برای شادابی پوست از تفاله قهوه استفاده کنیم

با تفاله قهوه، یک ماسک صورت مقرون بصرفه و در عین حال موثر درست کنید. از تفاله قهوه بعنوان پایه‌ی ماسک استفاده کنید. فقط دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با مقدار مساوی تفاله قهوه مخلوط کنید. سه قاشق غذاخوری خامه‌ی سنگین یا ماست و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

 

 

وارد کردن تفاله قهوه به برنامه‌ی مراقبت از پوستتان، به شما پوستی کاملا صاف، عالی، و نرم می‌دهد. تفاله قهوه برای تمام انواع پوست‌ها نیز مناسب است. در مقاله‌ی امروز، ما لیستی از راه‌های آسان و سرگرم کننده برای استفاده از تفاله قهوه بعنوان درمان پوست را بیان می‌کنیم:
    به حداقل رساندن سلولیت

سلولیت، تفاله ناخوشایند چربی درست در زیر پوست است، و به پوست ظاهری فرو رفته شبیه پوست پرتقال می‌دهد. متاسفانه هیچ یک از کرم‌های موجود در بازار نمی‌توانند سلولیت را کاملا از بین ببرند. با اینحال شما می‌توانید برای کم کردن ظاهر سلولیتتان از تفاله قهوه استفاده کنید!

شما می‌توانید از خود تفاله قهوه استفاده کنید، یا برای ساخت یک اسکراب ساده، آن را با عسل و عصاره‌ی زنجبیل مخلوط کنید. پوستتان را مرطوب کنید و تفاله قهوه را مستقیما روی پوستتان بمالید. مالش، جریان خون را بهتر می‌کند، و آب را از پوست بیرون می‌کشد. در نتیجه، پوست، ظاهری سفت‌تر و صاف پیدا می‌کند.

    لایه بردار بدن با قهوه

لایه برداری باید بخش مهمی از برنامه‌ی مراقبت از پوستتان باشد. بغیر از آشکار کردن پوست جوان‌تر زیرین، رنگ پوست را نیز یکنواخت می‌کند. لایه برداری منظم، لکه‌ها و جای جوش‌ها را نیز کمرنگ کرده و بافت پوست را نیز پاکسازی می‌کند.

بجای استفاده از اسکراب بدن موجود در فروشگاه‌ها، از تفاله قهوه استفاده کنید. می‌توانید آن را به تنهایی بکار ببرید، یا آن را با کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل بسیار خالص مخلوط کنید.

بر روی پوست مرطوب کل بدنتان، تفاله قهوه را بمالید و ماساژ دهید. به آرنج‌ها، زانوها و مناطق مستعد سلولیت بیشتر توجه کنید. تفاله قهوه، سلول‌های مرده‌ی پوست را بطور موثری از بین می‌برد. همچنین پوست را دوباره جوان می‌کند.

رنگ موی طبیعی

    ماسک صورت قهوه

با تفاله قهوه، یک ماسک صورت مقرون بصرفه و در عین حال موثر درست کنید. از تفاله قهوه بعنوان پایه‌ی ماسک استفاده کنید. فقط دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با مقدار مساوی تفاله قهوه مخلوط کنید. سه قاشق غذاخوری خامه‌ی سنگین یا ماست و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

با کف دست، این مخلوط را روی پوستی که تازه تمیز کرده‌اید بمالید، و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه بماند. کافئین موجود در تفاله قهوه، پوست را سفت و دوباره جوان می‌کند. اسید لاکتیک موجود در خامه‌ی سنگین یا ماست، پوست جوان‌تر زیرین را آشکار می‌کند. عسل هم حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی قدرتمندی است که پوست حساس و واکنشی را تسکین می‌دهد و از جوش جلوگیری می‌کند. همچنین پوست را تغذیه و هیدراته می‌کند.

    قهوه از چشمان پف کرده، جلوگیری می‌کند

آیا می‌دانستید که پف دور چشم شما می‌تواند باعث چین و چروک‌های ناخوشایند شود؟ پوست اطراف چشم، بسیار نازک و لطیف است. پف کردگی باعث کشش پوست می‌شود و فیبرهای الاستیکی آن را شل می‌کند. هنگامیکه پف کردگی از بین می‌رود، پوست، کشیده و چین خورده باقی می‌ماند.

برای باطراوت کردن پوست و رفع پف کردگی از تفاله قهوه استفاده کنید. اینکار، آب را از چشمان شما بیرون می‌کشد و پوست ملتهب را تسکین می‌دهد. فقط برای پوشاندن زیر چشم‌ها از مقدار کافی تفاله قهوه استفاده کنید. بگذارید بمدت حداقل ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب ولرم، آبکشی کنید.
همچنین بخوانید: درمان خانگی پف چشم

    از بین بردن حلقه‌های سیاه زیر چشم

سیاهی زیر چشم می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. این عوامل شامل چیزهای بسیاری، از ژنتیک گرفته تا آلرژی هستند. کافئین موجود در تفاله قهوه، ظاهر حلقه‌های زیر چشم را بهبود می‌بخشد.

همچنین از التهاب و پف کردگی مربوط به حلقه‌های سیاه می‌کاهد. فقط برای پوشاندن نواحی زیر چشم از مقدار کافی تفاله قهوه استفاده کنید. بگذارید بمدت حداقل ۱۵ دقیقه بماند، و سپس با آب ولرم بشویید. به آرامی‌صورتتان را خشک کنید و به چشمانی روشن‌تر، سلام کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *