر در گروه افرادي قرار مي‌گيريد كه هر روز از منزل خارج مي‌شويد و مجبوريد مسافت طولاني را در سطح شهر طي كرده و از ميان دود انواع و اقسام اتومبيل‌ها و خودروها به محل كار خود برسيد، بهتر است تا فرصت داريد از ماسك توت فرنگي كه يكي از مفيدترين ميوه‌هاي تابستاني است، بهره ببريد. بسياري از درمانگران استفاده از ماسك توت فرنگي تازه را راه حل مناسبي براي پاكسازي پوست و مبارزه با انواع آلودگي‌هاي محيطي كه به مرور موجب بروز بيماري‌ها و انواع جوش‌ها در پوست صورت مي‌شود، مي‌دانند. براي تهيه اين ماسك كافي است 6 توت‌فرنگي له شده را با 2 قاشق غذاخوري عسل و 2 قاشق غذاخوري خامه تركيب كنيد و اين تركيب را روي صورت خود به‌مدت 20 دقيقه بگذاريد. استفاده از اين ماسك به‌مدت يك هفته علاوه بر پاكسازي پوست و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي پوست موجب افزايش شادابي و نشاط پوست نيز مي‌شود.


  میخچه با سیر رفع مي‌شود

میخچه پا یكی از عوارض پیاده‌روی زیاد و استفاده نكردن از كفش مناسب است كه در پای برخی از افراد دیده می‌شود. به‌طور كلی در طب سنتی و طب‌های مكمل در سراسر جهان برای درمان میخچه تدابیر مختلفی توصیه شده است اما یكی از كاربردی‌ترین شیوه‌های درمانی خانگی كه قابل استفاده برای همه مردم است، استفاده از سیر برای درمان میخچه است. برای این منظور كافی است یك عدد سیر تازه را له كرده و آن را روی میخچه به‌مدت نیم ساعت قرار دهید. تكرار این شیوه به‌مدت یك هفته به درمان میخچه و برطرف شدن آن كمك می‌كند. برخی از درمانگران طبیعی استفاده از كشمش را نیز در درمان میخچه موثر می‌دانند و معتقدند قرار دادن كشمش له شده روی میخچه و استمرار آن برای چند روز به درمان آن كمك می‌كند.


  تسكين خارش پوست با آب كرفس

بسياري از افراد قرمزي و خارش پوست را در فصل تابستان به‌دليل گرمي هوا، شنيدن خبر هيجان‌انگيز يا خوردن برخي مواد آلرژي‌زا از قبيل شكلات، پنير، گوجه فرنگي، قهوه، تخم‌مرغ يا بعضي از غذاهاي دريايي تجربه مي‌كنند. غالب اين افراد سابقه بيماري آلرژي يا حساسيت خاصي در پرونده پزشكي‌شان ندارند اما به‌دليل شرايط خاصي كه دارند ممكن است با خوردن يكي از غذاهاي ذكر شده دچار قرمزي پوست و خارش شوند. براي از بين بردن اين خارش و قرمزي بهتر است از آب كرفس استفاده كنند و موضع مورد نظر را با آن بشويند. درصورتي كه آب كرفس در دسترس نبود مي‌توان از آب سيب طبيعي براي شست‌و شوي موضعي كه خارش دارد استفاده كرد. علاوه بر اين توصيه شده با شروع خارش و قرمزي، فرد مبتلا نسبت به شرايط معمولي آب بيشتري بنوشد تا مواد محرك زودتر از بدنش خارج شوند.


    با شيرعسل آكنه را از بين ببريد

يكي ديگر از مشكلات و اختلالات پوستي كه بيشتر در دوران نوجواني و جواني در افراد مشاهده مي‌شود، آكنه است كه با وجود آلودگي‌ها، چربي‌ها و كثيفي‌هاي پوست اين بيماري در پوست صورت شدت پيدا مي‌كند. يكي از شيوه‌هاي درماني طبيعي براي كنترل و بهبود آكنه صورت استفاده از مخلوط شيرعسل و استفاده روزانه آن است. براي تهيه اين مخلوط به ميزان مساوي شير و عسل را تركيب كنيد و به‌خوبي آن را هم بزنيد. سپس آب يك تا 2 عدد ليموي ترش را نيز اضافه كرده و آن را دوباره هم بزنيد. از اين مخلوط براي شست و شوي پوست صورت‌تان استفاده كنيد. مي‌توانيد اين مخلوط را با كمك پنبه روي صورت بزنيد و بعد از 51 دقيقه آن را بشوييد. بهتر است از اين محلول به‌مدت يك ماه دوبار در روز استفاده كنيد.


 

آبرسانی به‌صورت با سس مایونز

گرمای هوا و تابش بیش‌ازحد آفتاب در فصل تابستان موجب كاهش آب بدن و از بین رفتن رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوست می‌شود. درمانگران درمان‌های طبیعی همواره در این فصل به بیماران خود توصیه می‌كنند تا علاوه‌بر نوشیدن آب بیشتر از انواع میوه‌ها و سالادهای سبزی‌ها برای دریافت آب بیشتر و آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی استفاده كنند. این گروه در كنار اصلاح تغذیه ،استفاده از ماسك‌های مرطوب‌كننده و آبرسان گیاهی و طبیعی را نیز برای بهبود خشكی صورت بسیار موثر می‌دانند. یكی از بهترین ماسك‌های طبیعی و آبرسان به سطح پوست ماسك مایونز است. برای تهیه این ماسك كافی است یك قاشق غذاخوری ماست و یك قاشق غذاخوری سس مایونز را با هم مخلوط كنید و سپس به آن یك زرده تخم‌مرغ و نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه كنید. مخلوط به‌دست آمده را به خوبی هم بزنید و در نهایت این ماسك را به‌مدت 02 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این ماسك به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در زرده تخم‌مرغ و مواد رطوبت‌رسانی كه در مایونز و عسل وجود دارد به آبرسانی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده صورت كمك مي‌كند.


 

اين ماسك را پيش از مهماني بزنيد

درصورتي كه وسط هفته به يك مهماني دعوت شده‌ايد و مجبوريد پس از انجام كار روزانه يا برگشتن از سركار براي مهماني آماده شويد، بهتر است از ماسك زرده تخم‌مرغ و عسل استفاده كنيد. قراردادن اين ماسك به‌مدت 04 دقيقه روي صورت به شما كمك مي‌كند خستگي و تيرگي پوست‌تان كه ناشي از كار و فعاليت‌هاي روزانه است از بين برود. براي تهيه اين ماسك يك عدد زرده تخم‌مرغ را با يك قاشق غذاخوري آردجو و04 دقيقه با آب ولرم آن را بشوييد.


 

      برطرف كردن كك‌ومك با گوجه‌فرنگی

با آمدن فصل تابستان بسیاری از خانم‌ها و آقایان از افزایش كك‌ومك روی صورت و گردن خود شكایت دارند. این كك‌ها كه به دلیل بلند شدن روزها و افزایش مدت زمان تابش خورشید در تابستان بیشتر دیده می شود به‌راحتی با كمك درمان‌های خانگی قابل كنترل است. یكی از ساده‌ترین شیوه‌های برطرف شدن این لك‌ها از روی صورت و گردن استفاده از گوجه‌فرنگی له شده بر سطح پوست است. كافی است یك گوجه‌فرنگی له شده را روی پوست گردن و صورت خود بمالید و اجازه دهید به‌مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند. گوجه كمك می كند تا لك‌های قرمز رنگ كك‌ومك از صورت و گردن شما محو شود. بهتر است این شیوه را 3 بار در هفته در طول تابستان تكرار كنید.