وقتی زنبور درمانی راه حل بیماری است

 

  • درمانگران شيوه زنبوردرماني از نيش زنبور يا از طريق تزريق سم نيش زنبور به بدن بيمار براي درمان، تسريع درمان و بهبود بيمار مبتلا به ام اس تلاش مي‌كنند. آن‌ها در حقيقت از اين شيوه براي افزايش ميزان مقاومت بيمار كمك مي‌گيرند.

زنبوردرماني يكي از شيوه‌هاي درماني طب مكمل است كه امروزه در سراسر جهان به‌عنوان درماني كمكي و در برخي موارد به‌عنوان شيوه درماني مستقل در درمان بيماري‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين شيوه درماني كه امروزه در درمان بسياري از بيماري‌هاي دستگاه ايمني و عصبي بدن موفق عمل كرده تاثير فوق‌العاده‌اي در بهبود و تسريع روند درمان بيماري‌هايي مانند ام‌اس، زونا و برخي از فلج‌هاي موضعي در بدن دارد.

اين شيوه از جمله شيوه‌هاي طبيعي درمان در جهان شناخته مي‌شود كه از نيش زنبور عسل و فرآورده‌هاي توليد شده از آن براي درمان بيماران بهره مي‌گيرد. درمانگران براي بهبود بيماران‌شان از سم نيش زنبور عسل به‌صورت مستقيم يا به‌صورت تزريق‌هاي سطحي زير پوستي استفاده مي‌كنند. خوشبختانه امروزه اين شيوه درماني در برخي از مراكز درماني كشورمان نيز به بيماران مبتلا به بيماري‌هاي دستگاه ايمني و عصبي بدن ارائه مي‌شود.


 

    چگونه ‌ام اس را  كنترل كنيد

درمانگران شيوه زنبوردرماني از نيش زنبور يا از طريق تزريق سم نيش زنبور به بدن بيمار براي درمان، تسريع درمان و بهبود بيمار مبتلا به ام اس تلاش مي‌كنند. آن‌ها در حقيقت از اين شيوه براي افزايش ميزان مقاومت بيمار كمك مي‌گيرند. در اين حالت بدن بيمار پس از دريافت سم زنبور به‌طور خودبه‌خود به ترميم بافت‌ها و غلاف‌هاي مياني اعصاب و بازسازي آن‌ها مي‌پردازد و به مرور زمان كمك مي‌كند تا روند درمان بيماري در بيمار سرعت پيدا كند. به اين ترتيب بيماران مبتلا به‌ام اس مي‌توانند از اين شيوه درماني به‌عنوان يك درمان كمكي در كنار ديگر شيوه‌هاي درماني بهره بگيرند. البته اجراي اين شيوه درماني ضوابط و قوانين خاص خود را دارد كه در مراجعه با متخصص زنبوردرماني براي هر بيمار به‌صورت خاص شرح داده مي‌شود.


 

    تقويت سيستم ايمني با نيش زنبور

در اين شيوه درماني درمانگران با استفاده از نيش زنبور يا سم به‌دست آمده از نيش زنبور به درمان بسياري از بيماري‌ها مي‌پردازند. در اين شيوه گاهي متناسب با نوع بيماري و تشخيص درمانگر از نيش زنبور به‌صورت طبيعي براي درمان استفاده مي‌شود و گاهي سم به دست آمده از نيش زنبور يا فرآورده تهيه شده از آن به‌صورت تزريق زير پوستي به بيمار منتقل مي‌شود. درمانگران اين شيوه درماني بر اين باورند،  نيش زنبور يا سم به دست آمده از آن مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تنظيم كرده و اختلال‌هاي احتمالي به‌وجود آمده در آن را تعديل كند. در اين شيوه، درمانگر با تحريك سيستم ايمني بدن و توليد آنتي‌بادي‌هاي لازم به درمان بيمار مي‌پردازد. به‌عنوان مثال در بيماري‌هايي مانند ‌ام‌اس كه ارتباط مستقيم با سيستم ايمني بدن دارد، زنبور درماني مي‌تواند به‌عنوان يك درمان كمكي موفق وارد عمل شود و روند درمان بيمار را تسهيل كند.


 

    تسكين دردهاي قاعدگي با زنبوردرماني

زنبوردرماني علاوه‌بر راهكارهاي موثري كه در درمان بيماري‌هاي دستگاه ايمني و عصبي بدن دارد در حوزه دستگاه زنان نيز موفق عمل كرده است. بسياري از درمانگران اين شيوه درماني بر اين باورند، استفاده از زنبوردرماني علاوه بر آن‌كه دردهاي دوران قاعدگي را تسكين مي‌دهد مي‌تواند در پيشگيري از يائسگي زودرس و عوارض ناشي از آن نيز بسيار موفق عمل كند. برخي از تحقيقات نشان مي‌دهد، سم نيش زنبور و فرآورده‌هاي توليد شده از آن مي‌تواند در درمان نازايي‌هايي كه ناشي از اختلال در تخمك‌گذاري زنان است، موثر واقع شود.


 

 پيشگيري از سرطان با پاكسازي بدن

زنبوردرماني يكي از شيوه‌هاي پيشگيري موثر در ابتلا به سرطان است. درمانگران با كمك اين شيوه قادرهستند روند پاكسازي بدن از سلول‌هاي مرده را تنظيم كرده و تعادل از دست رفته را به بدن باز گردانند. به اعتقاد درمانگران مكاتب درماني طبيعي در جهان سرطان در بدن انسان به‌دليل تخليه نشدن و پاكسازي سلول‌هاي مرده و تجمع آن‌ها در بدن به‌وجود مي‌آيد. به اين ترتيب كه اگر روند مرگ سلول‌ها در بدن با تاخير همراه شود و اين روند به كندي فعاليت خود را دنبال كند احتمال ابتلا به سرطان در بيمار تشديد مي‌شود. بنابراين درمانگران زنبوردرماني با بررسي بدن بيمار و تزريق سم نيش زنبور مي‌توانند روند پاكسازي بدن از سلول‌هاي مرده و پير را بهبود ببخشند و آن را تنظيم كنند. در حقيقت اين درمانگران با كمك سم زنبور از حذف شدن سلول‌هاي مرده مطمئن مي‌شوند و مانع از ابتلاي بيمار به سرطان مي‌شوند.


 

 اين شيوه درماني عوارض هم دارد

همه شيوه‌هاي درماني در جهان كم‌وبيش عوارض جانبي به همراه دارد. شيوه زنبوردرماني نيز در اين مورد استثنا نيست. عوارضي مانند گرگرفتگي، خارش شديد محل تزريق، اختلال در ساعات خواب، تشديد دردهاي جسماني و حالت تهوع شديد از جمله علائمي است كه پس از دريافت نخستين دوره از زنبوردرماني در بسياري از بيماران مشاهده مي‌شود. توصيه درمانگران اين شيوه براي بيماران اين است كه براي تسكين محل دريافت نيش زنبور يك قطعه يخ را روي موضع مورد نظر ماساژ دهند و در اين فاصله زماني تا نوبت بعدي درمان بيشتر از هميشه آب بنوشيد.


 

زنبوردرماني براي چه گروهي مناسب نيست؟

شيوه زنبور درماني قواعد و مقرارت خاص خودش را دارد كه بي‌توجهي به برخي از آن‌ها مي‌تواند بسيار خطرناك باشد به حدي كه جان بيمار را به خطر بيندازد. بنابراين درمانگران و متخصصان اين شيوه درماني هميشه پيش از درمان پرسشنامه‌اي را به بيمار مي‌دهند و از بيمارشان شرح حالي را دريافت مي‌كنند تا با خاطري آسوده از اين شيوه براي درمان بيمارشان بهره ببرند. بهتر است با برخي از اين نكات كه پيش از دريافت اين بيماري بايد نسبت به آن‌ها آگاهي داشته باشيد، آشنا شويد.

  •  زماني كه قصد داريد از شيوه زنبوردرماني استفاده كنيد نبايد از داروهاي شيميايي استفاده كنيد زيرا داروهاي شيميايي به ويژه داروهايي مانند استامينوفن، سرماخوردگي بزرگسالان، ايبوپروفن، آسپرين و به‌طور كلي تمامي قرص‌هاي مسكن ممكن است با سم نيش زنبور كه به بدن وارد مي‌شود، واكنش نشان دهند و منجر به تداخل دارويي شده و براي بيمار خطرات جدي به همراه داشته باشند. بنابراين توصيه شده، بيماران هنگام دريافت سوزن تا 2 روز قبل، از داروي شيميايي استفاده نكنند.
  •   فرآورده‌هاي حاوي الكل از ديگر مواردي هستند كه وجود آن‌ها در بدن روند درمان بيمار را مختل مي‌كند. بسياري از بيماران هستند كه با مصرف داروهايي كه حاوي نوعي الكل هستند مانند شربت استامينوفن يا ديفن هيدرامين موجب بروز اختلال در روند درمان مي‌شوند.
  •  درمانگران به بيماران‌شان توصيه مي‌كنند، قطعا در دوران بارداري از اين شيوه درماني براي درمان استفاده نكنند زيرا ممكن است اين شيوه به مادر يا جنين آسيب برساند.
  •  بهتر است در دوران قاعدگي از زنبور درماني استفاده نشود مگر در شرايطي كه بيمار بنا به تشخيص متخصص زنبور درماني واقعا نياز داشته باشد تا زنبوردرماني روي او صورت گيرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *