پودر قهوه خاصیت های زیادی دارد

 

  • شما می‌توانید هرگونه آلودگی و خاکستر را بدون پخش شدن آن به اطراف تمیز کنید برای این منظور، کافی است اطراف خاکستر را مرطوب کنید و روی آن قهوه بریزید تا براحتی بدون پخش شدن خاکستر شومینه را تمیز کنید.

 

قهوه نوشیدنی دلپذیریست که بعد از چای جایگاه ویژه‌ای دارد و در اغلب خانه‌ها موجود است، اما از آنجا که چای در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد هیچگاه قهوه به میزان چای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و پودر قهوه هم مانند دیگر مواد بعد از یک مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهد و دیگر طعم یک قهوه‌ی عالی را نخواهد داشت، اما شما می‌توانید از قهوه‌ی موجود در منزلتان به صورت‌های دیگری استفاده کنید که ما در این مطلب کاربرد‌های شگفت انگیز قهوه را به شما خواهیم گفت.

حذف بو‌های نامطبوع:

نگهداری قهوه در کابینت یا ماشین، بو‌های نامطبوع را از بین می‌برد؛ سه قاشق غذاخوری دانه قهوه را در ظرفی بریزید و هر جایی از خانه یا ماشین که مایل هستید قرار دهید. رایحه تند و شدید قهوه بو‌های شیمیایی و نامطبوع را خنثی میکند.

تازه نگه داشتن نمک و شکر:

اصولا نمک و شکر وقتی نمناک میشود، بصورت گلوله‌ای و به هم چسبیده در می‌آید، یک راه حل ساده برای جلوگیری از این مشکل آن است که، مقداری دانه قهوه داخل ظرف نگهداری نمک و شکر بریزید.

رفع بوی نامطبوع یخچال

اگر یخچال تان بوی نامطبوع مواد غذایی را به خود گرفته، کاسه‌ای را از پودر تازه و استفاده نشده‌ی قهوه پر کنید و آن را به مدت یک تا دو روز در یخچال بگذارید. قهوه بو‌های نامطبوع را به خود جذب می‌کند و به این ترتیب با هر بار باز کردن یخچال از بوی قهوه لذت خواهید برد.

دفع مورچه‌ها

بوی قهوه مورچه‌ها را از خانه‌ی شما دور می‌کند. تنها کافی است مقداری پودر استفاده شده و خشک قهوه را در محل رفت و آمد مورچه‌ها در خانه بپاشید. اگر با تپه‌های بزرگ مورچه‌ای درگیر هستید، یک قوری قهوه‌ی دم کرده را روی تپه بریزید.

تمیز کردن اجاق گاز و شومینه

شما می‌توانید هرگونه آلودگی و خاکستر را بدون پخش شدن آن به اطراف تمیز کنید برای این منظور، کافی است اطراف خاکستر را مرطوب کنید و روی آن قهوه بریزید تا براحتی بدون پخش شدن خاکستر شومینه را تمیز کنید.

پوشاندن خراش‌های وسایل چوبی

برای پوشاندن خراش‌های ناخوشایند روی وسایل چوبی کافی است مقداری قهوه‌ی فوری را با آب داغ مرطوب و تبدیل به خمیر کنید و آن را روی محل خراش‌ها بکشید.

پخت زودتر گوشت

نصف فنجان پودر قهوه را با کمی روغن زیتون و فلفل مخلوط کنید و روی چند تکه گوشت بریزید و کمی ماساژ دهید، پس از ۱۵-۳۰ دقیقه بافت گوشت نرم‌تر میشود، گوشت را بشوئید و اماده طبخ کنید.

خمیر رنگی

خمیر قهوه اسباب‌بازی بی‌خطری برای کودکان است، برای تهیه خمیر مقداری از پودر قهوه را با نصف فنجان نمک و ۱ فنجان آرد ذرت مخلوط کنید و پس از افزودن کمی آب خمیر را ورز دهید سپس به کودک بدهید تا سرگرم شود.

تمیز کردن کف پوش‌های چوبی

برای تمیز کردن کفپوش چوبی خانه و رفع خط و خش محلول غلیظی از آب و قهوه درست کنید و با آن کف زمین را بسابید؛ در ماه، چند بار این کار را انجام دهید تا کفپوش منزل شما کاملا تمیز و براق شود.

تهیه شمع با دانه‌های قهوه

پارافین را خرد کنید و داخل ظرفی فلزی بریزید، مقداری پودر قهوه اضافه کنید سپس ظرف را روی حرارت بخار آب داغ قرار دهید تا پارافین ذوب شود (در مدتی که پارافین ذوب میشود قالب را آماده کنید.)انتهای قوطی نوشابه را سوراخ کنید و فتیله را از آن عبور دهید و با تکه‌ای چسب در جای خود محکم کنید.فتیله را با استفاده از خط کش یا مداد در بخش بالا و مرکز قالب ثابت نگه دارید، پارافین ذوب شده و مخلوط با پودر قهوه را داخل قالب بریزید و کناری بگذارید تا سرد شده و شمع بسته شود.

پس از پایان کار قوطی نوشابه را از بخش کناری برش بزنید و شمع را با دقت خارج کنید (میتوانید از هر قالب دیگری که دوست دارید استفاده کنید، استفاده از قوطی نوشابه برای راحتی کار است.

مقداری دیگر پارافین ذوب کنید سپس با قاشق کم کم از پارافی ذوب شده روی شمع بریزید و شمع را داخل دانه‌های قهوه بغلطانید تا دانه‌ها به بدنه شمع بچسبد (میتوانید دانه‌های قهوه را تک تک بچسبانید یا از هر روشی که دوست دارید برای اتصال دانه‌ها به بدنه شمع استفاده کنید)، پس از پایان کار روی دانه‌های قهوه را اسپری براق کننده بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *