نقش و تاثیری که ویدئو مارکتینگ روی سئو دارد

  • میانگین توجه کاربران به محتوای شما کمتر از ۸ ثانیه است. نرخ خروج کاربران یکی از عواملی است که بیشترین صدمه را به رتبه شما در نتایج جست‌وجوها وارد خواهد کرد. ویدئو‌مارکتینگ راحت‌ترین کاری است که می‌توان برای ماندن کاربران در سایت انجام داد.

 

بسیاری از بازاریابان محتوا همچنان از اهمیت ویدئو مارکتینگ در بهبود سئوی وب‌سایت غافل هستند. اما سوال مهم این است که بازاریابی ویدئویی چگونه بر بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو تأثیر می‌گذارد و چگونه می‌توان از آن در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کرد؟ در ادامه چگونگی تاثیر محتوای ویدئویی بر سئوی وب‌سایت را تشریح خواهیم کرد.

رتبه ویدئوها در صفحه نتایج موتور جست‌وجو (SERP)

طبق آخرین اطلاعاتی که از به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل در اختیار است، صفحات دارای ویدئو، ۵۳ درصد بیشتر احتمال حضور در صفحه نخست نتایج جست‌وجو را دارند و به نوعی گوگل، نتایج ویدئویی را در اولویت قرار می‌دهد. البته همچنان هم تاثیر محتوای متنی در سئوی وب‌سایت را نمی‌توان نادیده گرفت. بهترین روش‌ها برای قرار‌گرفتن در صفحه نتایج ویدئویی گوگل، این است که ویدئوی شما باید کوتاه و کمتر از ۴ دقیقه باشد و همچنین دارای rich video snippets یا همان قطعات کوچک ویدئویی باشد.

افزایش کلیک

تحقیقات نشان می‌دهد که نتایج جست‌وجوی دارای ویدئو، میزان ۴۱ درصد بیشتر از محتوای متنی کلیک می‌خورند. درصد زیادی از این کلیک‌ها به دلیل همان rich video snippets ها هستند که در کنار نتایج جست‌وجو به نمایش درمی‌آیند. برای مثال یوتیوب به طور خودکار، این تصاویر کوچک را ایجاد می‌کند اما برای تاثیرگذاری در سئو نباید به یوتیوب برای انجام این کار اکتفا کنید چراکه ریچ اسنیپت‌های ویدئویی کانال یوتیوب شما یا دیگر وب‌سایت‌های اشتراک ویدئو، کاربر را مستقیما به آن سایت هدایت می‌کنند نه دامنه و وب‌سایت شما. بهترین روش‌ها برای افزایش کلیک این است که ویدئوها را به همراه اسنیپت‌های ویدئویی، مستقیما در وب‌سایت خود قرار دهید.

جذاب‌کردن صفحه سایت

میانگین توجه کاربران به محتوای شما کمتر از ۸ ثانیه است. نرخ خروج کاربران یکی از عواملی است که بیشترین صدمه را به رتبه شما در نتایج جست‌وجوها وارد خواهد کرد. ویدئو‌مارکتینگ راحت‌ترین کاری است که می‌توان برای ماندن کاربران در سایت انجام داد.

نتایج تحقیقات درباره وب‌سایت‌های خرده‌فروشی نشان می‌دهد که بازدیدکنندگانی که یک ویدئو را تماشا می‌کنند، ۲ دقیقه بیشتر در سایت می‌مانند و ۶۴ درصد بیشتر احتمال دارد که از وب‌سایت شما خرید کنند. بهترین روش‌ها برای کاهش نرخ خروج کاربران این است که ویدئوی خود را در بالای سایت در معرض دید قرار دهید و از انطباق عنوان ویدئو با محتوای داخل آن اطمینان حاصل کنید چون هیچ کاربری دوست ندارد به او دروغ گفته شود.

ویدئوها لینک می‌سازند

یکی از عواملی که در سئو تاثیر دارد، مربوط به ساخت لینک است. محتوای ویدئویی در مقایسه با محتوای متنی، تقریبا تعداد لینک‌دهی را سه برابر می‌کند؛ اما چگونه؟ این کاربران هستند که لینک‌های محتوای شما را ایجاد می‌کنند و مردم ویدئو را دوست دارند چون ارزشش بیش از یک میلیون کلمه است. تولید ویدئوی با کیفیت و با انتخاب مخاطبان هدف درست، بک لینک‌های عالی برای سایت شما ایجاد خواهد کرد. بهترین روش‌ها برای لینک‌سازی این است که حتما ویدئوی حرفه‌ای و با کیفیت خود را در سایت خودتان قرار دهید نه وب‌سایت‌های اشتراک ویدئو.

در ادامه به چند روش استفاده از ویدئو برای بهبود سئوی وب‌سایت، اشاره خواهیم کرد: ادغام فایل ویدئویی: ویدئو نشانی از یک محتوای باکیفیت است و به‌عنوان بخشی از یک ترکیب چندرسانه‌‌ای در یک وب‌سایت، سیگنال‌هایی به موتورهای جست‌وجو ارسال می‌کند که صفحه‌ شما دارای محتوای غنی است که می‌تواند مرتبط با نیازها و درخواست‌های مخاطبان باشد. بنابراین وجود ویدئو در کنار محتوای متنی، رتبه سایت را افزایش می‌دهد.

برچسب‌های کلیدواژه: گنجاندن کلیدواژه‌ها برای سئوی محتوای متن برای توضیح ویدئوهایتان (در عنوان‌ها، نام فایل‌ها، توضیحات و تگ‌ها) تضمین می‌کند که ارتباط ویدئوی شما با نتایج جست‌وجو برای موتورهای جست‌وجو مشخص است.

متن ویدئو: کپشن‌نویسی و نوشتن متن بخش‌های صوتی ویدئوهایتان بر میزان دیده‌شدن آن تأثیرگذار بوده و به ارتباط آن با جست‌وجوها بیشتر کمک می‌کند.

نقشه سایت ویدئو: Video Sitemap ضمیمه‌ای برای نقشه کلی وب شماست که به صورت مجزا برای نقشه کلی سایت تعریف شده و اطلاعاتی نظیر مدت زمان، اولویت، دفعات بازدید و غیره در آن ثبت می‌شود.

بهینه‌سازی ویدئوها برای زمان بارگذاری: زمان بارگذاری صفحه بر تجربه کاربر اثر می‌گذارد و همین دلیل در سئو نیز تأثیر خواهد داشت. ۵۷ درصد کاربران تلفن همراه، پس از ۳ثانیه انتظار از سایت خارج می‌شوند.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *