نوشیدن مداوم چای سبز از سکته پیشگیری می کند

 

  • کارشناسان ادعا می‌کنند که حتی اگر این کشف جدید بتواند امکان توسعه مولکول‌های جدیدی را فراهم کند که بتوانند برای جلوگیری از تنگ شدن رگ‌های خونی مبارزه کنند، لزوما به این معنا نیست که چای سبز به تنهایی می‌تواند به این شرایط کمک کند.

مصرف چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی را به همراه دارد. متخصصان تایید کرده‌اند که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن، کاهش فشار خون بالا و شفافیت پوست مفید است.

تک‌تایمز نوشت: یک گروه از محققان دریافتند که یک مولکول در چای سبز می‌تواند به جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.

مصرف چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی را به همراه دارد. متخصصان تایید کرده‌اند که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن، کاهش فشار خون بالا و شفافیت پوست مفید است.

اکنون محققان دانشگاه “لنکستر”(Lancaster) می‌گویند که چای سبز می‌تواند به جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند. ترکیباتی که در این ماده یافت می‌شود، می تواند موجب حل شدن یک پروتئین مضر موسوم به “A-1” در شریان‌ها شود که به عنوان تصلب شراین یا آترواسکلروز شناخته می‌شود.

آترواسکلروز از مواد چرب در شریان‌ها تشکیل می‌شود که می‌تواند منجر به کاهش جریان خون و درنتیجه کاهش رسیدن خون به مغز و قلب شود.

پروتئین آپولیپوپروتئین(A-1) در مراحل پیشرفته‌تر رخ می‌دهد و می‌تواند رسوب‌های آمیلوئید تولید کند. این رسوبات که همان ساختار مواد تشکیل دهنده آلزایمر هستند، در پلاک‌های آترواسکلروز ایجاد می‌شوند. این باعث می‌شود تا حجم پلاک‌ها افزایش یابد و همچنان موجب کاهش جریان خون و افزایش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی شوند.

تیم محققان دانشگاه لنکستر کشف کرده است که مولکولی موسوم به “EGCG” که در چای سبز موجود است، می‌تواند به پروتئین A-1 متصل شود و آن را به مولکول‌های کوچک‌تر تبدیل کند تا آسیبی به شریان‌ها وارد نکند.

محققان این موضوع را با دم کردن چای سبز در مایکروویو کشف کردند.

کارشناسان ادعا می‌کنند که حتی اگر این کشف جدید بتواند امکان توسعه مولکول‌های جدیدی را فراهم کند که بتوانند برای جلوگیری از تنگ شدن رگ‌های خونی مبارزه کنند، لزوما به این معنا نیست که چای سبز به تنهایی می‌تواند به این شرایط کمک کند.

پروفسور “دیوید میدلتون”، نویسنده این مطالعه، پیشنهاد کرد که نوشیدن مقدار زیادی چای سبز ممکن است اثر نداشته باشد. با این حال، مطالعه نشان می‌دهد که مولکول EGCG باید بیشتر مورد آزمایش قرار گیرد.

متخصصان دیگری نیز اعلام کرده‌اند که این یافته جدید باید با احتیاط اعمال شود.

پروفسور “نوید ستار” یکی از محققان این مطالعه گفت: ما پیش از این نیز روی مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که ممکن است برخی از خطرات سلامتی را کاهش دهند، تحقیق کرده‌ایم، اما تا به امروز تنها چند مورد به پیشرفت‌های واقعی منجر شده است. بنابراین توصیه من این است که شتاب‌زده به سراغ نوشیدن چای سبز نروید.

پروفسور “شینا رادفورد” یکی دیگر از نویسندگان این مقاله اعلام کرد که این اطلاعات جدید دلگرم‌کننده است و محققان باید راه‌های جدیدی را برای جذب مولکول EGCG از چای سبز پیدا کنند و آن را به یک ابزار کارآمد تبدیل کنند که می‌تواند به مبارزه با خطرات سلامتی کمک کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *