گوگل برای سئو و بهینه سازی سایت چه استانداردهایی دارد

  • فقط با بک لینک سایت بالا می آید! گوگل در راهنمای خود اعلام کرده است که بجای لینک سازی، محتوای مناسب تولید کنید تا دیگران خودشان شما را لینک کنند.اما واقعیت این است که لزوما با محتوای خوب، دیگران خود به خود شما را لینک نمی کنند! درباره این موضوع به طور مفصل در مقاله های نخریدن بک لینک، باید ها و نباید های لینک سازی ، به آن پرداختیم

هر گاه سایت یا وبلاگی، لینک سایت شما را در صفحه ای از سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، به آن لینک داده شده به سایت شما را بک لینک می گویند.

بک لینک چه خاصیتهایی دارد؟ بک لینک خوب، باعث افزایش پیج رنک، افزایش رتبه کلمه کلیدی سایت شما در گوگل، افزایش محبوبیت سایت شما در گوگل می شود.

آیا بک لینک ضررهایی هم دارد ؟ اگر بک لینک طبق استانداردهای گوگل ثبت نشود، باعث برخورد گوگل با سایت خاطی می شود.قبل از استفاده از بک لینک باید از بهینه سازی سایت خود اطمینان داشته باشید.

استاندارد های ثبت بک لینک گوگل چیست ؟ در سایتهای مرتبط بک لینک ثبت شود. بجای درج بک لینک خالی، بک لینک باید در محتوا ثبت شود. (مثل بک لینک در سایتهای مقاله و شبکه های اجتماعی ) یکی از موارد مهم بک لینک، تنوع نوع بک لینکهاست (شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها و ..) شما می توانید از این خدمات برای افزایش اعتبار وب سایت خود استفاده کنید.

لینک سازی یعنی ساخت لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند.سایت شما به لینک سازی نیاز دارد.بدون لینک سازی هر چه در محتوا و ساختار سایت خود از نظر سئو انجام داده اید، بی فایده خواهد بود(به جز موارد کم یا بی رقابت).وقتی لینک شما در سایت های تالار گفتگو (forum) قرار می گیرد، وقتی لینک شما در وبلاگی در قسمت پیوند ها قرار میگیرد ، وقتی برای سایت خود تبلیغ بنری می کنید (لینک بنر) ، وقتی لینک شما در کامنتی ثبت می شود، زمانی که سایتی شما را در قسمت مورد علاقه خود به عنوان لینک مفید قرار می دهد و یا در موضوع خاصی به صفحه ای از سایت شما ارجاع می دهد، وقتی لینک شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، همه اینها لینک سازی محسوب می شود. هر لینکی در سطح اینترنت که به سایت شما اشاره داشته باشد بک لینک نامیده می شود.

حال، وقتی لینک سازی را خودتان انجام دهید، معنی آن کامل می شود.زیرا در حالت عادی بسیار دشوار است که شما را به صورت طبیعی لینک کنند.لذا خود شما برای خرید بک لینک دست به کار می شوید. لازم به ذکر است گوگل هیچ وقت توصیه نکرده است که شما Link Building انجام دهید.گوگل توصیه کرده است که با ارئه خدمات و مطالب مفید و دست اول، لینک جمع کنید.یعنی دیگران خود به خود شما را به خاطر کیفیت خدمات و محتوایتان لینک کنند.از طرفی منابع غیر رسمی و گاها مدیر بخش اسپم گوگل(مت کاتز) ، لینک بیلدینگ را نفی نکرده است و بر تأثیر گذار بودن و مهم بودن آن اشاره کرده است.

با تغییرات گوگل و تغییر راهنمایی های گوگل در بخش راهنمای مدیران وب سایت ها google webmaster guideline ، باورهای غلط و رایجی بوجود آمد و دلیل آن این بود که گوگل صراحتا مواردی را نوشته بود که شاید در نگاه اول و با نگاه بی دقت، نشان از بد بودن بک لینک بود.برای مطالعه این قوانین به مقاله باید ها و نباید های لینک سازی مراجعه کنید. شاید گوگل حق داشته باشد که این گونه بنویسید.زیرا کافیست گوگل بنویسد بک لینک خوب است! آنوقت در یک روز، کل وب دنیا پر از لینک اسپم می شود! (هم اکنون هم شده است!) اما باور های غلط چه باور هایی است:

بک لینک کلا بد است و سایت شما نباید بک لینک دریافت کند وگرنه رتبه شما آسیب می بیند.

بک لینک زیاد بد است.بک لینک باید کم باشد (کم و زیاد خود تعریف دارد!)

سایت x با بک لینک بالا آمده.پس به زودی افت می کند!

با بک لینک خیلی راحت می توان سایت را به صدر نتایج گوگل آورد!

بک لینک فالو خوب است و بک لینک نوفالو به هیچ دردی نمی خورد.

بک لینک نوفالو خوب است و بک لینک فالو خطرناک است!

بک لینک دیگر اثری در رتبه سایت ندارد.

فقط با بک لینک سایت بالا می آید! گوگل در راهنمای خود اعلام کرده است که بجای لینک سازی، محتوای مناسب تولید کنید تا دیگران خودشان شما را لینک کنند.اما واقعیت این است که لزوما با محتوای خوب، دیگران خود به خود شما را لینک نمی کنند! درباره این موضوع به طور مفصل در مقاله های نخریدن بک لینک، باید ها و نباید های لینک سازی ، به آن پرداختیم

رپورتاژ آگهی در حقیقت همان (Advertorial) است و مطالبی که در این بخش قرار می‌گیرند علی‌ رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند اما در واقع باسفارش قبلی و با هدف تبلیغ برای کمپانی ها و شرکت های تجاری تهیه شده‌اند. در فضای اینترنتی در برخی وب‌ سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *