هورمون تستوسترون در بدن مردان چگونه زیاد می شود

  • کمبود زینک یک مشکل نادیده گرفته شده در سراسر جهان است. یک مطالعه در مجله تغذیه، نتایج محدودیت زینک در رژیم غذایی ۴۰ مرد نرمال را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که کمبود زینک، تاثیرات منفی روی تولید تستوسترون می گذارد.

 

 

تستوسترون یک هورمون ضروری برای سلامت مردان است. شما برای حفظ توده عضلانی، ساخت توده خالص، کمک به بهبود تراکم استخوان و داشتن میل جنسی به آن نیاز دارید.
تولید تستوسترون در سنین نوجوانی و جوانی در بالاترین حد است. با بالارفتن سن مردان، تولید تستوسترون هرسال کمی کاهش می یابد. در این مقاله چند روش ساده و مفید برای افزایش تستوسترون بطور طبیعی ارائه می دهیم.
یک خواب شبانه خوب داشته باشید.
خواب، اولین خط دفاعی در مقابل کاهش سطوح تستوسترون شماست. با توجه به ایو ونکاتر از دانشگاه شیکاگو «سطوح پایین تستوسترون با کاهش سلامت و قدرت مرتبط است» و اینکه «با پیشرفت تحقیقات مشخص شده که خواب کوتاه و کم کیفیت بعنوان مختل کننده های غدد درون‌ریز شناخته می شوند.»
در مطالعه ونکاتر، ۱۰ مرد از دانشگاه شیکاگو مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که خواب چگونه بر سطوح تستوسترون تاثیر می گذارد. داشتن فقط ۵ ساعت خواب شبانه، تستوسترون آنها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داد.
وزن کم کنید.
یک مطالعه اخیر روی ۸۹۱ مرد میانسال نشان داد که سطوح تستوسترون پایین در میان مردان دارای اضافه وزن، شیوع بیشتری دارد و کاهش وزن می تواند سطوح تستوسترون را بهبود ببخشد. این مطالعه شامل یک گروه بود که با ورزش و تغییر رژیم غذایی به منظور کاهش وزن، سبک زندگی‌شان را اصلاح کردند.
این گروه بعد از یک سال بطور متوسط  ۸ کیلوگرم وزن کم کردند و سطوح تستوسترون شان را افزایش دادند. نرخ تستوسترون پایین در این گروه در طول یک سال از ۲۰ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافت.
از زینک استفاده کنید.
کمبود زینک یک مشکل نادیده گرفته شده در سراسر جهان است. یک مطالعه در مجله تغذیه، نتایج محدودیت زینک در رژیم غذایی ۴۰ مرد نرمال را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که کمبود زینک، تاثیرات منفی روی تولید تستوسترون می گذارد.
بعد از ۲۰ هفته محدودیت زینک، گروهی که زینک آنها محدود شده بود، کاهش قابل توجهی در تستوسترون را تجربه کردند. مصرف مکمل زینک باعث افزایش تستوسترون شد. شما می توانید انواع مختلفی از منابع طبیعی زینک را پیدا کنید که به شما کمک می کنند تستوسترونتان را بطور طبیعی افزایش دهید، از جمله صدف، گوشت، لوبیا و … . فقط از ویتامین ها و مکمل ها اجتناب کنید چون ضرر آنها بیشتر از فایده‌شان است.
مصرف قند را کاهش دهید.
بعضی از مواد غذایی باعث افزایش تستوسترون می شوند و برخی دیگر برعکس. رژیمهای سرشار از قند، توانایی تولید تستوسترون را کاهش می دهند. انجمن غدد درون‌ریز با انتشار مطالعه ای در مورد رابطه منفی بین سطوح بالای قند رژیمی و تستوسترون بحث کرد. در مطالعه او، مردانی که به آنها محلول قند گلوکز داده شده بود، یک کاهش تستوسترون ۲۵ درصدی را تجربه کردند. این مطالعه شامل مردانی با سلامت نرمال و همچنین مردان مبتلا به پیش‌دیابت و دیابت نوع دو بود. صرفنظر از وضعیت سلامتی، قند باعث کاهش تستوسترون شد.
ورزش کنید.
ورزش یکی از بهترین راهها برای افزایش تولید تستوسترون است. یک مطالعه روی تمرین مقاومتی نشان داد که وزنه زدن، تولید تستوسترون و هورمون رشد را افزایش می دهد.
با این حال تحقیقات دیگر نشان دادند که برخی از فرمهای ورزش مانند دوی طولانی یا ورزش قلبی عروقی بمدت طولانی می تواند سطوح تستوسترون را کاهش دهد.
اگر بدنبال افزایش تستوسترونتان هستید، ورزش یک ابزار طبیعی ضروری است. شما باید ورزشتان را عاقلانه انتخاب کنید. برای افزایش تستوسترون تان بطور طبیعی، به سراغ ورزشهای مقاومتی کوتاه بروید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *