شستن لباس با سرکه بهتر است

  • اگر می‌خواهید هنگام شستشوی لباس‌ها از سفید کننده استفاده کنید قبل از شستشو به لباس ۱/۲ پیمانه سرکه بزنید. با این کار نه به رنگ لباس‌ها آسیبی می‌رسد و نه اثر پودر لباس شویی روی لباس‌ها می‌ماند.

 

سرکه سفید و ارزان قیمت را می‌توان در شستشوی لباس برای سفید کردن، کاهش بو و نرم کردن لباس‌ها – بدون نگرانی از وجود مواد شیمیای مضر در آن- استفاده کرد. به علت آثار مفید زیست محیطی و قابلیت استفاده از این ماده در همه‌ی ماشین‌های لباس شویی استفاده از سرکه در شستشوی لباس را توصیه می‌کنیم. توجه کنید که منظور از سرکه در این نوشته سرکه سفید است و بهتر است از سرکه بالزامیک و سرکه سیب فقط برای سالاد استفاده کنید!

در همه‌ی سرکه‌ها استیک اسید وجود دارد. استیک اسید موجود در سرکه سفید لباس‌ها را سفید و نرم می‌کند، این اسید همچنین باعث از بین رفتن بوی لباس‌ها می‌شود. سرکه سیب که رنگ زرد ملایمی دارد از آب سیب ساخته می‌شود و اسیدیته (میزان اسیدی بودن یک محلول) آن ۵ تا ۶ درصد است. هنگام خرید سرکه توجه کنید تا بدون رنگ باشد و رنگ‌های گیاهی نداشته باشد این نکته باعث لکه شدن لباس‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید سرکه سیب را برای شستشوی لباس استفاده کنید آن را در آب حل کنید و سپس در ماشین لباس شویی استفاده نمایید. به طور کلی فواید استفاده از سرکه در شستشوی لباس عبارتند از: روشن و سفید کردن لباس های سفید، از بین بردن بوی نم و رطوبت، نرم کنندگی طبیعی لباس ها، کاهش پرزهای لباس، رفع بوی نامطبوع عرق، حفظ رنگ لباس های تیره، از بین بردن بوی سیگار و تمیز کردن جرم‌های اتو.

روشن کردن لباس‌ها

اگر می‌خواهید هنگام شستشوی لباس‌ها از سفید کننده استفاده کنید قبل از شستشو به لباس ۱/۲ پیمانه سرکه بزنید. با این کار نه به رنگ لباس‌ها آسیبی می‌رسد و نه اثر پودر لباس شویی روی لباس‌ها می‌ماند.

استفاده از سرکه به عنوان نرم کننده

به جای استفاده از نرم کننده‌های گران قیمت از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید پارچه‌ها را نرم می‌کند و هیچ موادی روی لباس باقی نمی‌گذارد.

از بین برنده اصطکاک

در آخرین مرحله شستشوی لباس‌ها ۱/۲ پیمانه سرکه اضافه کنید تا اصطکاک لباس ها کاملا از بین برود.

از بین بردن لکه‌های صابون و پودر لباسشویی

اسید استیک موجود در سرکه تمام لکه های پودر لباسشویی را از روی لباس از بین می‌برد. برای این کار در مرحله آبکشی ۱ پیمانه سرکه سفید استفاده کنید.

پاک کردن پرز و مو

اگر در مرحله آبکشی ۱/۲ پیمانه سرکه استفاده کنید دیگر مو و پرز به لباس نمی‌چسبد.

سفید کننده

در آخرین مرحله آبکشی لباس‌ها ۱/۲ پیمانه سرکه استفاده کنید تا لباس‌ها سفید شوند و لکه‌های زرد روی لباس‌ها از بین برود.

تمیز کردن لکه‌ها

روی لکه با آبپاش مقداری سرکه بپاشید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی لباس بماند. سپس با برس نرم روی آن بمالید و لباس را بشوئید. برای از بین بردن لکه‌های اسپری زیربغل و مام لیف را به سرکه آغشته کنید و به آرامی روی لکه بمالید.

از بین بردن بوی بد لباس

برای این کار ۱ پیمانه سرکه سفید به آخرین مرحله آبکشی لباس بزنید.

ثابت نگه داشتن رنگ لباس

برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس‌ها قبل از شستشو به مدت ۲۰ دقیقه لباس ها را در محلول آب و سرکه به نسبت مساوی بریزید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماهی یک بار داخل ماشین لباسشویی سرکه بریزید و روشن کنید تا شوینده های باقیمانده در داخل ماشین کاملا تمیز شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *