گرسنگی زیاد باعث از بین رفتن سلول های بدن می شود

 

  • مطالعه نشان می دهد در درمان های مرتبط با مرگ سلولی نظیر شیمی درمانی، مسیر میتوکندری فعال می شود. در مقابل در زمان گرسنگی هم سلول ها موجب فعال شدن گیرنده های مرگ در غشاء خود شده که معمولا از طریق لمفوسیت های سیستم ایمنی برای حمله و نابودی سلول های بیمار استفاده می شود.

 

امروزه افراد بسیاری برای کاهش وزن دست به هر روشی می زنند و رژیم های غذایی سنگینی را امتحان می کنند. دانشمندان بر اثر تحقیقات متوجه فرآیند مرگ سلولی ناشی از گرسنگی شده اند که در آن شبکه آندوپلاسمی نقش اصلی را ایفاء می کند.

کریستینا مونوز پیندو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «معمولا مرگ برنامه ریزی شده سلول موسوم به آپوپتوز از یک مسیر بیوشیمیایی مرتبط با نفوذپذیرکردن میتوکندری دنبال می شود. با این حال ما مشاهده کردیم که در موارد مرگ سلولی ناشی از فقدان گلوکز، سلول ها به صورت ناخواسته می میرند که این فرایند مشابه با آن چیزی است که از واکنش ایمنی انتظار داریم.»

مطالعه نشان می دهد در درمان های مرتبط با مرگ سلولی نظیر شیمی درمانی، مسیر میتوکندری فعال می شود. در مقابل در زمان گرسنگی هم سلول ها موجب فعال شدن گیرنده های مرگ در غشاء خود شده که معمولا از طریق لمفوسیت های سیستم ایمنی برای حمله و نابودی سلول های بیمار استفاده می شود.