کاهش دردهای زنانه با عطر درمانی

5384_578

  • يكي از ويژگي‌هاي گل سرخ و تركيبات مشتق شده از آن مانند عطر گل سرخ، روغن، عصاره يا اسانس آن،  خاصيت ضدافسردگي و نشاط آورش است كه بسيار مورد توجه درمانگران عطردرماني در مكاتب مختلف درماني قرار گرفته است.

عطردرماني يا آروماتراپي يكي از شيوه‌هاي درماني طب مكمل است كه درمانگران در آن با كمك انواع روغن‌ها و عطرهاي گياهي و طبيعي به درمان بسياري از بيماري‌هاي روح و جسم مي‌پردازند. در اين شيوه بيماران با استفاده موضعي از روغن‌ها يا بوييدن آن‌ها به درمان خود كمك مي‌كنند. در طبيعت روغن‌ها و عطرهاي گياهي مختلفي وجود دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توانيم به روغن پوست پرتقال، عطر گل سرخ، روغن اسطوخودوس، عطر رزماري يا اسانس خيار، هلو و ديگر مواد طبيعي اشاره كنيم. در اين فرصت با برخي از خواص درماني و كاربردي گل سرخ و مشتقات آن آشنا مي‌شويم.


 

درمان عفونت مثانه با چاي گلي

در برخي از متون طب سنتي به تاثير چاي گل سرخ در درمان برخي از عفونت‌ها از قبيل عفونت مثانه و دستگاه ادراري اشاره شده است. به‌طور كلي نوشيدن چاي يا مصرف خوراكي عصاره گل سرخ از بهترين داروهاي گياهي براي درمان و تسكين التهاب و عفونت‌هاي رحم، مثانه و همينطور كنترل و تعديل ترشحات صفراوي بدن است. براي تهيه اين چاي كافي است يك قاشق از گل سرخ را با يك قاشق چاي‌‌سبز تركيب كرده و آن را با آب جوش دم كنيد. نوشيدن اين چاي 2 فنجان در روز و 3 بار در هفته توصيه شده است.


 

افسرده‌ها با يك بو خوب مي‌شوند

يكي از ويژگي‌هاي گل سرخ و تركيبات مشتق شده از آن مانند عطر گل سرخ، روغن، عصاره يا اسانس آن،  خاصيت ضدافسردگي و نشاط آورش است كه بسيار مورد توجه درمانگران عطردرماني در مكاتب مختلف درماني قرار گرفته است. درمانگران براي درمان بيماران خود به‌ويژه آن‌ها كه مبتلا به افسردگي، بي‌حالي و انزوا هستند بوييدن اسانس يا عطر گل سرخ را توصيه مي‌كنند زيرا معتقدند، بوييدن اين عصاره طبيعي مي‌تواند علاوه بر درمان افسردگي به افزايش ميزان نشاط و شادابي بيمار كمك كند.


 

تسكين دردهاي قاعدگي در زنان

درمانگران و متخصصان آروماتراپي استشمام روغن گل‌سرخ و بخور گل‌هاي خشك شده آن را در تنظيم دوره‌هاي قاعدگي خانم‌ها بسيار موثر مي‌دانند.

درمانگران مكاتب مختلف درماني در سراسر جهان، مصرف گياه دارويي گل سرخ را به‌صورت خوراكي و موضعي براي بيماران‌شان كه از اختلال در دوره‌هاي قاعدگي اعتراض دارند، تجويز مي‌كنند. امروزه با مراجعه به داروخانه‌ها خواهيد ديد كه فرآورده‌هاي دارويي مختلفي با عصاره گل‌سرخ به‌صورت صنعتي توليد مي‌شوند كه نه تنها مي‌توانند براي تنظيم روزهاي قاعدگي در زنان بسيار موثر باشند بلكه مي‌توانند در تسكين دردهاي اين دوران نيز موثر واقع شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *