سندرم خون آشام چیست و چه کسانی به این بیماری مبتلا می شوند

 

  • پوست ۵۰ درصد از افراد آسیب دیده به خاطر این بیماری حساسیت شدید به نور خورشید را نشان می‌دهد. که این حساسیت به صورت انتشار آفتاب سوختگی همراه با تاول یا آریتمی در حضور نشر کم نور خورشید است .

 

گزرودرما به بیماری سندرم خون آشام نیز معروف است در این بیماری فرد بیمار نمی‌تواند در معرض نور خورشید قرار بگیرد، زیرا با اینکار پوست وی ملتهب می‌شود، بنابراین احتمال ابتلای فرد به سرطان پوست و چشم زیاد است.

گزرودرما یک اختلال ژنتیکی <Genetic disorder>اتوزومی است که بر اثر آن عامل بازسازی دی‌ان‌ای آسیب دیده و به وسیلهٔ اشعه فرابنفش، کارایی خود را از دست می‌دهد همچنین این اختلال، خشکی، رنگدانه‌های قهوه‌ای و زخم روی پوست را همراه دارد.

تشخیص بیماری گزرودرما کلینیکی و براساس شرح حال حساسیت شدید پوستی به نور خورشید و سرطان پوست است. ویژگی‌ اصلی این بیماری خشکی‌‌پوستی است که برای تایید تشخیص سندرم خون آشام نمونه‌برداری از پوست انجام می‌شود تا ترمیم دی‌ان‌ای و حساسیت به پرتوهای فرابنفش در فیبروبلاست‌های پوست ارزیابی شود.

پوست ۵۰ درصد از افراد آسیب دیده به خاطر این بیماری حساسیت شدید به نور خورشید را نشان می‌دهد. که این حساسیت به صورت انتشار آفتاب سوختگی همراه با تاول یا آریتمی در حضور نشر کم نور خورشید است .

بیماری گزرودرما باعث ویژگی‌های غیر طبیعی در چشم به خصوص در افرادی که در معرض اشعه  uv هستند، می‌شود بنابراین قرار گرفتن به صورت ممتد در معرض uv ممکن است باعث انتشار keratitis شود که عامل تیرگی قرنیه وتخلخل آن است، همچنین گزرودرما رنگدانه پلک‌ها را افزایش و باعث تحلیل مژه‌ها می‌شود.

افراد مبتلا به گزرودرما نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند و پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب‌ و مراقبت دقیق از نظر بدخیمی‌های پوست جهت جلوگیری از گسترش این بیماری بسیار موثر است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *