صفحه کلید انعطاف پذیر تولید شد

  • به گفته محققان در آزمایشات اولیه، عملکرد این صفحه کلید از تمامی صفحه کلیدهای قابل حمل موجود در بازار بهتر بوده و انعطاف پذیریی و قابلیت بازیافت بالاتری داشته و بهای تمام شده آن نیز بسیار پایین تر است.

 

این صفحه کلید ارزان قیمت از لاستیکی از جنس سیلیکون اکوفلکس ساخته شده که درون آن نانوتیوبهای کربنی دارای خاصیت پیزومقاومتی تعبیه شده است.
هنگامی که کاربر یکی از کلیدهای موجود روی سطح لاستیک را فشار می دهد، فشار انگشت او مقاومت الکتریکی نانوتیوب های موجود در زیر آن کلید را تغییر می دهد.
محققان در جریان توسعه این فناوری، به منظور آموزش این صفحه کلید برای تشخیص کاراکتر موردنظر کاربر بر اساس موقعیت تغییر مقاومت الکتریکی نانوتیوب ها، از یک شبکه عصبی مصنوعی استفاده کرده اند و بدین ترتیب صفحه کلید انعطاف پذیر قادر است کلیدهای فشرده شده توسط کاربر را تشخیص دهد.
با وجود این که تاکنون نمونه های متعددی از صفحه کلیدهای انعطاف پذیر با قابلیت خم شدن تولید شده است، این اولین بار است که صفحه کلیدی با قابلیت مچاله شدن ساخته می شود.
به گفته محققان در آزمایشات اولیه، عملکرد این صفحه کلید از تمامی صفحه کلیدهای قابل حمل موجود در بازار بهتر بوده و انعطاف پذیریی و قابلیت بازیافت بالاتری داشته و بهای تمام شده آن نیز بسیار پایین تر است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Applied Materials and Interfaces منتشر شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *