سیب تضمین کننده سلامتی است

1055306_347

 

  • سيب حاوي فلاونوئيدهاست كه آنتي‌اكسيدان‌هاي مهمي محسوب مي‌شوند، اما در ميان فلاونوئيدها يكي از آن‌ها به نام فلوريزيرين- كه در طبيعت فقط در سيب وجود دارد- به تشكيل و حذف بافت محكم استخواني كمك مي‌كند.

با خوردن سيب احتمال ابتلاي شما به سندرم متابوليك كاهش مي‌يابد. محققان فنلاندي و نروژي نشان داده‌اند، كساني كه به طور منظم سيب مي‌خورند (حداقل 3 سيب طي يك هفته) 27 درصد كمتر از كساني كه اصلا سيب نمي‌خورند به سندرم متابوليك مبتلا مي‌شوند. سندرم متابوليك حالتي است كه بدن را مستعد ابتلا به سكته مغزي، مشكلات قلبي- عروقي و ديابت نوع 2 مي‌كند. البته يك نكته فرعي هم در اين ميان وجود دارد، اگرچه سيب براي شما خوب است و نمي‌گذارد سندرم متابوليك بگيريد اما سعي كنيد شكل سيب نباشيد زيرا آن‌ها كه دچار چاقي به شكل سيب هستند بيشتر احتمال ابتلا به اين حالت را دارند.


 

راحت‌تر نفس بكشيد

عملكرد ريه‌تان را بهتر كنيد

شايد فكر كنيد خوردن سيب به عملكرد ريه‌هاي شما چه ربطي دارد، اما مطالعات نشان داده است، خوردن سيب يا نوشيدن آب سيب عملكرد ريه‌ها را بهتر مي‌كند و به خصوص در افراد آسمي باعث راحت‌تر نفس كشيدن و كاهش خس‌خس سينه مي‌شود. برخي محققان معتقدند، خوردن منظم سيب مي‌تواند ريه را از ابتلا به برخي بيماري‌هاي مزمن دور نگه دارد، ضمن آن‌كه بودن سيب در رژيم غذايي افراد حتي افراد سيگاري، احتمال ابتلاي آن‌ها به سرطان ريه را كاهش مي‌دهد.


 

همه فوايد يك ميوه

 

انگشتان يك دست كافي نيست

سيب ميوه‌اي است كه غني از ويتامين‌ها، مواد معدني ضروري و مفيد براي بدن، فيبر،‌ آنتي‌اكسيدان‌ها و ديگر تركيبات مفيد براي بدن است. در ضمن با خوردن سيب ماده غذايي‌اي خورده‌ايد كه كالري زيادي ندارد اما به شما احساس سيري مي‌دهد و اين باعث مي‌شود بيش‌ازحد غذا نخوريد و اضافه‌وزن پيدا نكنيد. در ضمن مطالعات نشان داده، خوردن سيب مي‌تواند باعث كاهش سطح كلسترول خون شود. در عين حال سيب عملكرد دستگاه گوارش را منظم مي‌كند، با التهاب مبارزه مي‌كند، سطح ايمني بدن را بالا مي‌برد و حتي باعث كاهش احتمال ابتلا به بيماري‌ها مثل افزايش فشار خون،‌ ديابت و بيماري‌هاي قلبي و حتي برخي انواع سرطان‌ مي‌شود ولي اين‌ها تنها فوايد سيب نيستند.


 

از شكستگي فرار كنيد

استخوان‌هاي محكم‌تري داشته باشيد

سيب حاوي فلاونوئيدهاست كه آنتي‌اكسيدان‌هاي مهمي محسوب مي‌شوند، اما در ميان فلاونوئيدها يكي از آن‌ها به نام فلوريزيرين- كه در طبيعت فقط در سيب وجود دارد- به تشكيل و حذف بافت محكم استخواني كمك مي‌كند. فلوريزيرين به همراه پلي فنل‌ها و مواد معدني موجود در سيب (مثل بورون) به استحكام استخوان‌ها كمك مي‌كند و در نتيجه از احتمال ابتلا به پوكي استخوان مي‌كاهد.


 

مثل پهلوان‌ها باشيد

عضلات‌تان را حفظ كنيد

سيب غني از ماده اورسوليك اسيد است (البته بيشتر اورسوليك اسيد سيب در پوست آن است).
اين ماده مي‌تواند از تحليل عضلاني كه در روند بالا رفتن سن اتفاق مي‌افتد، جلوگيري كند يا آن را به تعويق بيندازد و به طور كلي به قدرت بيشتر عضلاني كمك كند.


 

ديرتر از بقيه آلزايمر بگيريد

هوش و حواس بهتر داشته باشيد

اين مورد هم مثل مورد ريه كمي عجيب به نظر مي‌رسد اما متخصصان تغذيه مي‌گويند، برخي مواد موجود در سيب مي‌تواند موجب افزايش  ترشح استيل كولين شود. استيل كولين يك واسطه شيميايي مهم در بدن است كه در مغز باعث افزايش عملكرد مغز، شناخت بهتر و حافظه شفاف‌تر مي‌شود.  تحقيقات نشان داده، افرادي كه به طور منظم سيب مي‌خورند بسيار ديرتر از بقيه دچار بيماري آلزايمر مي‌شوند.


 

چرا بايد هر روز يك سيب خورد؟

با يك سيب، چند هدف را با هم بزنيد

اين يك توصيه قديمي است: «هر روز يك سيب بخور» اما حالا علم مدرن نيز اين توصيه قديمي را تاييد مي‌كند. اين مطلب را بخوانيد و با فوايد عجيب و غريب سيب آشنا شويد. مي‌توان فوايد سيب را فهرست كرد؟ بله، مي‌توان ولي به اين كار به بيشتر از انگشتان 2 دست نياز داريد. قطعا مي‌دانيد كه سيب يكي از بهترين‌ ميوه‌هايي است كه مي‌توانيد هر روز بخوريد و از فوايد آن بهره‌مند شويد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *