عوارض هوای آلوده برای جنین و مادر

  • این اطلاعات بر پایه فرضیه ما که در معرض آلودگی قرار گرفتن مادر را با میزان خطر ابتلا به اوتیسم در فرزند مرتبط می دانست، تائید کرده و مشخص شد سه ماهه سوم بارداری در این مورد بسیار مهم و تاثیر گذار است.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد در مطالعات خود دریافتند که ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا و ریز گردهایی که مادر در دوران بارداری در معرض آن قرار می گیرد و احتمال ابتلای جنین به بیماری اوتیسم ، وجود دارد .

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد زنان بارداری که در مجاورت ریزگردها و آلودگی های جوی قرار دارند ریسک بالاتری برای تولد فرزندان مبتلا به اوتیسم را پذیرا می شوند. این موضوع به ویژه در سه ماهه آخر دوران بارداری بسیار مهم و تاثیر گذار است. مطالعات محققان نشان می دهد وجود آلودگی های جوی و ریزگردها خطر ابتلای جنین به اوتیسم را دو برابر می کند.

هر چه میزان آلودگی هوای محیط زندگی مادران باردار بیشتر باشد ، احتمال پدیده اوتیسم نیز بیشتر خواهد بود . این موضوع در سه ماهه پایانی دوران بارداری بسیار تاثیر گذار تر است.

این مطالعات توسط پژوهشگران مدرسه بهداشت دانشگاه هاروارد Harvard School of Public Health (HSPH) انجام شده است و در نتیجه آن مشخص شد هر چه میزان آلودگی های جوی و محیطی در فضای زندگی مادران باردار بیشتر باشد ، خطر ابتلای جنین به اوتیسم نیز بالاتر خواهد رفت.

مارک ویسکوپف، دستیار پرفسور و زیست شناس شاغل در مرکز مطالعات بیماری های همه گیر که سرپرستی این تیم پژوهشی را بر عهده دارد در این زمینه اعلام کرد:

این اطلاعات بر پایه فرضیه ما که در معرض آلودگی قرار گرفتن مادر را با میزان خطر ابتلا به اوتیسم در فرزند مرتبط می دانست، تائید کرده و مشخص شد سه ماهه سوم بارداری در این مورد بسیار مهم و تاثیر گذار است.

شرح کامل این تحقیقات در مجله آنلاین چشم انداز بهداشت محیط زیست Environmental Health Perspectives به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *