پف فیل در پزشکی و طب سنتی

 

  • ابوعلی تینا در کتاب نادون خود همچنین آورده است: مصرف پف فیل خارجی، سه بار در روز موجب کاهش انواع تشنجات در نوزادان می‌‌شود و سبب افزایش بهره هوشی کودکان و کاهش علائم و آثار خنگی در بزرگسالی خواهد شد.

 

ابوعلی تینا، گیاه شناس و پزشک معروف، در کتاب نادون خود اندر خواص ذرت بو داده معروف به پف فیل آورده است: پف فیل از نباتات پر خاصیتی است که بعد‌ها در دیار ایران به خواصش پی خواهند برد و مصرف آن را تبلیغ خواهند کرد.

میل کردن بانمک آن موجبات خوش مزگی روح و روان و بی‌نمک آن موجبات کنترل انواع و اقسام بیماری از جمله فشار خون، فشار دل، فشار کلیه، فشار روح و روان و کلا درمان انواع و اقسام درد و مرض می‌‌شود.

وی درباره تفاوت و خواص انواع پف فیل‌های ایرانی و خارجی در کتاب نادون خود آورده است: پف فیل‌های ایرانی، خواص اندکی دارند و بیشتر به درد تهیه دان مرغ، روغن با پالم ذرت و درمان بیماری‌هایی همچون جوش سرسیاه و جوش سر سفید، تهیه انواع پفیلای کم‌خاصیت تا بی‌خاصیت می‌خورد.

اما پف فیل‌های خارجی خواص فراوانی دارد. از جمله این خواص می‌توان به ایجاد نشاط فراوان در هنگام تماشای تلویزیون و ایجاد مسرت قلبی در هنگام دورهمی‌ها، درمان انواع سلاطون(سرطان)، درمان آب مروارید و سایر امراض اشاره کرد.

از دیگر خواص این پف فیل‌های خارجی روئیدن موی سر به صورت خرمنی و صاف است، از همین رو شخصی که 40 روز تمام فقط پف فیل خارجی مصرف کند، چنانچه تاس مادرزاد باشد دیگر نیازی به کاشت مو و هزینه چند میلیونی ندارد.

ابوعلی تینا در کتاب نادون خود همچنین آورده است: مصرف پف فیل خارجی، سه بار در روز موجب کاهش انواع تشنجات در نوزادان می‌‌شود و سبب افزایش بهره هوشی کودکان و کاهش علائم و آثار خنگی در بزرگسالی خواهد شد.

وی در ادامه گفته است: اگر خانواده‌ای به خاطر فقر و تنگدستی شدید، قدرت تهیه غذا را ندارد، با مصرف پف فیل خارجی می‌تواند تا صد در صد از ابتلا این خانواده با امراضی چون سوء‌تغذیه جلوگیری کند.

همچنین ذکریا نازی، کاشف الکل، در کتاب الکل‌نامه خود، در شرح سیر کشف الکل نگاشته است: سال‌ها تلاش کردم، ماده‌ای را کشف کنم تا بشر بتواند با آن در علم پزشکی دچار تحول شود و بشود زخم سر زانو و دستان کودکان را با آن ضد عفونی کرد، از آنجایی که الکل موجب سوزش زخم می‌‌شد و قادر نبودم بر روی کودکان آزمایش کنم، به دنبال چاره‌ای می‌‌گشتم.

یکی از دوستان دلسوزم برایم از خارج، خوراکی خوشمزه‌ای آورد که پف فیل نام داشت، در هنگام خوردن این خوراکی، پسر خردسال همسایه‌مان با دستی زخمی و چشمی گریان به نزدم آمد و من برای آرام کردن او، چند دانه پف فیل در دهانش گذاشتم و او از طعم خوش پف فیل خارجی آرام شد، من نیز فرصت را مغتنم شمردم و بر زخم دستش الکل ریختم، با کمال تعجب دیدم که کودک هیچ سوزشی را احساس نکرد و من پی به خواص فراوان پف فیل خارجی در علم پزشکی شدم.

همچنین لویی پاستیل کاشف واکسن هاری در کتاب خود به نام هاریان آورده است: از کشف واکسن هاری درمانده بودم تا اینکه یک روز کودکی را دیدم که سگ او را گاز گرفته بود و او همچنان پف فیل می‌‌خورد، سگ پس از حمله به کودک و گاز گرفتن او مشغول خوردن پف فیل از دست آن کودک شد و در کمال شگفتی دیدم که هیچکدام هاری نگرفتند.

از همین رو دولت‌مردان ایران پس از تحقیقات فراوان و رایزنی‌های بسیار موفق شدند با امضای برجام، برای حفظ سلامت ملت خود، تُن تُن پف فیل از انگلستان و فرانسه وارد کشور کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *