کاهو برای سلامت پوست مفید است

  • این ماسک کاهو برای از بین‌بردن جوش‌های صورت و التهاب آنها مناسب است. مواد لازم برای این ماسک عبارتند‌از: یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چایخوری آبلیمو.

    برای استفاده از این ماسک کاهو را رنده یا کاملا ریز خرد کنید.

 

کاهو، خاصیت خنک‌کنندگی دارد و برای آفتاب‌سوختگی مفید بوده و قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست کاهش می‌دهد و همچنین مصرف آن به صورت لوسیون در رفع جوش صورت موثر است.

از عصاره کاهو برای محافظت و مرطوب‌کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می‌شود. امروزه ماسک کاهو در میان افرادی که به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند، طرفداران بسیاری دارد.

ماسک برای پوست‌های خشک

این ماسک، پوست شما را نرم و لطیف می‌کند و ویژه کسانی است که دارای پوست بسیار خشکی هستند.

مواد لازم برای این ماسک عبارتند از: یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری آبلیمو تازه. برای تهیه این ماسک ابتدا کاهو را به‌صورت خیلی ریز خرد کنید و بکوبید. سعی کنید آب حاصل از کوبیدن کاهو هدر نرود و در میان قطعات خردشده کاهو بماند.
روغن زیتون را به کاهو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و در آخر آبلیمو اضافه کنید و آن قدر مخلوط کنید تا آبلیمو نیز با مواد ماسک یکی شود. سپس مواد این ماسک را به آهستگی با انگشت روی صورت (به غیر از دور چشم‌ها) بمالید به طوری که یک لایه کامل روی پوست را بپوشاند.

دقت کنید مواد ماسک از روی پیشانی داخل چشم سرازیر نشود، چون به علت داشتن آبلیمو دچار سوزش چشم می‌شوید. بعد از 15 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک ضدالتهاب

این ماسک کاهو برای از بین‌بردن جوش‌های صورت و التهاب آنها مناسب است. مواد لازم برای این ماسک عبارتند‌از: یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چایخوری آبلیمو.
برای استفاده از این ماسک کاهو را رنده یا کاملا ریز خرد کنید. گلاب و آبلیمو را به کاهو اضافه و خوب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن خود بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

علاوه بر آنچه گفته شد، می‌توانید از برگ‌های دورریختنی کاهو نیز ماسک تهیه کنید. برگ‌های روی کاهو را که آفتاب‌خورده (که به آنها در اصطلاح زنگ‌زده می‌گویند) و برای خوردن مناسب نیست، جدا و پس از شست‌وشو مقداری آب به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید سپس بعد از خنک شدن به‌مدت 20 دقیقه برگ‌های کاهو را روی پوست قرار داده و آب آن را به صورت و گردن خود بمالید. اگر هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید، پوست نرم و شادابی خواهید داشت.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *