سه پیش غذای عالی با پنیر کممبر درست کنید

همان طور که در پست های قبل  گفتیم پنیر کممبر یک پنیر فرانسوی بسیار معروف و خشومزه میباشد.در این پست سه پیش غذای خیلی خوشمزه را معرفی میکنیم که باید با پنیر کممبر درست کنید

پنیر کممبر یکی از شناخته شده ترین پنیرهای کشور فرانسه است و در دنیا طرفداران زیادی دارد. پنیر کممبر به طور معمول ضخامتی به اندازه ۱۰ سانتی‌متر و وزنی حدود ۲۵۰ گرم است. پوسته قابل خوردن این پنیر رنگی سفید با رگه‌های مایل به سرخ دارد و بافت آن نرم و خامه‌ای است. کممبر طعم شیرین میوه‌ای و دلپذیر و عطری دوست داشتنی دارد. بعد از باز کردن بسته بندی پنیر کممبر آن را داخل یخچال نگه دارید؛ می‌توانید با استفاده از کاغذ کالک آن را بپیچید. پنیر کممبر در اصل داخل جعبه‌های چوبی به فروش می‌رسد تا از ایجاد بوی آمونیاک جلوگیری شود.

 

کممبر یک پنیر فوق‌العاده مناسب برای هر میزی است. پنیر کممبر را می‌توان به تنهایی خورد یا در تهیه انواع سس، دسر، خوراک یا انواع پیش غذای لذیذ مثل کممبر پخته از آن استفاده کرد. از آنجا که شاید آشنایی کافی با این پنیر مقوی و کابردهای زیاد آن نداشته باشید، قصد داریم در این مطلب به معرفی سه پیش غذای ساده اما لذیذ با استفاده از پنیر کممبر پخته بپردازیم.

 

پنیر کممبر پخته با عسل ، بادام و انجیر

طرز تهیه سه پیش غذای جذاب با پنیر کممبر

پنیر کممبر پخته و عسل ترکیب خاصی را تشکیل می‌دهند. یک تکه از پنیر جدا کنید، دو قاشق غذاخوری عسل را روی سطح پنیر پخش کنید، سپس مقداری گردو، فندق و بادام را خرد کنید و روی پنیر بریزید. کممبر را به مدت دو دقیقه داخل فر قرار دهید. حلا  مقداری انجیر را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار داده، خشک کرده، به ۴ قسمت تقسیم کنید و روی پنیر بریزید.

 

 

کممبر پخته با زیتون و گوجه فرنگی خشک

طرز تهیه سه پیش غذای جذاب با پنیر کممبر

یک تکه دیگر از پنیر جدا کنید، مقداری پسته خرد شده روی آن بریزید، گوجه فرنگی‌های خشک شده را نواری خرد کنید و همراه با زیتون بی هسته روی پنیر بریزید. سپس پنیر را به مدت دو دقیقه داخل فر بپزید. می‌توانید به جای قرار دادن مواد روی کممبر، آن را یک برش عرضی دهید و گوجه فرنگی‌ها را داخل پنیر بگذارید.

 

 

 

کممبر پخته با کرنبری و مربا

طرز تهیه سه پیش غذای جذاب با پنیر کممبر

روی تکه آخر پنیر را با مقداری مربای توت فرنگی بپوشانید و روی آن  تعدادی پسته یا فندق خرد شده بریزید. سپس پنیر را داخل فر قرار دهید، پس از دو دقیقه که داخل پنیر آب شد آن را بیرون بیاورید و با کرنبری تزیین کنید. فراموش نکنید که پنیر کممبر باید گرم سرو شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *