طب سنتی چینی به درمان ایدز کمک می کند

  • دولت چین در سال‌های اخیر در تلاش بوده استفاده از شیوه‌های پزشکی سنتی را که از گیاهان دارویی، طب سوزنی و بادکش گذاشتن استفاده می‌کند، رواج دهد. حدود ۴۵۰ هزار پزشک سنتی در چین به کار مشغول هستند.

چین قصد دارد شمار بیماران دارای HIV/ ایدز در این کشور را که با پزشکی سنتی چینی درمان می‌شوند، دو برابر کند. استفاده از پزشکی سنتی چینی برای درمان افراد HIV مثبت، بخشی از برنامه پنج‌ساله چین برای مقابله با این بیماری است.

شورای دولتی چین اعلام کرد: «شمار افراد دچار ایدز که با پزشکی سنتی چینی درمان می‌شوند، باید نسبت به سال ۲۰۱۵ دو برابر افزایش یابد.» بر اساس این برنامه باید شیوه‌های درمانی که پزشکی سنتی چینی و پزشکی غربی را ترکیب می‌کنند، برای درمان این بیماران به کار روند.

دولت چین در سال‌های اخیر در تلاش بوده استفاده از شیوه‌های پزشکی سنتی را که از گیاهان دارویی، طب سوزنی و بادکش گذاشتن استفاده می‌کند، رواج دهد. حدود ۴۵۰ هزار پزشک سنتی در چین به کار مشغول هستند. مجلس چین نیز اخیرا برای نخستین بار قانونی را تصویب کرد که به پزشکان سنتی امکان گرفتن مجوز و باز کردن کلینیک می‌دهد. با اینکه اساس علمی این روش‌ها مورد تردید بوده‌اند، از نظر دولت چین این شیوه‌ها جایگزینی مقرون به‌صرفه برای مراقبت‌های پزشکی مدرن هستند. بر اساس آخرین آمار منتشرشده، بیش از ۵۰۰ هزار بیمار HIV ‌مثبت در چین زندگی می‌کنند.سپید
منبع: AFP

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *