مشکلاتی که بازاریابی در ایران دارند چه هستند

internetmarketing1-660x330

 

 

  • شرکت های بزرگی که میلیاردها سرمایه در اختیار دارند،توجه کمی به فعالیت های اینترنتی دارند و تنها فعالیتی که اگر هم انجام بدهند،راه اندازی یک وب سایت ساده که هر چندماه یک بار به آن سرمی زنند و به روز می کنند.

بازار یابی اینترنتی همینطور در حال گسترش می باشد،بازاریابی اینترنتی امروزه اهمیت بسیاری برای شرکت ها و صنایع دارد،زیرا آنها می توانند به سادگی در اینترنت و با هزینه کم به دنبال مشتریان بالقوه باشند و تعداد مشتریان خود را افزایش بدهند.در ایران نیز چنین موضوعی تقریبا رواج یافته و در بین مدیران باب شده است ،ولی مشاهده می شود که بعضی از مدیران و صاحبان صنایع تمایلی به استفاده از بازاریابی اینترنتی برای رونق به کسب و کار خود ندارند.در این مطلب به برخی از مشکلاتی که ممکن است فعالیت بازاریابی آنلاین در ایران را تحت تاثیر قرار دهد ،اشاره میکنم:

برداشت اشتباه مدیران درباره بازاریابی اینترنتی

خریدارن و مشتریان ما با خدمات اینترنتی آشناییت ندارند
نمی توان بر فروش اینترنتی حساب باز کرد
هزینه های راه اندازی وب سایت و فروشگاه زیاد است
وقت استفاده از اینترنت را ندارند

این جواب اکثر مدیران درباره اینکه چرا به سراغ بازاریابی اینترنتی نمی آیند.ولی باید این را قبول کرد که اینترنت به زودی بخش مهمی را در تجارت پیدا می کند و افراد جامعه که در هرجا زندگی میکنند مجبورا که از اینترنت برای تسریع بخشیدن به کارهای خود استفاده کنند و خریدهای روزانه خود را از این طریق انجام بدهند. این تفکر حاصلی جز از دست دادن سهم قابل توجهی از بازاریابی آنلاین خواهد داشت.

بی توجهی به نقش کلیدی یک وب سایت در بازاریابی اینترنتی

برای اینکه بتوانید بازاریابی اینترنتی خود را آغاز کنید لازم است که در ابتدا یک سایت حرفه ای را راه اندازی کنید ،تا با استفاه از آن بتوانید فعالیت هایی مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، بازاریابی موتورهای جستجو و فعالیت در شبکه های اجتماعی را شروع کنید.ولی اگر قدم اول را به درستی برندارید، در ادامه راه نیز موفق نخواهید بود.راه اندازی وب سایت حرفه ای اولین قدم برای فعالیت های آنلاین شرکت ها می باشد که بی توجهی به این موضوع بازاریابی را سخت و یا غیر ممکن می کند.

بی توجهی شرکت های بزرگ و صنایع به برندسازی در اینترنت

شرکت های بزرگی که میلیاردها سرمایه در اختیار دارند،توجه کمی به فعالیت های اینترنتی دارند و تنها فعالیتی که اگر هم انجام بدهند،راه اندازی یک وب سایت ساده که هر چندماه یک بار به آن سرمی زنند و به روز می کنند. این شرکت ها بیشتر به تبلیغات گسترده در سطح شهر و تبلیغات تلویزیونی می پردازند و کمتر درگیر اینترنت می شوند.

بی اعتمادی کاربران به خرید اینترنتی

تا زمانی که فروش اینترنتی صورت نگیرد ،نمی توان گفت بازاریابی اینترنتی با موفقیت همراه بوده است.در حال حاضر تقریبا کالاها و محصولاتی که در سراسر ایران در اینترنت و فروشگاه های اینترنتی به فروش میرسد ،ارزشی کم دارد و کاربران برای خرید کالاهای گران قیمت خود از روش های سنتی استفاده می کنند وکمتر به فروشگاه های اینترنتی اعتماد می کنند.

با وجو اینکه اینگونه مسایل و مشکلات وجود دارد ولی باز اینترنت بهترین مکان برای معرفی کالاها و محصولات شما می باشد.مزیت استفاده از اینترنت و بازاریابی اینترنتی در این است که افراد بسیاری با خدمات و محصولات شما آشنا می شوند و تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه ای کار سختی نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *