کتاب رها در رنج‌ های شیرین رونمایی شد

  • در ادامه این مراسم محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به بیان چند خاطره از شهدا پرداخت و گفت: بعضی وقت‌ها خواندن یک کتاب می‌تواند سرنوشت آدم‌ها را کاملاً عوض کند.

 

، مراسم تجلیل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کتابدار استان کرمان چهارشنبه مورخ 12 مهرماه 96 در سالن اجتماعات شهید حجت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس، جهاد و شهادت تجلیل شد و از کتاب رها در رنج‌ های شیرین که توسط خود جانباز محمد پاک وجود نوشته شده است و به زندگی و خاطراتش می‌پردازد، رونمایی شد.
در این مراسم محمدجواد حسین زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند : من عقیده راسخ دارم که یکی از نیازهای کشور زنده نگه‌داشتن یاد شهداست، اظهار داشت: امنیت امروز ما مدیون خون شهداست و تجلیل از خانواده معظم شهدا کمترین کاری است که در برابر این بزرگواران می‌توان انجام داد.
وی افزود: در استان کرمان تعداد 500 نفر در نهادهای کتابخانه فعال هستند که 23 نفر از این عزیزان جزو خانواده شهدا و ایثارگران می‌باشند.
حسین زاده با اشاره به اینکه اکثر افرادی که در کتابخانه‌ها عضو می‌باشند، قشر جوان هستند، افزود: وظیفه ما ترویج سبک وزندگی شهدا در بین جوانان است و وجود کتابخانه‌ها با منابع متنوع می‌توانند نقش اساسی در این زمینه را داشته باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه در کتابخانه‌های کرمان در حوزه دفاع مقدس منابع قابل‌توجهی داریم و این می‌تواند به نیاز جوانان ما در این موضوع پاسخ دهد، افزود: در 130 واحد کتابخانه سراسر استان، 10 هزار عنوان کتاب در قالب 17 هزار نسخه با موضوع دفاع مقدس وجود دارد که عمده این کتاب‌ها با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تجهیز شده است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این نهاد نیز گفت: در بزرگداشت این هفته 20 عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس با موضوع شب‌شعر، خاطره گویی و روایتگری، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و انجام مسابقات کتاب‌خوانی برگزار شد.
حسین زاده وجود بخش دفاع مقدس در کتابخانه‌های سراسر استان را بسیار ضروری دانست و افزود: ترویج مطالعه کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس باعث آشنا شدن جوانان بافرهنگ ایثار و شهادت و الگو گرفتن از آنها در زندگی این عزیزان می‌شود.
در ادامه این مراسم محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به بیان چند خاطره از شهدا پرداخت و گفت: بعضی وقت‌ها خواندن یک کتاب می‌تواند سرنوشت آدم‌ها را کاملاً عوض کند.
وی ادامه داد: جانباز «محمد حیدری» که هندی بود و برحسب اتفاق مدتی در ایران ساکن شد و با خواندن کتابی در خصوص حضرت امام حسین (ع)، مسلمان می‌شود و در زمان جنگ عازم جبهه و در آنجا از ناحیه پا جانباز می‌گردد و اکنون 5 بچه دارد و در رفسنجان ساکن است و با خواندن یک کتاب سرنوشت این فرد کاملاً عوض شد و این بسیار حائز اهمیت است.
حسنی سعدی با اشاره به اینکه ما وظیفه‌داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم، افزود: ما وقتی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل می‌کنیم، یعنی اینکه از بزرگی‌ها و گذشت و ایثار آنها تجلیل می‌کنیم.
وی ادامه داد: در دیدارهایی که با خانواده شهدا انجام می‌دهیم همیشه تأکید بر این داریم که مردم ایران قدردان و قدرشناس شماها هستند و شما بزرگواران به‌راحتی از جان و مال خود گذشتید که امروز همه ما در آرامش زندگی کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به خانواده سه شهید حسینی اشاره کرد و افزود: پدر این سه شهید بزرگوار 30 سال در باغ پسته‌ای در رفسنجان کارگری می‌کرد و در طی این مدت یک‌دانه پسته به گفته اهالی آن شهر به خانه نبرده است و این یعنی اینکه رزق حلال در این خانه حرف اول را می‌زند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *