کدو و ارده با ماست ایسلندی

در این پست کدو و ارده با ماست ایسلندی را آموزش خواهیم داد. سس این پیش غذا یا مزه خوشمزه با ماست ایسلندی درست شده و کاملا رژیمی است. ماست ایسلندی، یک ماست چکیده با بافت منسجم و طعمی لذیذ است که پروتئین آن نسبت به سایر ماست‌های معمولی، سه برابر بیشتر و چربی آن صفر است

لذت خوردن یک غذای خوب با خوراکی‌ها یا دورچین‌هایی که کنار غذا سرو می‌شود می‌تواند دوچندان شود. کنار غذای شما می‌تواند خیلی خوراکی‌های مختلف یا سبزیجات پخته یا حتی چیزهای دیگری مثل ماست و ترشی و … باشد؛ اما این بار می‌خواهیم طرز تهیه مزه کدو و ارده با ماست ایسلندی را به شما آموزش دهیم.

 

سس این پیش غذا یا مزه خوشمزه با ماست ایسلندی درست شده و کاملا رژیمی است. ماست ایسلندی، یک ماست چکیده با بافت منسجم و طعمی لذیذ است که پروتئین آن نسبت به سایر ماست‌های معمولی، سه برابر بیشتر و چربی آن صفر است. هر بسته ۴٠٠ گرمی ماست ایسلندی کاله حاوی ۳۶ گرم پروتئین و صفر گرم چربی است؛ بنابراین محصولی بسیار کم کالری به حساب آمده و می‌تواند جایگزین خوبی برای تامین پروتئین روزانه ورزشکاران و افراد دارای رژیم‌های خاص و کم چرب باشد. با ما همراه باشید!

 

طرز تهیه مزه کدو و ارده با ماست ایسلندی

مواد لازم برای تهیه مزه کدو و ارده با ماست ایسلندی

 

  • ۲ عدد کدو سبز بزرگ
  • ۱ حبه سیر له شده
  • ۱ قاشق غذاخوری ارده
  • نصف آب لیموی تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری ماست ایسلندی کاله
  • یک مشت پر نعنا تازه خرد شده
  • نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون

 

 

 

برای ۲ نفر

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

موارد مصرف: به همراه نهار و میان وعده

 

طرز تهیه مزه کدو و ارده با ماست ایسلندی

 

فر را روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

کدو‌ها را خوب شسته و به صورت کامل داخل فویل بپیچید سپس به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کاملا نرم شده و بپزد. بعد از این که کدوها کاملا پخته شدند، آن‌ها را از فر بیرون آورید تا خنک شوند.

پوست کدوها را بگیرید و با سیر داخل مخلوط کن بریزید و آن قدر مخلوط کنید تا بافتی کاملا نرم پیدا کند سپس ارده، آب لیمو، و نمک و فلفل را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. در ادامه ماست و نعنا را اضافه کرده و مخلوط کنید.

مزه را داخل ظرفی مناسب بریزید و روی آن روغن زیتون ریخته سپس با کمی نعنا تزیین کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *