7 خوراکی کاهنده قند خون

7 خوراکی کاهنده قند خون

7 خوراکی کاهنده قند خون

7 خوراکی کاهنده قند خون

قند خون اگر کنترل نشود عامل بروز خیلی از بیماری ها است در این مطلب به معرفی 7 خوراکی کاهنده قند خون می پردازیم.

سطح قند خون بالا منجر به از بین بردن عروق خونی و هموار کردن راه برای حمله قلبی، دیابت نوع 2، سکته مغزی، آسیب‌های عصبی، اختلال نعوظ، و یا حتی کوری می‌شود.به نقل از سایت سلامتی، با مصرف برخی مواد غذایی می‌توان به‌طور طبیعی سطح قند خون را کنترل کرد.

7 خوراکی کاهنده قند خون

* زغال‌اخته یکی از این مواد غذایی است که خطر ابتلا به دیابت را در افراد در معرض خطر کاهش می‌دهد.

*آووکادو، سرشار از چربی‌های مفید است و کمک می‌کند قند خون به آهستگی در جریان خون منتشر شود و باعث ترشح کمتر انسولین شود.

*دانه‌های چیا، منجر به بهبود حساسیت به انسولین می‌شود و کلسترول، فشارخون و قند خون را تنظیم می‌کند.

*دارچین، باعث بهبود کاهش وزن و عملکرد کبد می‌شود و بهبود حساسیت به انسولین را نیز در پی دارد.

*انبه، سرشار از ویتامین آ و ث است و به کنترل قند خون بخصوص در افراد چاق کمک می‌کند.

*روغن‌زیتون، تخم‌مرغ، ادویه‌جات و ترشی جات، سرکه و گیلاس را نیز می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)