سفر و گردشگری تجاری باید چطور باشد

business-luggage-300x400

  • گردشگران تجاری در طول سفر خود با استفاده از وسایل کامپیوتری و اینترنت، کارهای خود را انجام می دهند. در نتیجه اشتباه در آوردن آداپتورها و شارژرها، می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

 

گردشگری تجاری که شامل شرکت در گردهمایی‌ها، سفرهای تشویقی، تشکیل جلسه‌ها یا برپا کردن نمایشگاه‌ها می‌شود، بخش زیادی از جابجایی های بین المللی را به خود اختصاص داده است. ماهیت سفرهای تجاری با سفرهای تفریحی تفاوت های زیادی دارد، در نتیجه گردشگران باید ملاحظاتی را در اینگونه سفرها رعایت کنند.

سفرهای بازرگانی معمولاً به مراکز مهم اقتصادی صورت می‌گیرد. بسیاری از مراکز بزرگ بازرگانی در سراسر دنیا در این امر رقابت می‌کنند تا پذیرای چنین مهمانانی باشند. کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، ژاپن، انگلیس و چین بیشترین مسافران تجاری را به خود جلب می‌نمایند. حتی در آمریکا ۲۵ درصد مسافران را این نوع گردشگران تشکیل می‌دهند. در بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا، مکان‌های خاصی در نظر گرفته شده است که آنها را مرکز مجامع و گردهمایی‌ها می‌نامند و بازرگانان یا کسانی که با هدف بازرگانی و تجارت به مسافرت می‌روند، می‌توانند از این محیط‌های آرام و تفریحی استفاده کنند.
از ویژگی‌های این نوع مسافرت‌ها، این است که میهمانان در هتل‌های کشور یا شهر مقصد پول‌های زیادی خرج و خرید می‌کنند و در مکان‌های تفریحی نیز مبلغ زیادی به مصرف می‌رساند. طبقه بازرگانان بیش از سایر طبقات از هتل‌ها استفاده می‌کنند. این امر شاید به لحاظ انجام امور حسابرسی آنان می‌باشد و هتل علاوه بر محل اقامت و استراحت، به عنوان دفتر کار هم، برای این قبیل توریست‌ها محسوب می‌شود. اکنون سفرهای تجاری بزرگترین منبع درآمد اقتصادی است که از نظر درجه اعتبار، در مراتب بالای اهمیّت قرار دارد.

در این مقاله قصد داریم به نکاتی کاربردی برای مسافران تجاری اشاره کنیم:

۱. اندازه قفسه های بالای صندلی های هواپیما را در نظر بگیرید.
اگر می خواهید ساک دستی تان را با خود به داخل هواپیما ببرید و در صف انتظار تحویل بار، قرار نگیرید، بهتر است، چمدانی را انتخاب کنید که در قفسه های بالای صندلی های هواپیما، جا شود. بهتر است یک ساک با حداکثر اندازه ای که در قفسه ها جا می شود و یک ساک کوچکتر داشته باشید، با این کار هیچ وقت نیاز به تحویل بار به هواپیما، پیدا نمی کنید.

۲. انتخاب لباس مناسب
سعی کنید لباس های یک رنگ را انتخاب کنید. مثلاً دو شلوار مشکی و یک ژاکت تیره. در غیر اینصورت باید برای ست شدن دو شلوار با رنگهای مختلف، دو کاپشن با خود بیاورید. این کار را در زمینه جوراب، پیراهن و کفش نیز می توانید انجام دهید. لباس های سنگین را بپوشید و لباس های سبک را در چمدان بگذارید.

۳. وسایل خود را در جای مناسب بچینید.
چمدان خود را سازماندهی کنید و با نظم خاصی وسایل را در آن بچینید. حتی کیف لپ تاپ را نیز منظم بچینید و کابل ها، رابط ها و شارژرها را در مکان مناسبی قرار دهید.

۴. آداپتورهای وسایل الکترونیک خود را بردارید.
گردشگران تجاری در طول سفر خود با استفاده از وسایل کامپیوتری و اینترنت، کارهای خود را انجام می دهند. در نتیجه اشتباه در آوردن آداپتورها و شارژرها، می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

۵. قبل از سفر دسترسی خود به اینترنت را بررسی کنید.
ممکن است شما در مقصد دسترسی خوبی به اینترنت داشته باشید و یا اینکه اتصال به اینترنت برایتان بسیار رنج آور باشد. ممکن است در یک هتل با نرخ هر شب ۳۰۰ دلار، مجبور به پرداخت روزانه ۳۰ دلار برای اتصال به اینترنت باشید. در نتیجه خرید یک برنامه داده بین المللی برای موبایلتان، ارزان تر از پرداخت روزانه نرخ های محلی خواهد بود.

۶. استفاده از شارژر USB دستگاه ها
امروزه اکثر وسایل الکترونیکی، امکان شارژ از طریق پورت USB دارند. در نتیجه به جای حمل تعداد زیادی کابل و شارژر، سعی کنید با اتصال دستگاه به USB لپتاپ خود، آنرا شارژ کنید. در ضمن در بسیاری از هتل های بین المللی، بورد شارژر اکثر موبایل ها و تبلت ها نصب شده است.

۷. صف بازرسی را هوشمندانه انتخاب کنید.
این توانمندی بیشتر یک هنر است تا تجربه. همیشه کوتاه ترین صف، بهترین گزینه نیست. دو چیز را باید چک کنید: کارایی پرسنل و مسافرانی که در جلوی شما ایستاده اند. خانواده ها با بچه های کوچک، بار غیر عادی که احتمالاً بازرسی بیشتری می شود، و هر کسی که به نظر می رسد در ۱۰ سال گذشته به هیچ فرودگاهی وارد نشده باشد!

۸. قبل از سوار شدن، وسایل خود را سازماندهی کنید.
این کار برای پروازهای طولانی بسیار ضروری است. قبل از سوار شدن، کتابهایی که می خواهید بخوانید را در یک کیف جدا در ساک دستی تان بگذارید. هنگامی که بر روی صندلی نشستید، کیف را در بیاورید، و ساک دستی را در بهترین جا (حتی اگر دور باشد) بگذارید. بسیاری از مسافران هنگام نشستن شروع به در آوردن وسایل مورد نیاز خود می کنند و در راهروهای هواپیما صف ایجاد می کنند.

۹. برنامه ای برای خواب و غذای خود داشته باشید.
قبل از سوار شدن در هواپیما غذا بخورید، تا زمان بیشتری برای خواب داشته باشید. خصوصاً در پروازهایی که در نصفه شب انجام می شود. دندان های خود را مسواک بزنید و لباس راحت بپوشید. سعی کنید سریع بعد از سوار شدن بخوابید و از صحبت کردن با همسفران خود خودداری کنید.

منبع هستی گشت

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *