مواد غذایی مفید برای پیشگیری از بیماری سرطان پروستات

  • انار یکی از منابع سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مفید است و دانشمندان میوه معجزه‌گر صدایش میکنند . مصرف مقدار کمی آب انار در روز میتواند زمان ابتلا به سرطان های مختلف را کاهش دهد.

سرطان پروستات در پروستاتاست که  در زیر مثانه و دقیقاً جلوی رکتوم (قسمت انتهایی روده بزرگ) قرار گرفته است بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند، اما برخی رشد نسبتاً سریعی دارند. سلول‌های سرطانی ممکن است از پروستات گسترش و به دیگر بخش‌های بدن برسند، به ویژه استخوان‌ها و گره‌های لنفاوی. این بیماری ممکن است در آغاز علائمی از خود نشان ندهد؛ اما در مراحل پیشرفته‌تر می‌تواند مشکلاتی را در ادرار کردن، خون در ادرار یا درد در ناحیه لگن و کمر هنگام ادرار به وجود آورد.
 بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری، رعایت رژیم‌های غذایی کم کالری، کم چرب، مصرف میوه ها و سبزیجات و ورزش است که  می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. گردش و سرعت هضم را بهتر کند،باید گفت  معاینه ی سالانه ی پروستات نمی تواند به اندازه ی یک رژیم غذایی سالم و ورزش، خطر سرطان پروستات را کاهش دهد.ما در ادامه به معرفی شش ماده غذایی حیاتی برای محافظت بدن و پیشگیری از این سرطان می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

  گوجه

قوی‌ترین اکسیدان موجود در طبیعت لیکوپن است که در گوجه‌فرنگی به وفور یافت می‌شود، گوجه‌فرنگی همانقدر که از بروز سرطان پروستات پیشگیری می‌کند، به همان میزان نیز تومورهای خوش خیم و بدخیم را نیز درمان می‌کند. تحقیقات مجله تغذیه شناسی و ویتامین درمانی در تازه‌ترین تحقیق خود اعلام کرد که آقایانی که از گوجه فرنگی و فرآورده‌های مربوط به آن  استفاده می کنند کمتر دچار سرطان پروستات می شوند.
این ماده غذایی و مقوی حاوی ویتامین های بسیار زیادی است این ماده می تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین بیماری های قلبی که از عوامل اصلی مرگ آقایان است را بکاهد. همچنین باید بدانید که بدن افراد نسبت به گوجه پخته شده و کبابی واکنش بهتری نسبت به خام آن واکنش نشان می‌دهد.

بروکلی
پژوهشگران آمریکایی کلم بروکلی را که به عنوان غذایی با داشتن خاصیت ضد سرطان شهرت دارد، به عنوان یک عامل بالقوه برای یافتن روش درمانی سرطان پروستات معرفی کردند. به گفته‌ی آنهاترکیبی به نام سولفورافِین که به‌صورت طبیعی در بروکلی یافت می‌شود، به عنوان یک عامل احتمالی مقابله با سرطان پروستات پیشرفته معرفی شده است.
 چای سبز
چای سبز از دیرباز در میان مردم آسیا متداول بوده و جرقه مطالعه بر روی این ماده و تاثیرش در سرطان پروستات از همین نکته آغاز شده که آمار ابتلای مردان آسیایی به خصوص آسیای مرکزی به سرطان پروستات نسبت به سایر قاره ها بسیار پایین‌تر بوده است.چای سبز حاوي ترکيبي طبيعي به نام اپي گالو کتچين گالات (EGCG) مي باشد. حضور اين ترکيب فعاليت آنزيم هاي ضروري براي رشد سرطان را مهار مي کند.
حبوبات و سویا
حبوبات مانند لوبیا، بادام زمینی و عدس حاوی ترکیبات گیاهی فعال بیولوژیکی شناخته شده‌ای با نام  ایزوفلاوون های هستند که خواص آنتی اکسیدان‌ها، مهارکنندگی گسترش سلول‌های توموری و کنترل هورمون تستسترون را بر عهده دارتد کمتربودن تستوسترون موجود، خطررشد و پيشرفت سرطان را کمتر مي کند. چون رشد سلول هاي سرطاني پروستات در محيط غني از تستوسترون سريع تر است.

آب انار
انار یکی از منابع سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مفید است و دانشمندان میوه معجزه‌گر صدایش میکنند . مصرف مقدار کمی آب انار در روز میتواند زمان ابتلا به سرطان های مختلف را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد مردانی که آب انار مصرف می‌کردند مدت زمان بیشتری طول کشید تا سطح پروتیین ‪ PSA‬در خون آنها دو برابر شود. ‪ PSA‬پروتئینی است که نشانه وجود سرطان پروستات است.
ماهی
چربی های اشباع نشده امگا3 ,امگا6از جمله چربی های ضروری بدن هستند که باعث پیشگیری از سرطان پروستات می‌شود.نتایج یک پژوهش سوئدی نشان داده است مردانی که به طور مرتب ماهی های چرب مصرف می‌کنند دو برابر کمتر از افرادی که مصرف ماهیشان کم است در معرض این بیماری قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب خواص ضدالتهابی و ضدتوموری دارندو باید بدانید امگا 3 ها سرعت رشد سلول‌های سرطانی را نیز کاهش می‌دهد.
بعد از همه این موارد مهم باید یادآوری شود که اگر مبتلا به این بیماری هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از تغییر رژیم خود حتما باپزشکتان مشورت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *