کباب ترش با چوچاق

کباب ترش یا ترش کباب یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار شمال کشور میباشد.این غذا با سبزی شمالی که چوچاق نامدارد درست میشود.در ادامه طرز تهیه این کباب را بخوانید

مواد لازم برای تهیه ترش کباب

 

مواد اولیه‌ای که برای تهیه این غذا به آن نیاز دارید، به شرح زیر است.
مواد اولیه
گوشت قرمز یا سینه مرغ ۳۵۰ گرم
گردو ۵۰ گرم
رب انار ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد متوسط
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
چوچاق ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی به تعداد دلخواه
نمک به میزان لازم
چند نکته:
  • چوچاق یک گیاه دارویی است که در شمال ایران رشد می‌کند و شاید در مناطق دیگر کشور به آن دسترسی نداشته باشد، در اینصورت می‌توانید آن را حذف کنید و مقدار جعفری را افزایش دهید.
  • در صورت امکان از رب انار خانگی استفاده کنید. رب انار چاشنی اصلی این غذاست و گوشت را مزه‌دار می‌کند، از اینرو هر چه از رب بهتر و خالص‌تری استفاده کنید، در نهایت غذای لذیذتری خواهید داشت.

 

 

 

طرز تهیه ترش کباب

طرز تهیه ترش کباب

طرز تهیه ترش کباب

 

  1. گوشت قرمز یا مرغ را به خوبی بشویید و داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس گوشت را خرد کنید، نباید تکه‌های گوشت خیلی بزرگ باشند، زیرا در اینصورت کباب مغزپخت نمی‌شود.
  2. گردو را آسیاب کنید.
  3. پیازها را به صورت خلالی خرد نمایید.
  4. جعفری و چوچاق را خرد کنید.
  5. اکنون گردوی آسیاب شده، رب انار، پیاز، جعفری و چوچاق را در ظرفی با اندازه نسبتا بزرگ ریخته و کاملا مخلوط کنید و تکه‌های گوشت را به این مخلوط اضافه نمایید و چنگ بزنید تا گوشت‌ها کاملا به مواد آغشته شوند.
  6. درب ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۲ ساعت به مواد استراحت دهید. سعی کنید این مدت زمان را کاهش ندهید، زیرا در این مدت رب انار به بافت گوشت نفوذ خواهد کرد و باعث ترد و ترش شدن کباب خواهد شد.
  7. گوشت‌ها را به سیخ بزنید روی آتش کم منقل کباب کنید. به یاد داشته باشید آتش نباید شعله ور باشد، زیرا باعث سوختن رب انار و بد طعم شدن ترش کباب خواهد شد.
  8. گوجه فرنگی‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و به سیخ بزنید. از آنجا که مدت کباب شدن گوجه کوتاه است، در انتهای کار آن‌ها را روی منقل کباب کنید.
  9. اوخر پخت کباب می‌توانید اندکی نمک نیز به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید، هیچگاه به سس این کباب نمک نزنید، زیرا باعث سفت شدن آن خواهد شد.

 

 

نکته: به هیچ عنوان تا مرحله آخر پخت کباب‌ها از نمک استفاده نکنید، زیرا باعث سفت شدن کباب خواهد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *