نکات مهم درباره نتیجه اکستنشن مژه

نتیجه اکستنشن مژه برای بسیاری از افراد نامعلوم می باشد ولی حتما حتما باید از آن اطلاع کافی داشته باشند و بعد دست به این عمل بزنند.به‌طور کلی، دست زدن به قسمت‌های نزدیک به چشم می‌تواند پیامدهای مخربی داشته باشد، اما مشکلات مربوط به اکستنشن مژه معمولا فراتر از این مساله می‌روند.
درواقع، بیشتر این مشکلات به‌علت چسب‌های مخصوص اکستنشن مژه بروز پیدا می‌کنند که برای متصل کردن اکستنشن مژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که این چسب‌ها حاوی فرمالدئید یا ترکیبات شیمیایی دیگر هستند، می‌توانند باعث برانگیختگی التهاب و واکنش‌های آلرژیک شوند.
یکی از مقاله‌های منتشرشده در Consumer Reports، چندین مورد از عفونت‌ها و واکنش‌های آلرژیک را مورد بحث قرار می‌دهد که همگی به‌علت استفاده از اکستنشن‌های برپایه فرمالدئید به‌وجود آمده‌اند. در واکنش به این گزارش، آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا (AAO) به همه مصرف‌کنندگان درباره خطرات ناشی از اکستنشن مژه هشدار داد. این آکادمی، مهم‌ترین خطرات را بدین ترتیب ذکر کرده است: عفونت قرنیه ؛ عفونت پلک ؛ تورم پلک ؛
از دست دادن دائمی یا موقت مژه‌ها. همان‌طور که در گزارش آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا ذکر شده است، بعضی از افراد علاوه بر عفونت‌ها و واکنش‌های آلرژیک، با مشکل ریزش مژه‌ها در فرآیند استفاده از اکستنشن مژه مواجه می‌شوند. به نظر متخصصان، دلیلش این است که استفاده مکرر از اکستنشن مژه می‌تواند به فولیکول‌های مهمی که مسئولیت رشد مژه‌ها و نگهداری از آن‌ها را بر عهده دارند، ‌آسیب برساند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *