شکلات تلخ لاغر نمی کند

  • مصرف شکلات و یا کاکائوهایی که به شکل شکلات تهیه شده‌اند می‌تواند برای سلامتی مفید باشد، اما به دلیل مواد افزودنی که در طی ساخت به آن افزوده می‌شود، نمی‌تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد.

 

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران عنوان کرد: در تهیه تمام شکلات‌ها از جمله شکلات تلخ از شیر، شکر، مغزها و کره کاکائو استفاده می‌شود بنابراین مصرف این مواد موجب لاغری نمی‌شود.

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره تاثیر مصرف شکلات تلخ در کاهش وزن گفت: کاکائو ماده اصلی تشکیل‌دهنده شکلات است که مصرف آن می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش و میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد.

وی افزود: در ساخت شکلات از مواد افزودنی همچون شیر، شکر، مغزها و کره کاکائو استفاده می‌شود که میزان این مواد در شکلات‌های تلخ بسیار اندک است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: مصرف شکلات و یا کاکائوهایی که به شکل شکلات تهیه شده‌اند می‌تواند برای سلامتی مفید باشد، اما به دلیل مواد افزودنی که در طی ساخت به آن افزوده می‌شود، نمی‌تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران عنوان کرد: مصرف شکلات و کاکائوی تلخ حین پیروی از رژیم غذایی نه‌تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه در مواقعی شاهد آن هستیم که فرد دچار افزایش وزن نیز شده است. بنابراین توصیه می‌شود افراد شکلات تلخ و هر نوع از شکلات و کاکائو را به قصد کاهش وزن مصرف نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اما مصرف شکلات و کاکائو برای افرادی که دارای تناسب اندام هستند، نه‌ تنها مضر نیست بلکه برای سلامتی آنها نیز مفید است، به گونه‌ای که توصیه می‌شود این افراد در ایام هفته به مقدار اندک شکلات و کاکائو مصرف کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *