منیزیم می تواند از زوال عقل پیشگیری کند

  • به عقیده محققان افرادی که داروهای ریفلاکس معده مصرف می‌کنند یا از یک رژیم غذایی با میزان پایین منیزیم پیروی می‌کنند در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند و باید کمبودهای منیزیم در بدن خود را جبران کنند.

 

مرکز اصفهان؛ تحقیقات محققان حاکی است آلزایمر و زوال عقل از شایع ترین اختلالات روانی است و عوامل متعددی ازجمله بالارفتن سن، استفاده از موادمخدر، سمی شدن بدن، مصرف الکل، ابتلا به ایدز و جنون گاوی، ضربه های مغزی و سکته در بروز یا جلوگیری از آلزایمر دخیل هستند.

محققان مصرف منیزم، فعالیت های فکری و جسمی و تغذیه سالم را در پیشگیری از ابتلا به آلزایمرموثر می دانند و میزان مصرف مورد نیاز روزانه این ماده معدنی را 79تا90 میلی مول تعیین کردند.

آنها معتقدند مصرف بیشتر یا کمتر از این میانگین امکان ابتلا به زوال عقل را سه برابر می کند.

به عقیده محققان افرادی که داروهای ریفلاکس معده مصرف می‌کنند یا از یک رژیم غذایی با میزان پایین منیزیم پیروی می‌کنند در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند و باید کمبودهای منیزیم در بدن خود را جبران کنند.

محققان تاکید می کنند تمام افراد باید از یک رژیم متعادل استفاده کنند و منیزیم مورد نیاز بدن خود را از طریق مواد غذایی مانند اسفناج، بادام هندی، لوبیای سیاه، سویا، غلات کامل، ماست، جوانه گندم، موز، اسفناج پخته و آووکادو تامین کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *