گلودرد را کاهش دهیم و درمان کنیم

  • سنت معروف و قدیمی درمان خانگی سرما خوردگی سوپ مرغ است، چون می تواند به تسکین گلو درد کمک کند، و همچنین سدیم موجود در آب گوشت خواص ضد التهابی دارد، و با خوردنش مریض احساس خوبی خواهد داشت.

گلودرد می تواند اولین نشانه  سرماخوردگی، عارضه جانبی از آسیب تارهای صوتی، و یا نشانه ای از چیزی جدی تر (مانند گلو درد حاد) باشد. از علتش که بگذریم، هنگامی که دچار گلو درد می شویم بیشتر نگران آن هستیم که چطور سریع از شر این درد خلاص شویم. ممکن است ترجیح دهید به پزشک مراجع کنید، اما برخی از بهترین درمان ها راهکارهای خانگی هستند.

دفعه بعد که احساس خارش، درد، یا سوزش در گلویتان شدید و یا احساس کردید که دارید سرما می خورید می توانید این راه حل ها را امتحان کنید و زود خوب شوید.

غرغره آب شور

مطالعات متعدد نشان داده است که غرغره کردن چند بار در روز با آب نمک گرم می تواند به کاهش تورم در گلو و نرم کردن آن و همچنین به دفع مواد التهاب آور یا باکتری ها کمک کند.

پزشکان معمولا مخلوطی از نصف قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب را توصیه می کنند. اگر طعم شور برای شما ناخوشایند است، می توانید مقدار کمی عسل به مخلوط اضافه کنید. سرم های شستشو برای این کار بسیار مناسبند چون هم طعم زیاد شوری ندارند و هم نتیجه ی بهتری خواهند داشت. (فقط به یاد داشته باشید پس از غرغره کردن، به جای قورت دادن آب آن را تف کنید!)

سوپ مرغ

سنت معروف و قدیمی درمان خانگی سرما خوردگی سوپ مرغ است، چون می تواند به تسکین گلو درد کمک کند، و همچنین سدیم موجود در آب گوشت خواص ضد التهابی دارد، و با خوردنش مریض احساس خوبی خواهد داشت.فایده ی دیگر این سوپ این است که زمانی که مریض هستید غذا خوردن با گلوی متورم می تواند بسیار دردناک و دشوار باشد در مقابل بدنتان برای مبارزه با عفونت به مواد مغذی نیاز دارد پس با خوردن این سوپ نیروی لازم را به بدنتان ببخشید.

چای

هنگامی که شما بیمار هستید و گلوی تحریک شده و پر التهابی دارید وجود آب کافی در بدن بسیار مهم است. باید به اندازه کافی مایعات بنوشید، به طوری که ادرار شما زرد روشن و شفاف شود. با این کار غشاهای مخاطی مرطوب و قادر به مبارزه ی بهتر با باکتری ها و مواد تحریک کننده مثل مواد آلرژی زا می شوند. یک فنجان چای گرم گیاهی می تواند درمانی فوری برای تسکین گلو درد باشد. بیشتر چای با رنگ سیاه، سبز، و سفید حاوی آنتی اکسیداند که برای تقویت ایمنی و دفع عفونت بدن موثر است. برای تاثیر بیشتر، یک قاشق چای عسل به چاییتان اضافه کنید.

داروها

شربت سرفه: حتی اگر سرفه هم نمی کنید. با استفاده از شربت سرفه درد گلویتان کم می شود. اگر سر کار می روید از شربت هایی استفاده کنید که خواب آلودگی ایجاد نمی کنند.

دارو های ضد التهاب: این داروها عبارتند از ترکیب مسکن های ضد درد و ضد التهاب، به طوری که آنها به شما احساس بهتری می دهند و تورم های گلویی را کاهش می دهند. در صورت وجود تب، با مصرف این داروها تبتان کاهش می یابد. داروهایی مثل آسپرین، داروی سرما خوردگی ( که شامل مسکن و آنتی هیستامین باشد) از این قبیل اند که در هر خانه ایی پیدا می شوند.