طب سوزنی می تواند زخم معده را درمان کند

14906_870

 

 

  • درمانگران طب سوزني تنها با استفاده از چند سوزن‌به درمان زخم معده كمك مي‌كنند. اين درمانگران با كمك سوزن‌هايي كه در  نقاط مختلف بدن   و گوش بيمار  وارد مي‌كنند بر عملكرد عروق مربوط به دستگاه و اندام‌هاي گوارشي اثر مي‌گذارند

 

بسياري از مردم براي درمان بيماري‌هاي دستگاه گوارش خود به‌ويژه ناراحتي‌هاي معده به شيوه‌هاي درماني طب مكمل و جايگزين روي مي‌آورند. در حقيقت علت مراجعه اين افراد به طب مكمل و جايگزين، پرهيز آنها از مصرف داروهاي شيميايي و عوارض جانبي و احتمالي اين داروهاست. خوشبختانه در طب سوزني چين نيز متدهاي درماني مختلف براي درمان بيماري‌ها و اختلالات معده از قبيل زخم، التهاب و رفلاكس معده وجود دارد.

درمانگران طب سوزني تنها با استفاده از چند سوزن‌به درمان زخم معده كمك مي‌كنند. اين درمانگران با كمك سوزن‌هايي كه در  نقاط مختلف بدن   و گوش بيمار  وارد مي‌كنند بر عملكرد عروق مربوط به دستگاه و اندام‌هاي گوارشي اثر مي‌گذارند و ترشح ميزان اسيد معده را كنترل كرده و به اين ترتيب به درمان هر چه سريع‌تر زخم معده كمك مي‌كنند. از طرفي سوزن‌هاي طب سوزني با تنظيم و كنترل حرارت معده موجب درمان زخم معده مي‌شود. علاوه براين در اين متد درمانگران با كنترل فعاليت‌هاي عصبي بدن و كاهش تنش‌هاي روزمره به درمان ناراحتي‌هاي دستگاه گوارش كمك مي‌كنند.

اصلاح رژيم غذايي نيز يكي ديگر از مراحل درمان بيماري‌هاي دستگاه گوارش است. افراد مبتلا به زخم معده يا التهاب معده بهتر است مصرف مواد‌غذايي و ميوه‌هاي اسيدي را كاهش داده يا به‌طور موقت از مصرف اين موادغذايي در طول دوره درمان پرهيز كنند. اين گروه بهتر است در وعده غذايي شام از موادغذايي آب پز يا بخار پز استفاده كنند تا دستگاه گوارش آنها كمتر در معرض تحريك قرار گيرد. حتي در طول روز نيز بهتر است از ميوه‌هاي پخته شده به جاي ميوه‌هاي خام كه انرژي بيشتري را براي هضم و گوارش نياز دارند، مصرف كنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *