چند راهنمایی برای درمان سوزش چشم

  • گلاب برای تسکین التهاب چشم ها بسیار موثر است. چشم ها را خنک و پاک می کند. برای این کار هم می توانید چند بار در روز چشم خود را با گلاب خالص بشویید یا اینکه قطره هایی از آن را داخل چشم بریزید.

 

معمولا افرادی که زیاد با کامپیوتر سروکار دارند همیشه از چشمانی قرمز و خسته گله دارند. اما گاهی دلیل سوزش چشم مشکلات جدی تری است.

در این مقاله ضمن معرفی علل سوزش چشم به معرفی راهکارهایی برای درمان سوزش چشم پرداخته ایم.

دلایل و علت های سوزش چشم
از مهمترین علل سوزش چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
عفونت چشم
عوامل سوزش آور
جراحت در چشم
عوامل محیط زیستی

بیماری
راه های درمان سوزش چشم
کمپرس آب سرد
برای درمان سریع خشکی چشم ها از کمپرس آب سرد استفاده کنید. یک راه آسان برای این کار، قرار دادن یک تکه پارچه در آب یخ و گذاشتن آن بر روی چشم است. راه دیگر کاهش تورم و خارش چشم ها، قرار دادن یک قاشق فلزی در یک لیوان یخ و گذاشتن آن بر روی چشم است.

روغن کرچک
روغن کرچک، یک درمان طبیعی عالی برای خشکی چشم ها می باشد. در بسیاری از فروشگاه های برند قطره ی چشم، روغن کرچک نیز وجود دارد. یک قوطی قطره ی چشم بردارید و یک قطره روغن کرچک در هر یک از چشمان خود بچکانید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا رطوبت چشمتان بازگردد و قرمزی آن کاهش یابد.

آب و نمک
مخلوط آب و نمک، یک درمان ساده برای خشکی و خارش چشمهاست. نمک، آشغال های چشم را پاک می کند. این ماده همچنین دارای عوامل ضد باکتری می باشد که موجب از بین بردن باکتری ها می شود. یک قاشق چایخوری نمک را با یک فنجان آب مقطر مخلوط کنید. این محلول را آنقدر بجوشانید تا نمک ها کاملا در آب حل شوند. وقتی کاملا سرد شد، آن را روی چشم ها بریزید.

گلاب
گلاب برای تسکین التهاب چشم ها بسیار موثر است. چشم ها را خنک و پاک می کند. برای این کار هم می توانید چند بار در روز چشم خود را با گلاب خالص بشویید یا اینکه قطره هایی از آن را داخل چشم بریزید.

سیب زمینی
سیب زمینی یک ماده ی قابض است و به تورم چشم ها کمک می کند. سیب زمینی را برش های نازک بدهید و آنها را در فریزر بگذارید تا خنک شوند. سپس آنها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشمان خود بگذارید.

خیار
خیار برای درمان خشکی چشم ها بسیار موثر است چرا که التهاب، تورم، سوزش و پف چشم ها را از بین می برد. یک خیار را بشویید و آن را برش های کوچک بدهید. 10 دقیقه آن را روی چشم تان قرار دهید و این کار را 4 تا 5 بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا دارای خواص مرطوب کنندگی می باشد و درمان فوق العاده ای برای خشکی و سوزش چشم هاست. آب آلوئه ورا را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و چشم های خود را با آن بشویید.

چای سبز
چای سبز تورم را کاهش می دهد و به درمان خارش چشم ها کمک می کند. آب را بجوشانید و دو عدد چای سبز کیسه ای در آن قرار دهید. وقتی سرد شد، چشم خود را با آن بشویید. همچنین می توانید یک چای کیسه ای مرطوب را چند دقیقه مستقیما روی چشم بگذارید.

شنبلیله
تخم شنبلیله برای درمان خارش چشم ها بسیار مفید است. تخم شنبلیله را یک شب در آب بگذارید تا حالت ژله ای پیدا کند. این دانه های ژله ای را به مدت 20 دقیقه روی چشم ها قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید. تخم شنبلیله برای درمان دیابت نیز بسیار مفید می باشد.

آب گل رز
گل رز یک از موثرترین داروهای خانگی برای درمان سوزش چشم است و همچنین سبب خنک شدن چشم می‌شود.

گل رز همچنین سبب آرام شدن چشمان خسته شما می‌شود و برای پف و درمان سیاهی چشم بسیار مؤثر است.

چشمان خود را 2 بار در روز با آب گل رز بشورید
همچنین می‌توانید از آب گل رز به عنوان قطره چشم نیز استفاده کنید، 2 یا 3 قطره آب گل رز را دو بار در روز استفاده کنید
روش دیگر برای درمان سوزش چشم مقداری پنبه را به آب گل رز آغشته کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی چشمان بسته خود قرار دهید، این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید

بابونه
بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونتی می‌باشد و چای بابونه می‌تواند به درمان قرمزی چشم و سوزش آن کمک کند.

بابونه از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می‌کند زیرا هیستامین سبب واکنش آلرژیک می‌شود و می‌تواند سبب خارش و سوزش چشم شما شود.

همچنین بابونه سبب تقویت چشم می‌شود و آنها را تازه و درخشان می‌کند.

مقداری بابونه را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس به مدت 5 دقیقه اجازه دهید دم بکشد و سپس 2 یا 3 بار در روز چشمان خود را با این چای برای درمان سوزش چشم بشورید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *