درست کردن رب میوه گل نسترن برای سلامت قلب

  • البته درباره خواص میوه گل نسترن، مطلبی نیز با عنوان  میوه‌ای که 20 برابر لیمو «ویتامینC» دارد، در باشگاه خبرنگاران تسنیم منتشر کردیم؛ در ادامه نحوه تهیه رب میوه گل نسترن که بسیار مفید و سرشار از انواع ویتامینها است، آمده:

با توجه به مضراتی که برای رب گوجه فرنگی در طب سنتی بیان شده، برای جایگزین کردن این نوع رب که برای پخت انواع غذاهای مختلف نیازمند آن هستیم از چه نوع ربی می‌توان استفاده کرد؛ نحوه تهیه ربی سرشار از ویتامین C و مانع بیماریهای قلبی در این مطلب آمده است.

روز گذشته مطلبی درباره گوجه فرنگی و برخی مضرات مصرف آن با عنوان«گوجه‌فرنگی» حاوی ماده سمی گلیکوآلکالوئید است، منتشر کردیم که در این مطلب به مضرات رب به عنوان تلغیظ شده گوجه نیز پرداخته شده بود.

حال این سؤال پیش می‌آید که برای جایگزین کردن رب برای مصارف روزانه و پخت انواع غذاهای مختلف که نیازمند رب گوجه فرنگی است از چه چیزی می‌توان استفاده کرد.

امروز قصد داریم نحوه تهیه یک نوع رب از میوه گل نسترن (میوه گل رز) را آموزش دهیم که در کتب طب سنتی از این میوه به عنوان میوه‌ای سرشار از ویتامین C یاد شده است.

البته درباره خواص میوه گل نسترن، مطلبی نیز با عنوان  میوه‌ای که 20 برابر لیمو «ویتامینC» دارد، در باشگاه خبرنگاران تسنیم منتشر کردیم؛ در ادامه نحوه تهیه رب میوه گل نسترن که بسیار مفید و سرشار از انواع ویتامینها است، آمده:

برای تهیه رب میوه گل نسترن ابتدا باید دو کیلو میوه نسترن را داخل ظرفی مسی ریخته و به اندازه‌ای آب که روی میوه نسترن را بگیرد ریخته و جوشانده بعد داخل مخلوط‌کن بریزید سپس صاف کرده دوباره روی شعله خیلی کم گذاشته و وقتی غلیظ شد، خاموش کرده و یک قاشق غذاخوری نمک ریخته، وقتی خنک شد، داخل شیشه بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

خــــــــــواص رب میوه گل نسترن

سرشار از ویتامین ث

باعث پیشگیری از بیماریهای قلبی

درمان و پیشگیری از مشکلات کلیه

تسکین سرفه، سرماخوردگی

درمان مشکلات پوستی و آلرژیها

منبع عالی از ویتامین C

منبع غنی از ویتامین‌های E,A,D

باعث تسکین سردرد و سرگیجه

این رب سرشار از خواص مختلف و جایگزین بسیار مناسبی برای رب گوجه فرنگی است.