3 خودروی جدید سیتروئن به ایران می آیند

  • بازار ایران بازار بسیار پویا و پر رونقی است. زمانی که به نمایشگاه خودرویی این چنین می آیید متوجه می شوید که این کشور جای بسیار خوبی برای تولید و فروش خودرو است بنابراین پیش بینی ما این بود که این خودرو فروش خوبی در ایران خواهد داشت.

به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، کمتر از یک هفته از رونمایی نخسین محصول مشترک سایپا سیتروئن می گذرد. خودرویی که نه تنها در بازار جهانی بازتاب گسترده ای داشته بلکه با آمدنش به ایران آن هم به صورت محصول مشترک ایران و فرانسه، سر و صدای زیادی به همراه داشته است.

این خودرو در دومین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده و قرار است تا چند ماه آینده به بازار ایران عرضه شود. در همین رابطه به سراغ نیکولانس لوتخانژی-مدیر بازاریابی شرکت سایپا سیتروئن رفته ایم و از او درباره برنامه فروش محصولات سیتروئن در ایران و این خودرو پر سرو وصدا جویا شدیم.

• با اشاره به اولین محصول رونمایی شده که محصول مشترکی از سیتروئن و سایپا است، چرا پس از ایتالیا، ایران را به عنوان مقصد بعدی تولید مدل C3 انتخاب کردید؟

بازار ایران بازار بسیار پویا و پر رونقی است. زمانی که به نمایشگاه خودرویی این چنین می آیید متوجه می شوید که این کشور جای بسیار خوبی برای تولید و فروش خودرو است بنابراین پیش بینی ما این بود که این خودرو فروش خوبی در ایران خواهد داشت.

• آیا اعتقاد دارید C3 در بازار ایران موفق عمل کند؟

به اعتقاد من C3 همه رقبای خود را کنار می زند و بازار موفقی در ایران خواهد داشت.

• بازه قیمتی مشخصی برای این خودرو مطرح شده است؟

خیر. همه در جست و جو این پاسخ هستند اما از آنجایی که تا حدود شش ماه دیگر این خودرو به فروش می رسد، باید منتظر ماند چرا که شش ماه زمانی بسیار طولانی است و ارائه قیمت در حال حاضر حرکتی حرفه ای نیست. اما در عین حال می گویم که بدون شک قیمتی رقابتی و منصفانه خواهد بود.

• در سه سال گذشته مدل های متنوعی از سوی سیتروئن در ایران به نمایش در آمد. آیا پس از مدل C3 سیتروئن،‌ محصولات دیگری را برای بازار ایران در دست بررسی دارید؟

درحال حاضر تنها مدل C4 در ایران بصورت وارداتی در دسترس بود که آن هم بنا به دلایلی که کاملا واضح است دیگر وارد نمی شود. از این رو در حال حاضر C3 تنها مدلی خواهد بود که در ایران به تولید می رسد. پس از آن دو خودرو دیگر در صف ورود به بازار ایران هستند که یکی از سگمنت B سدان و دیگری از سگمنت B شاسی بلند است و در کنار مدل C3 که خودرویی از سگمنت B هاچ بک است، طیف گسترده ای از محبوب ترین های سگمنت B را پوشش می دهند. با این اوصاف تا یک سال و نیم آتی، سیتروئن سه محصول در بازار ایران به تولید و فروش خواهد رساند.

 

رقابت بین تاکسی های اینترنتی بالا گرفت

  • از جدی‎ترین رقبای اسنپ می‎توان به شرکت تپ‌سی (TAP30) اشاره کرد که با وجود تازه تاسیس بودن خود، پا را فراتر از انتظارها گذاشته و در مدت اندک فعالیت خود با ارائه خدمات‎رسانیِ باب میل مشتریان، بر مقبولیت خود میان مردم افزوده است.

به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، ورود تاکسی اینترنتی یا همان سامانه هوشمند حمل و نقل به ایران، در سال 93 و با شروع به کار شرکت «کارمان» وارد فاز عملی شد؛ شرکتی که با تغییر نام به «اسنپ» در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‎های ارائه کننده حمل و نقل اینترنتی در ایران به شمار می رود.

پس از شروع به کار اسنپ و رواج استفاده از این سبک حمل و نقل، که کاهش وقت و هزینه را برای مسافران در پی داشت، رفته رفته بر تعداد تاکسی‎های اینترنتی در ایران افزوده شد و این سیستم هوشمند در حمل و نقل به سایر کلان شهرهای ایران نیز راه یافت. همچنین به تازگی حضور یک رقیب روسی جدید برای شرکت‌های تاکسی های اینترنتی فعال در بازار ایران نشانگر فشرده‌ شدن بازار رقابت در این عرصه پرسروصداست، رقابتی که مسلما به افزایش سطح خدمات به مردم ختم خواهد شد.
* سامانه حمل و نقل هوشمند «اسنپ»

اسنپ در آغاز با نام «کارمان» از تابستان 93 شروع به کار کرد و در حال حاضر به عنوان اولین و بزرگ‎ترین سامانه هوشمند حمل و نقل در ایران در حال فعالیت است. پس از همکاری رسمی «اسنپ» و «زود فود» و تغییر نام سامانه سفارش غذای آنلاین به «اسنپ فود»، این شرکت دامنه خدمات رسانی خود را گسترش داد و یکی از دلایل این امر را می‎توان رقابتی شدن عرصه فعالیت و  روی کار آمدن رقبایی همچون «تپسی» و «کارپینو» دانست. در حال حاضر اسنپ در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز در حال خدمات رسانی به مشریان است و از چند روز قبل (13 آبان) با ورود به اهواز بر تعداد شهرهای تحت پوشش خود افزود.

* سامانه حمل و نقل هوشمند «تپ‌سی»

از جدی‎ترین رقبای اسنپ می‎توان به شرکت تپ‌سی (TAP30) اشاره کرد که با وجود تازه تاسیس بودن خود، پا را فراتر از انتظارها گذاشته و در مدت اندک فعالیت خود با ارائه خدمات‎رسانیِ باب میل مشتریان، بر مقبولیت خود میان مردم افزوده است. تپ‌سی در خرداد ۱۳۹۵ به شهروندان تهرانی معرفی شد و در حال حاضر دامنه فعالیت آن به شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز رسیده‌است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد تپ‌سی بایستی به زیرساخت تماما بومی آن اشاره کرد، شرکتی که مجوز دانش بنیان خود را از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده است و به همراه  شرکت پیک «الو پیک»  تنها شرکت های حمل و نقل اینترنتی دانش بنیان به شمار می روند. تپ‌سی با جذب پرسنل نخبه داخل کشور و همچنین بازگرداندن و بهره گیری از نخبگانی که از کشور رفته بودند، توانسته است به زیرساختی تماما بومی دست یابد.

* سامانه حمل و نقل هوشمند « کارپینو »

با روی کار آمدن تاکسی‎های اینترنتی همگان بر به صرفه بودن استفاده از این سبک حمل و نقل واقف بودند اما توجه کمتر کسی به زیان آنها برای رانندگان تاکسی‎های سنتی در پایتخت و کسادی بازار آژانس‎ها جلب شد به غیر از خود رانندگان تاکسی‎های سنتی و رانندگان آژانس ها!

اینجا بود که شهرداری تهران برای حمایت تاکسیرانی، وارد رقابت با تاکسی‎های اینترنتی شد و سامانه حمل و نقل هوشمند«کارپینو» را راه اندازی کرد. سامانه‎ای که حال خود را فراتر از تهران و در میان سیلی از تاکسی‎های اینترنتی شهر مقدس مشهد می بیند.

البته نرم افزاری با نام «ژیان» نیز در حال حاضر مشغول به هوشمندسازی آژانس‎ها و تاکسی‎های رسمی شهرهایی همچون اصفهان، مشهد و تهران است.

* «ماکسیم تاکسی»

شرکت ماکسیم اولین تاکسی اینترنتی خارجی در ایران محسوب می شود و به تازگی فعالیت خود در ایران را آغاز کرده است. این شرکت روسی  با شعار «وقت رفتن است»، در بیش از 200 شهر روسیه و کشورهایی نظیر بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان مشغول به فعالیت است.

* مشهد، مهد تاکسی‎های اینترنتی

شهر مقدس مشهد یکی از کلانشهرهای ایران به شمار می رود و با پیدایش تاکسی اینترنتی در تهران، به عنوان دومین میزبان این تاکسی‎ها، مملوء از شرکت‏های اینترنتی حمل و نقل شد. در حال حاضر شرکت‎هایی همچون تپ سی، اسنپ، کارپینو، تاچسی، چی‌تکس، آلوان و حتی ژیان در این شهر زائر خیز مشغول به فعالیت هستند.

تاکسی اینترنتی «آلوان» یکی از موفق ترین شرکت‎های حمل و نقل هوشمند در مشهد به شمار می رود که در حال حاضر در تهران، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان، کرمان و اصفهان بیش از ۵۰ شهر را پوشش داده است. علاوه بر آلوان، شرکت «تاچسی» نیز پا را فراتر از مشهد گذاشته و در شهرهای یزد و اهواز در حال فعالیت است.

* «الو پیک» و  «میاره»

در میان‎ رونق تاکسی‎های اینترنتی، شرکت‎هایی همچون «الو پیک» و «میاره»  نیز به چشم می خورند که در حال خدمات‎رسانی در زمینه پیک و ارسال بسته هستند. شرکت‎هایی که تا حدودی موفق عمل کرده و رو به ارائه خدماتی همچون حمل و نقل هوشمند بار از طریق  وانت‎ها آورنده اند.

در پایان پس از اشاره به تاکسی‎های اینترنتی و به اوج رسیدن رقابت مابین آنها نباید از این نکته قافل شویم که رونق تاکسی‎های اینترنتی و به اوج رسیدن رقابت در این عرصه چیزی جز بهبود سطح خدمات‎رسانی برای مردم را در پی نخواهد داشت و شاهد بالا رفتن کیفیت، کاهش و رقابتی شدن تعرفه‎ها و همچنین بالا رفتن سطح امنیت مسافران خواهیم بود.

نیسان به بازار و فروش در اروپا خوشبین است

  • .براساس آمارهای «انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا»، در 9 ماه نخست امسال فروش اروپایی «نیسان» با افزایش 4/ 5 درصدی به بیش از 452 هزار دستگاه رسید

ئیس فروش‌ جهانی شرکت «نیسان» درباره عملکرد امسال و سال‌ آینده این برند ژاپنی در بازارهای اروپا ابراز خوش‌بینی کرد. امیدواری دنیل شیلاکی، معاون اجرایی فروش و بازاریابی شرکت «نیسان»، از تلاش‌های صورت گرفته این شرکت خودروساز برای تقویت خطوط تولید خود در اروپا نشأت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در این رابطه شرکت «نیسان» نسل جدیدی از مدل هاچ‌بک «میکرا سابکامپکت»، مدل جدید خودروی الکتریکی با برد مسافتی بیشتر و مدل جدید قشقایی – پرفروش‌ترین محصول شاسی‌بلند این شرکت – که از تکنولوژی رانندگی شبه خودران بهره می‌برد را به محصولات خود افزوده است.براساس آمارهای «انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا»، در 9 ماه نخست امسال فروش اروپایی «نیسان» با افزایش 4/ 5 درصدی به بیش از 452 هزار دستگاه رسید. همچنین سهم بازار این شرکت با رشدی چشمگیر از 1/ 0 درصد به 8/ 3 درصد افزایش یافت. شیلاکی معتقد است موفقیت شرکت «نیسان» در فروش سه محصول جدید خود در سال 2018 نیز ادامه خواهد یافت.

چه موقع باید روغن گیربکس را عوض کنیم

  • روغن گیربکس در اثر ورود ذرات گرد و غبار از منافذي كه روغن از آن‌ها به بيرون نشت مي‌کند و همچنين کارکردن طولانی‌مدت روغن در دمای بالا به سرعت دچار استهلاک شده و سبب از بین رفتن خاصیت اولیه آن می‌شود.

یکی از روغن‌هایی که در خودرو مصرف می‌شود، روغن دنده یا واسکازین است. واسکازین کلمه روسی روغن دنده (Gear oil) است.

این روغن‌ها در گیربکس و دیفرانسیل خودرو مورد استفاده قرار گرفته و با روغن موتور فرق دارند. روغن دنده دارای مواد افزودنی مخصوصی است که از چرخ‌دنده‌ها و متعلقات آن‌ها در برابر فشار وارده محافظت می‌کند. روغن دنده مخصوص دیفرانسیل چون در شرایط سخت‌تری کار می‌کند، اغلب از روغن دنده گیربکس قوی‌تر مي‌باشد.

این روغن‌ها نیز مانند روغن موتور بر اساس سطح کیفیت (API) و ویسکوزیته (گرانروی SAE) طبقه‌بندی می‌شوند. این روان‌ساز دارای گرانروی ناچیز (حتی در دماهای پایین) بوده و با فلزات موجود در جعبه ‌دنده (فولاد و آلیاژهای مس) سازگاری کافی دارد.

واسکازین نیز مانند ساير روغن‌ها نیاز به تعویض دارد که تعویض به‌موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، افزايش عمر مفيد قطعات، كاهش درجه حرارت گيربكس، كاهش سر و صدا و در نهايت بهبود عملكرد آن می‌شود؛ کیلومتر تعویض آن هم بستگی به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط مختلف آب و هوايي و کارکرد آن دارد. معمولا هم‌زمان با تعویض دیسک و صفحه كلاچ، واسکازین نيز تعويض مي شود. با فرض متوسط عمر سيستم كلاچ خودرو با در نظر گرفتن تركيبي از رانندگي در داخل شهر و جاده حدود 100 هزار كيلومتر كاركرد باشد، پس در هر بار تعويض ديسك و صفحه كلاچ كه با باز شدن كامل گيربكس همراه است، اين سيال نيز تعويض مي‌شود.

اين موضوع در مورد خودرو‌هاي داراي گيربكس اتوماتيك كاملا متفاوت است. عملکرد این نوع گیربکس‌ها هیدرومکانیکی بوده و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن، نیروی لازم را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند. تعویض دنده‌ها از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی (شیر برقی) انجام می‌شود. تمامی این اعمال و کنترل قسمت‌های مختلف توسط نرم‌افزاری که بر روی واحد الکترونیکی گیربکس (EGS) نصب است انجام می‌گیرد.

در داخل گیربکس‌های اتوماتيك AL4 كه در خانواده 206 ديده مي‌شود، از روغن مخصوصی استفاده شده که اصطلاحا به روغن‌هاي مادام‌العمر (Lifetime) معروفند. منظور از این اصطلاح این نیست که هیچ‌گاه نیاز به تعویض نخواهند داشت، بلکه حکایت از مدت زمان زیاد کارکرد آن‌ها دارد.

روغن گیربکس در اثر ورود ذرات گرد و غبار از منافذي كه روغن از آن‌ها به بيرون نشت مي‌کند و همچنين کارکردن طولانی‌مدت روغن در دمای بالا به سرعت دچار استهلاک شده و سبب از بین رفتن خاصیت اولیه آن می‌شود.

شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا “پدال نیوز” به آن ها پاسخ دهد.

عمر مفید موتور خودرو چقدر است

 

  • یک موتور بنزینی که از آن به درستی حفاظت شده است حدوده ٣٠٠ هزار مایل عمر می کند. یک موتور دیزلی حتی می تواند بیشتر از این عمر کند چیزی حدود ٥٠٠ هزار مایل. در اینجا برخی از مسائل مربوط به نگه داری خودرو آمده است که بر طول عمر موتور خودرو اثر می گذارد.

 

 

موتور خودرو می تواند هزاران مایل کار کند. اما شما می توانید طول عمر آن را افزایش دهید. روغن موتور خودرو را به طور منظم تعویض کنید. چراغ های هشدار دهنده ی خودرو را نادیده نگیرید تا موتور خودرو بیشتر کار کند.

از دنده6 ، ممکن است شما به فکر خرید که دوج چارجر با کارکرد ١٠٠ هزار مایل باشید، یک خودروی کاملاً کلاسیک. اما شما نگران موتور خودرو هستیدو یا شاید شما می خواهید یک فورد دست دوم بخرید که قیمت مناسبی دارد ولی چند سالی از تولید آن می گذرد.مطمئناً شما نمی خواهید خودرو مشکلی داشته باشد که شما را مجبور به تعویض قطعات خودرو کند. در ادامه توضیح خواهیم داد که یک خودرو قبل از احتیاج داشتن به یک موتور جدید چه مقدار مسافتی را طی خواهد کرد.

با محافظت خوب:

یک موتور بنزینی که از آن به درستی حفاظت شده است حدوده ٣٠٠ هزار مایل عمر می کند. یک موتور دیزلی حتی می تواند بیشتر از این عمر کند چیزی حدود ٥٠٠ هزار مایل. در اینجا برخی از مسائل مربوط به نگه داری خودرو آمده است که بر طول عمر موتور خودرو اثر می گذارد.

١-استفاده از روغن ترکیبی( synthetic oil) به افزایش طول عمر موتور خودرو کمک می کند.

٢-روغن موتور را به طور مرتب تعویض کنید تا طول عمر موتور افزایش یابد.

٣-همچنین عوض کردن فیلتر هوا زمانی که کثیف است باعث افزایش عمر موتور خودرو می شود.

در اصل، این اقدامات و نگه داری کردن از موتور باعث می شود که موتور به سختی کار نکند و روان تر کار کند. مانند شخصی که که بر اثر تغذیه ی صحیح، خواب کافی و مقدار نوشیدنی مورد نیاز بدن می تواند با تلاش کمتر کار بیشتری انجام دهد. موتور خودرو نیز اگر مواردی را که نیاز دارد داشته باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.

مواد به کار رفته در ساخت موتور بر طول عمر آن نیز تأثیر می گذارد. موتورهای بلوک آهنی با دوام تر از موتور های آلومینیومی هستند، زیرا بهتر می توانند حرارت را تحمل کنند. چگونگی استفاده از خودرو نیز بر طول عمر موتور آن تأثیر دارد. بکسل بارهای سنگین،شتاب گیری، افزایش زیاد دور موتور و رانندگی با سرعت زیاد باعث کاهش طول عمر موتور خودرو می شود.

برای افزایش طول عمر موتور خودرو، موتور خودرو احتیاج به مراقبت منظم دارد. همچنین شما باید توجه کنید که موتور خودرو به شما چه می گوید، اگر چراغ هشداری روشن شد و همچنین متوجه تغییری در عملکرد خودرو شدید آن را نادیده نگیرید. در این مواقع به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و از افزایش آسیب به موتور خودرو جلوگیری کند.

برای خرید یک خودرو هیبریدی چقدر باید هزینه کنیم ؟

 

  • در حال حاضر در خیابان‌های ایران، خودروهایی نظیر لکسوس هیبریدی، تویوتا پریوس، نویوتا کمری هیبرید، تویوتا راو 4 هیبرید، هیوندا سوناتا هیبرید، بام و I8 و ولوو هیبرید به چشم می‌خورند.

در سال‌های اخیر خودروسازها در پی تعهد و به روز رسانی سیستم احتراق و آلایندگی خودروهای خود تولید خودروهای هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده و برخی از این محصولات که تولید قاره اروپا و آسیا هستند راه خود را به خیابان‌های ایران پیدا کرده‌اند.

 

در حال حاضر در خیابان‌های ایران، خودروهایی نظیر لکسوس هیبریدی، تویوتا پریوس، نویوتا کمری هیبرید، تویوتا راو 4 هیبرید، هیوندا سوناتا هیبرید، بام و I8 و ولوو هیبرید به چشم می‌خورند.

 

بررسی بازار هیبریدی‌ها در ایران نشان از آن دارد که برای خرید یک هیبریدی باید 150 میلیون تا 1 میلیارد تومان هزینه کرد که در این میان نام ایمن‌ترین شاسی بلند جهان به چشم می‌آید.

 

البته نباید فراموش کرد که در بازار ایران حجم فروش زیباترین خودرو سامورایی‌ها با قیمتی در حدود 326 میلیون تومان، بیش از دیگر رقبا است.

 

 

 

آشنایی با آئودی S۳ سدان ۲۰۱۷

در این بخش میخواهیم بپردازیم به نقد و بررسی خودرو آئودی S۳ سدان ۲۰۱۷ که تصویری از آن را در قسمت بالا نیز مشاهده میکنید.اگر مهم‌ترین شاخصه یک هاچ‌بک قدرتمند، همه‌کاره بودن است، پس آئودی S۳ باید بدون شک یکی از بهترین‌ها باشد. این خودرو همه شرایط یک هاچ‌بک قدرتمند خوب را دارد،

ولی همانند بسیاری از رقبای اصلی خود، این خودرو علاوه بر یک هاچ‌بک ۵ درب، در فرم‌هایی دیگر مانند هاچ‌بک سه درب، سدان چهار درب و حتی مدل کانورتیبل نیز ارائه شده است. این نسخه به‌روزرسانی شده از خودروی جوان‌پسند آئودی است که با نیروی بیشتر و رانندگی تیزتر خود قرار است

با خودروهای مانند فورد فوکوس RS رقابتی سخت داشته باشد. به‌عنوان یک مدل سدان، که ۲۰۰۰ پوند گران‌تر از مدل هاچ‌بک ۵ درب می‌باشد، این خودرو ظاهر زیباتری نیز دارد. علیرغم آئودی بودن این خودرو کمی دست‌کم گرفته شده است، ولی ظاهر زیبا و ابعاد مناسب بدنه آن را به خودرویی تبدیل کرده که می‌تواند

بین مدل‌های مختلف سری بین سرها دربیاورد. در کنار چند تغییر ظاهری جزئی، آئودی برای این خودرو ۱۰ اسب بخار نیروی بیشتر از موتور ۲.۰ لیتری توربو گرفته است. با داشتن خروجی‌های معادل ۳۰۵ اسب بخار نیرو و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، اگر گیربکس دو کلاچه اتومات آن را سفارش دهید S۳ صفر تا صد را در ۴.۵ ثانیه پر می‌کند؛

آئودی پیش‌بینی می‌کند اکثریت مشتری‌ها این گیربکس را برای خودروی خود انتخاب کنند. مهندسان تغییراتی در سیستم دو دیفرانسیل کواترو این خودرو نیز اعمال کرده‌اند، طبق ادعای آئودی این سیستم قادر است تا در شرایط رانندگی خاص به‌منظور افزایش چالاکی خودرو، ۱۰۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب آن بفرستد.

درحالی‌که این مدل در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار بهتر شده، S۳ هنوز هم خودرویی است که با پایداری و ایمنی مهندسی‌شده در شاسی خود سازگاری کامل پیدا نکرده است. چسبندگی و همچنین تسلط کامل خودرو در جاده جایی است که S۳ عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داده و به شما اجازه می‌دهد تا از تمامی

توانایی‌های این خودرو در هر زمان و هر شرایطی بتوانید استفاده کنید. علیرغم داشتن یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو، صدای موتور بسیار خوب است. در دورهای بیشتر از ۲۵۰۰ دور در دقیقه جایی است که موتور حداکثر نیروی خود را در اختیار راننده قرار می‌دهد، این افزایش نیرو تا نزدیکی‌های ۷۰۰۰ دور در دقیقه ادامه می‌یابد.

نقد و بررسی تورینو 380 کانسپت

تورینو 380 کانسپت از جمله خودرو هایی می باشد که در گذشته وجود داشته و حال نسل جدیدی از این خودرو نیز در آینده وجود دارد.در تلاشی ستودنی برای ترکیب خشونت آمریکایی و استایلی اروپایی، IKA و رنو از سال 1966 تا 1982 تورینو کوپه‌ی میدسایز را تولید کردند.

این خودرو به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه‌ی لوکس بازاریابی شد هرچند شاید برخی افراد شایستگی این خودرو را زیر سؤال ببرند. تورینو کوپه از پیشرانه‌ی 176 اسب بخاری و گیربکس 4 سرعته دستی استفاده می‌کرد. تقریباً 45 سال از تولد و ورود تورینو به بازار می‌گذرد

اما هم‌اکنون تیم طراحان این نام را احیا کرده‌اند. تورینو 380 کانسپت نام رندرهایی است که هنرمندان آرژانتینی Facundo Davila، Marcelo Romero و Lucas Basile خلق کرده‌اند. هدف از خلق کانسپت جدید تولید خودرویی بوده که شبیه هیچ مدل دیگری نباشد.

تورینو 380 کانسپت نیمرخ طویل و مشابه بدنه‌ی مدل قدیمی را به همراه داشته اما جلوه‌ای مدرن دارد. نمای جلوی خودرو نیز تقریباً همان بوده و شاهد چراغ‌های چهارتایی و جلوپنجره‌ای افقی هستیم. بخش عقبی نیز همان احساس مینیمالیستی قدیمی را داشته اما قدم به دنیای مدرن گذاشته است. کلیت پکیج منحصربه‌فرد بوده و یک مدل رتروی دوست‌داشتنی به شمار می‌رود.  هرچند طراحان تورینو 380 کانسپت دقیقاً اعلام نکرده‌اند نیروبخش این کانسپت چیست

اما شاید بتوان این‌گونه حدس زد نسخه‌ی تولیدی حریفانی چون ب‌ام‌و سری 4 و لکسوس RC و… داشته باشد. نسخه‌ی پرفورمنس که در تصاویر می‌بینید با خروجی 4 تایی اگزوز بی‌شک رقیب مناسبی برای ب‌ام‌و M4 به شمار می‌رود.  اما برای تیم طراحان، هدف تنها ایجاد هیجان و انجام کاری بوده که واقعاً دوست داشته‌اند.

معرفی رسمی لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی از جمله ماشین هایی می باشد که قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد ولی ماشین عالی می باشد حال خودرو  لامبورگینی اونتادور S نیز به بازار آمده است.خب بالاخره معلوم شد تیزر رمزآلود لامبورگینی درباره‌ی مدل آونتادور S بوده، خودرویی که یک نفس تازه در میانه‌ی عمر پرچم‌دار خشمگین سنت آگاتا محسوب می‌شود.

پسوند S به معنی بدنه‌ی آئرودینامیک تر برگرفته از نسخه‌ی سطح بالای SV بوده و در این خودرو شاهد نمای جلوی گیراتر با اسپلیتری بزرگ‌تر به منظور افزایش خنک‌کنندگی است. به علاوه سپر جلو پذیرای دو مجرای هوای کناری به منظور کمک به افزایش داون فورس شده است.

در بخش عقب لامبورگینی یک دیفیوزر شبیه مدل SV را به همراه پره‌های عمودی تدارک دیده که این قطعه نه تنها باعث کاهش درگ می‌شود بلکه باعث افزایش جریان هوا و کمک به تولید نیروی رو به پایین بیشتر می‌شود. سه خروجی جدید نیز برای سیستم اگزوز توسعه یافته‌ی این خودرو در مرکز سپر تعبیه شده است.

این سیستم اگزوز نسبت به نمونه قبلی بیش از 20 درصد سبک‌تر است. بال عقب نیز بسته به سرعت خودرو و حالت انتخابی راننده می‌تواند سه موقعیت مختلف را پذیرا شود. به لطف تمامی این بازنگری‌ها، آونتادور S در مقایسه با نسخه‌ی قبل از فیس لیفت بیش از 130 درصد نیروی رو به پایین بیشتری را در اکسل جلو تولید می‌کند.

این تغییرات چشمگیر در بخش عقب نیز نتیجه‌بخش بوده و زمانی که بال عقب در بهترین موقعیت خود باشد 50 درصد نیروی رو به پایین بیشتری را تولید می‌کند. در حالت درگ پایین، داون فورس خودرو 400 درصد بیشتر می‌شود. این خودرو حالا LP 740-4 نامیده می‌شود

که به معنی استفاده از پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 740 اسب بخار (40 اسب بخار بیشتر) است. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته ISR به هر دو اکسل انتقال می‌یابد. البته گشتاور خودرو بدون تغییر در همان مقدار 690 نیوتون متر باقی مانده است.

این نیروی اضافی از طریق بهینه سازی‌های صورت گرفته در زمان‌بندی متغیر سوپاپ و سیستم جذب متغیر به دست آمده و لامبورگینی می‌گوید حداکثر دور پیشرانه از 8350 به 8500 رسیده است. با فشار محکم پدال گاز آونتادور S در 2.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

سقف سرعت این خودرو 350 کیلومتر در ساعت است. هم‌اکنون آونتادور S اولین خودروی تولیدی سری لامبورگینی است که سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را به دست آورده است. این سیستم باعث افزایش کنترل جانبی خودرو می‌شود بدین‌صورت که چابکی آونتادور S در سرعت‌های پایین و متوسط افزایش یافته و در سرعت‌های بالاتر نیز پایداری خودرو بهبود پیدا می‌کند.

بهترین خودرو سال 2017 ب‌ ام‌ و M۲ می باشد!!

در سال 2017 یک خودرو جالب و عالی به بازار معرفی شد که نام آن ب‌ام‌و M۲ می باشد این خودرو از نظر قیافه و سرعت در سطح عالی می باشد.هرساله، نشریه Motor Authority بهترین، سریع‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای موجود در دنیا را آزمایش می‌کند تا بهترین آن‌ها را به مردم معرفی کند.امسال مدل‌های شگفت‌انگیز زیادی در بازار وجود داشتند.

آکورا NSX بازگشته است، و همین‌طور آئودی R۸، و درنهایت ما این شانس را داشتیم که فورد فوکوس RS را خریداری کنیم.کدام‌یک با توجه به بودجه شما می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد؟بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷ به انتخاب ما ب‌ام‌و M۲ است.

M۲ مدرکی است دال بر این‌که علیرغم شاسی بلندهای محبوب، مدل‌های پلاگین هیبریدی و مدل الکتریکی i۳، ب‌ام‌و می‌داند که چگونه باید یک خودروی ایده‌آل برای رانندگان قوی بسازد. خودرویی که التماس می‌کند تا آن را به چالش بکشید. خودرویی که مجبورتان می‌کند برای شنیدن صدای زیبای موتور شش سیلندر خطی‌اش تا حداکثر دور موتور با آن گاز بدهید.

کمپانی ب‌ام‌و مدل پایه سری ۲ خود را برای تولید M۲ در هر بخشی که به ذهنتان خطور می‌کند تغییر داده است، ولی مواردی که در بخش پرفورمنس این خودرو تأثیری ندارند در این خودرو خیلی دیده نمی‌شوند. از موارد قابل‌توجه می‌توان به عدم وجود آینه‌های M، سقف فیبر کربنی و صندلی‌های ویژه اشاره کرد.

گلگیرهای برجسته، تایرهای پهن و چهار سر اگزوز همگی بدون نیاز به موارد ظاهری می‌توانند پیام این خودرو را به‌خوبی برسانند. داشبورد خودرو همانی است که در مدل‌های معمولی سری ۲ دیده‌ایم، ولی صندلی‌های اسپرت و دوخت ویژه آن‌ها مواردی هستند که نشان از پرفورمنس بودن این مدل دارند.

یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری همراه با یک توربو دوقلو ۳۶۵ اسب بخار نیرو را در اختیار چرخ‌های عقب خودرو قرار می‌دهد که به تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت مجهز شده‌اند. ب‌ام‌و یک گیربکس دو کلاچه نیز برای این خودرو ارائه کرده، ولی من اگر جای شما بودم آن را نادیده گرفته و از تعویض دنده با M۲ لذت می‌بردم.

پرفورمنس فوق‌العاده این خودرو چیزی است که باعث شده در این سگمنت M۲ سری بین سرها دربیاورد. M۲ با گیربکس دستی در ۴.۴ ثانیه و با گیربکس دو کلاچه در ۴.۲ ثانیه صفر تا صد را پر می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است،

ولی دست‌یابی به چنین سرعتی نیز کار هر کسی نیست. مگر این‌که داخل پیست باشید. دکمه استارت را فشار داده و دنده را در یک قرار دهید، و خواهید دید که M۲ چگونه آسفالت را گاز می‌زند! حرکت نمایید، توربوشارژرهای آن را گرم کنید و دور موتور آن را به ۷۰۰۰ دور در دقیقه برسانید، خواهید دید که چرا ب‌ام‌و بیشتر اعتبار خود را مدیون ساخت موتورهای فوق‌العاده خود است.