بعضی از ویروس ها باعث ابتلا به آلزایمر می شوند

 

  • بر اساس آمارها برآورد می شود حدود پنج میلیون و چهارصد هزار نفر در آمریکا به بیماری آلزایمر مبتلا باشند که هیچ درمانی ندارد ولی برخی داروها قادرند شرایط قوای شناختی بیماران را کنترل کنند.

محققان علوم پزشکی در مطالعه ای اعلام کردند ویروس هایی که به درون مغز راه می یابند احتمالا در ابتلا به آلزایمر نیز نقش ایفا می کنند.
برخی دانشمندان از دیرباز به نقش ویروس ها و باکتری ها در ایجاد آلزایمر اشاره داشته اند ولی یافته هایی که اخیرا توسط دانشمندان منتشر شد نشان می دهد بین این دو، ارتباط وجود دارد.
گروهی از محققان در مرکز سلامت مونت سینای در نیویورک آمریکا دریافتند سطح دو ویروس شایع تب خال (هرپس) در مغز افراد مبتلا به آلزایمر بالاتر از دیگر افراد است.آنها دریافتند ویروس های یاد شده بر رفتار ژن های مرتبط با آلزایمر تاثیر می گذارند.
بر اساس این تحقیق که نتایج آن در شماره اخیر نشریه نورون Neuron منتشر شد می توان از ویروس ها به عنوان هدف جدیدی برای معرفی روش های درمانی جدید در کنترل آلزایمر نام برد.
بر اساس آمارها برآورد می شود حدود پنج میلیون و چهارصد هزار نفر در آمریکا به بیماری آلزایمر مبتلا باشند که هیچ درمانی ندارد ولی برخی داروها قادرند شرایط قوای شناختی بیماران را کنترل کنند.
با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود. این مشکل بیشتر از همه در بخش حافظه و خاطرات خود را نشان می دهد.­
خاطره ها ترکیبی هستند از یادآوری دیده ها و شنیده ها و احساسات که برای یادآوری آن ها مغز نیاز به برقراری یک ارتباط پیچیده سلولی بین همه بخش ها دارد.­ به همین علت با بالا رفتن سن و کم شدن ترشح سروتونین در مغز، خاطره ها کمرنگ یا فراموش می شوند. در بیماری آلزایمر ترشح سروتونین به شدت کاهش می یابد اما این مسئله همیشه به علت پیر شدن سلول ها نیست.­ سکته مغزی که باعث از دست رفتن بخشی از سلول های مغز می شود یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی می توانند خطر ابتلا به آلزایمر افزایش دهند.
­آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.­ بیماری آلزایمر متاسفانه درمانی ندارد اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *