فشار خون با کفیر کاهش پیدا می کند

  • بعد از ۹ هفته مصرف کفیر، موش های گروه درمان شده در مقایسه با گروه درمان نشده، دارای میزان کمتر اندوتوکسین (مواد سمی مرتبط با اختلال در سلول ها)، فشارخون پایین تر، و بهبود نفوذپذیری روده بودند.

 

 

کفیر یک نوشیدنی تشکیل شده از شیر پروبیوتیک تخمیرشده است که به خاطر حفظ تعادل باکتری های سودمند روده در سیستم گوارش معروف است.

مطالعه قبلی نشان داده است که عدم تعادل در کلونی باکتری های روده موسوم به میکروبیوم ها ممکن است موجب بروز فشارخون بالا در برخی افراد شود. به همین ترتیب پروبیوتیک ها که مکمل های باکتری های زنده بوده و برای سیستم گوارش مفید هستند، دارای خاصیت کاهش دهنده فشارخون هستند.

محققان دانشگاه آیوبرن آلاباما آمریکا همراه با محققان دانشگاه ویلاولها برزیل سه گروه از موش ها را از لحاظ تاثیر کفیر بر کاهش فشارخون بالا مورد مطالعه قرار دادند:

– گروه مبتلا به فشارخون بالا و درمان شده با کفیر (درمان شده)

– گروه مبتلا به فشارخون بالا و درمان نشده (درمان نشده)

– گروه دارای فشارخون عادی و درمان نشده (کنترل)

بعد از ۹ هفته مصرف کفیر، موش های گروه درمان شده در مقایسه با گروه درمان نشده، دارای میزان کمتر اندوتوکسین (مواد سمی مرتبط با اختلال در سلول ها)، فشارخون پایین تر، و بهبود نفوذپذیری روده بودند.

روده های سالم عبور برخی مواد را اجازه می دهند، اما به طورکلی به عنوان یک مانع برای دور نگه داشتند باکتری های مضر و سایر مواد خطرناک عمل می کنند.

بعلاوه، مکمل کفیر موجب حفظ تعادل طبیعی چهار باکتری متفاوت در روده و آنزیم در مغز شد که برای عملکرد نرمال سیستم عصبی ضروری هستند؛ این مسئله بیانگر آن است که سیستم های گوارش و اعصاب همراه باهم برای کاهش فشارخون بالا عمل می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *