هشدار درباره عوارض عمل زیبایی سیندرلا

هشدار درباره عوارض عمل زیبایی سیندرلا

هشدار درباره عوارض عمل زیبایی سیندرلا
هشدار درباره عوارض عمل زیبایی سیندرلا

 

امروزه عمل های زیبایی زیاد شده افراد زیادی سمت آن می روند در این مقاله می خواهیم درباره هشدار درباره عوارض عمل زیبایی سیندرلا در ادامه مطلب .

 

این در حالی است که به گفته یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، انگشتان پا هیچ نیازی به جراحی زیبایی ندارند و این عمل می تواند عوارض دائمی جدی ایجاد کند.

دکتر حمیدرضا فتحی،  در واکنش به این موضوع گفت: عمل جراحی«سیندرلا» یا همان کوتاه کردن انگشتان پا برای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، بیش از آن که عملی برای بهبود کیفیت زندگی افراد باشد، اقدامی بسیار نابخردانه است.

وی با اشاره به این که انجام چنین عمل‌های جراحی باعث ایجاد نقص در بدن افراد می‌شود، اظهار کرد: برخلاف آنچه که عنوان شده است، کوتاه کردن انگشتان پا عوارض متعددی به همراه دارد و باعث احساس همیشگی یک درد مزمن در پاها، ماندن جای عمل جراحی روی پوست، عفونت، بروز مشکل حتی در راه رفتن معمولی و ورزش کردن می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد: البته در برخی افراد بخصوص بیماران مبتلا به برخی بیماری‌های روحی و روانی نظیر اسکیزوفرنی، سابقه گرایش به انجام اینگونه اعمال جراحی عجیب و غریب مشاهده می‌شود. بیماری داشتم که احساس می‌کرد گوش‌هایش بلند است و تصمیم گرفته بود آن‌ها را کوتاه کند، اما با وی مشاوره کردم و گفتم گوش‌هایش مشکلی ندارد.

چندی بعد مطلع شدم که همین بیمار گوش‌هایش را برای کوتاه شدن با قیچی بریده است. این مساله نشان می‌دهد وجود برخی اختلالات روانی باعث می‌شود تا افراد به سمت انجام چنین عمل‌هایی گرایش پیدا کنند که ضروری است برای درمان به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که گردانندگان برخی کانال‌های فضای مجازی، افراد سودجویی هستند که توجهی به سلامت مردم ندارند، به افراد توصیه کرد تا به تبلیغات عجیب و غریب عمل‌های جراحی زیبایی در فضای مجازی که منابع مشخصی ندارد، توجه نکنند و سطح آگاهی خود را با مطالعه و مشاوره با پزشکان حاذق افزایش دهند تا به دام افراد سودجو نیفتند.

 

مطلب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *