چرا باید حجامت کنیم

  • غلظت خون بالا در بدن از جمله علل مهم بسیاری از بیماری هاست ؛ انجام حجامت منجر به کاهش غلظت خون و تصفیه آن از مواد ناسالم شده و در نتیجه در رفع بسیاری از بیماری ها از جمله مسمومیت های مزمن در بدن تاثیر مهمی دارد

 

حجامت یکی از راهکارهای سنتی برای درمان و پیشگیری از بیماری هاست. در این مطلب فواید شگفت انگیز حجامت را بخوانید.
حجامت، یک فرم باستانی از طب جایگزین است که در آن درمانگر یک فنجان مخصوص را روی پوست شما برای چند دقیقه قرار میدهد، تا مکش ایجاد کند مردم ،آن را برای بسیاری از اهداف، از جمله برای کمک به درد، التهاب، جریان خون، آرامش و به عنوان یک نوع ماساژ عمیق بدن ،استفاده میکنند ؛ فنجان ممکن است ،از موارد زیر ساخته شده باشد:

انواع حجامت
دو روش حجامت وجود دارد، حجامت خشک و مرطوب . در هر دو مدل ،پزشک از یک ماده قابل اشتعال، مانند:الکل، گیاهان یا کاغذ استفاده میکند و آن را در فنجان قرار میدهد و آن را به آتش می کشد تا زمان خاموش شدن آتش ، فنجان را بر روی پوست شما قرار می دهد همانطور که هوای داخل فنجان خنک می شود، خلاء ایجاد می کند.مکش، باعث می شود که پوست شما حجیم شود و رگ های خونی شما گسترش یابد ؛ فنجان، معمولا تا 3 دقیقه در محل قرار می گیرد. میتوانید، برای مکش از یک پمپ پلاستیکی به جای آتش استفاده کنید گاهی اوقات درمانگران از فنجانهای سیلیکون استفاده می کنند، که به راحتی روی پوست حرکت میکنند و برای ماساژ قابل استفاده هستند .

فواید حجامت
به طور کلی ، مسائل زیر را می توان جزء فواید حجامت برشمرد ؛ هر چند که فواید حجامت ممکن است فقط منحصر به این موارد نباشد:

قلب سالم و بی دردسر با حجامت
متاسفانه امروزه یکی از مشکلات جوامع بشری ، سکته های قلبی و مغزی می باشد. سکته های قلبی و مغزی عمدتا از انسداد عروق قلبی و مغزی ناشی می شوند. حجامت با پاک سازی خون و دفع مواد زائد آن به عنوان یک وسیله پیشگیری کننده از انسداد عروق قلبی و مغزی عمل کرده و نقش بسیار بسیار مهمی در جلوگیری از این سکته ها دارد.

حجامت و کاهش غلظت خون
غلظت خون بالا در بدن از جمله علل مهم بسیاری از بیماری هاست ؛ انجام حجامت منجر به کاهش غلظت خون و تصفیه آن از مواد ناسالم شده و در نتیجه در رفع بسیاری از بیماری ها از جمله مسمومیت های مزمن در بدن تاثیر مهمی دارد
حجامت فشارتان را تنظیم می کند
اگر می خواهید فشار خون شما در حد طبیعی بوده و مشکلاتی نظیر افزایش چربی خون ، افزایش قند خون ، افزایش اسید اوریک ، کلسترول و همچنین افزایش اوره خون باعث بروز مشکلاتی برای شما نشود ، یکی از بهترین کارها انجام حجامت به طور مرتب می باشد. البته مساله شیوه زندگی سالم و رعایت دستورات شرع در جلوگیری از این مشکلات را نباید نادیده گرفت.

درمان جوش با حجامت
یکی از علت های مهم جوش های پوستی و خارش بدن ، ناسالم بودن خون و وجود مواد زائد و سمی در خون می باشد. حجامت با پاک سازی و تصفیه خون بدن از مواد فاسد و زائد نقش بسیار مهمی در جلوگیری و درمان جوش های پوستی و خارش بدن دارد.

راهکار سردرد، حجامت
عدم تنظیم اخلاط چهارگانه (صفرا ، سودا ، بلغم و خون ) در بدن می تواند موجب بروز مشکلات متعددی در بدن انسان گردد که سردرد و ناراحتی های عصبی می تواند از پیامدهای آن باشد. یکی از بهترین راه ها جهت تنظیم خلط های چهارگانه در بدن ، انجام عمل حجامت است و به همین دلیل است که حجامت می تواند در درمان سردردهای شدید از جمله میگرن و همچنین درمان ناراحتی های عصبی مفید باشد.

حجامت موهایتان را تقویت می کند
یکی از علل ریزش مو ، نرسیدن مواد غذایی کافی به ریشه مو است که سبب سست شدن ریشه مو و در نتیجه موجب ریزش مو می گردد. غلظت خون و همچنین وجود مواد فاسد و زائد در خون از جمله عواملی هستند که سبب می شوند مواد غذایی کافی به ریشه موها نرسد. با انجام عمل حجامت ، خون انسان تصفیه شده و از مواد آلوده و فاسد پاک می شود و این عمل موجب می شود که خون بتواند مواد غذایی مورد نیاز مو ها را به نحو احسن به آن ها برساند. رسیدن مواد غذایی کافی به موها یعنی جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد آن.

حجامت استخوان درد را شکست می دهد
دردهای استخوانی ، عضلانی و مفصلی که در حالت کلی به آرتروز معروف است یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر انسان است و مخصوصا در روزگار کنونی به دلیل شرایط نامناسب زندگی و همچنین تغذیه های ناسالم ، شدت آن بیشتر است. یکی از بهترین راه های جلوگیری از آرتروز و حتی درمان آن ، استفاده از عمل حجامت می باشد. انجام عمل حجامت به طور مرتب سبب زدوده شدن مواد فاسد از خون شده و در نتیجه این مواد فاسد نمی توانند در مفاصل و عضلات بدن رسوخ کرده و ماندگار شوند و در نتیجه از بیماری آرتروز تا حد زیادی پیشگیری می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *