سرکه سیب در درمان زگیل تناسلی مفید است

  • یک درمان احتمالی استفاده از کانتوریدین است. این ماده باعث می شود که پوست زیر زگیل تاول بزند و زگیل از بین برود. این درمان باید در مطب دکتر انجام شود. آکادمی آمریکایی پوست همچنین درمان های زیر را برای زگیل توصیه می کند:

 

زگیل های پوستی نسبتا شایع هستند. اکثر مردم یک بار در زندگی دچار زگیل می شوند. این برآمدگی های بی ضرر، که عمدتا بر روی دست ها و پاها ایجاد می شوند، به علت ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) تشکیل می شوند. هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد، بنابراین درمان با هدف از بین بردن زگیل استفاده می شود (زگیل تناسلی زنان و مردان). درمان های مدرن برای زگیل عبارتند از:
– انجماد زگیل ها (کریوتراپی)
– کرم موضعی حاوی سالیسیلیک اسید
– لیزر درمانی
– جراحی
با این حال، درمان زگیل پرهزینه و دردناک است و گاهی اوقات به درمان های متعدد نیاز است. حتی پس از درمان موفق زگیل، احتمال بازگشت زگیل و یا گسترش آن در مناطق دیگر بدن وجود دارد.
سرکه سیب چگونه به درمان زگیل تناسلی می پردازد؟
هزاران سال است که سرکه برای درمان انواع بیماری های مختلف از درد معده تا مسمومیت و دیابت استفاده می شود. به طور کلی، سرکه سیب به روش های زیر به درمان زگیل می پردازد:
– سرکه اسید (اسید استیک) است، بنابراین می تواند برخی از انواع باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد.
– سرکه می سوزاند و به آرامی پوست آلوده را از بین می برد و باعث می شود زگیل بیفتد. این ماده شبیه به اسید سالیسیلیک عمل می کند.
– تهییج ناشی از اسید، توانایی سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با زگیل تحریک می کند.
راهنمای گام به گام استفاده از سرکه سیب
هنگام استفاده از سرکه سیب برای درمان زگیل، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
– یک بطری سرکه سیب، پنبه و یک باند کوچک خریداری کنید.
– پنبه را در سرکه سیب قرار دهید و آن را بر روی منطقه ای که زگیل است، قرار دهید.
– باند را روی پنبه قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. برخی افراد می گذارند پنبه 24 ساعت بماند.
– هر شب پنبه جدیدی بردارید، در سرکه سیب خیس کنید و روی زگیل قرار دهید.
– زگیل ممکن است ورم کند یا بلرزد. پوست روی زگیل ممکن است در یکی دو روز اول سیاه شود. این سیاه شدن نشانه این است که سلولهای پوستی در زگیل در حال مرگ هستند.
– زگیل در عرض 1 تا 2 هفته از بین می رود. بعد از ناپدید شدن زگیل به مدت چند روز از سرکه سیب استفاده کنید. این کار باعث می شود سلول های پوستی که قبلا باعث تشکیل زگیل شده اند از بین بروند و در جایی دیگر تشکیل زگیل ندهند.
عوارض جانبی استفاده از سرکه سیب
درمان های توصیه شده برای زگیل عبارتند از انجماد، اسید سالیسیلیک و چسب نواری. سرکه سیب یک نوع اسید است. سرکه سیب معمولا در غلظت 5 درصد اسید استیک موجود است. اگر چه سرکه سیب از اسیدهای دیگر، مانند اسید سولفوریک و هیدروکلریک اسید ضعیف تر است، اما هنوز هم می تواند باعث سوختگی شیمیایی و آسیب به پوست شود. بنابراین، نباید سرکه سیب را برای از بین بردن زگیل در ناحیه های حساس مانند اندام تناسلی یا صورت استفاده کرد.
سایر درمان های موجود برای زگیل تناسلی
یک درمان احتمالی استفاده از کانتوریدین است. این ماده باعث می شود که پوست زیر زگیل تاول بزند و زگیل از بین برود. این درمان باید در مطب دکتر انجام شود. آکادمی آمریکایی پوست همچنین درمان های زیر را برای زگیل توصیه می کند:
1- اسید سالیسیلیک
محصولات حاوی سالیسیلیک اسید بدون نسخه در دسترس هستند. هنگامی که این مواد به مدت چندین هفته به پوست مرطوب اعمال می شود، اسید می تواند سلول های پوست در زگیل را از بین ببرد. همیشه طبق دستورالعمل محصول عمل کنید. مراحل استفاده به صورت زیر می باشد:
– زگیل را به مدت 10 دقیقه با استفاده از آب گرم خیس کنید.
– زگیل را به آرامی با یک صفحه سنباده یا سنگ پا مالش دهید.
– هنگامی که زگیل نرم شد، دستورالعمل های نوشته شده روی بسته را دنبال کنید تا اسید را اعمال کنید. اسید ممکن است باعث خارش ملایم شود.
– در نهایت، زگیل می ریزد.
2- انجماد
زگیل را می توان با استفاده از اسپری انجماد منجمد کرد. این روش را می توان در مطب دکتر انجام داد، اما اسپری انجماد بدون نسخه نیز در دسترس می باشد. این اسپری ها باعث ایجاد تاول در اطراف زگیل می شوند که در نهایت زگیل می افتد. پزشک می تواند زگیل را با لیزر یا چاقوی کالبد شکافی بردارد. آنچه باید در مورد انجماد زگیل بدانید . درباره انجماد زگیل، روش کار، کارآیی آن، زمان انجام آن و آنچه در انتظار شما است بیشتر اطلاعات کسب کنید.
3- چسب نواری
یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان زگیل چسب نواری است. چسب نواری را روی زگیل قرار دهید و هر چند روز آن را عوض کنید. ممکن است چسب نواری باعث شود سلول های پوستی زگیل بریزند.
برای زگیل تناسلی چه زمانی باید به دکتر مراجعه کرد؟
اگر فرد از روش سرکه سیب برای درمان زگیل استفاده کند، باید مراقب پوست اطراف زگیل باشد تا نشانه های سوزش شیمیایی روی پوست ایجاد نشود. نشانه هایی که شخص باید درمان را قطع کند و به پزشک مراجعه کند عبارتند از:
– خون ریزی
– ترک و ایجاد مناطق باز در پوست
– درد شدید در محل درمان
– تورم شدید
اگر فرد چیزی مشاهده کند که مربوط به درمان زگیل نباشد، باید با پزشک خود تماس بگیرد (روشهای تشخیص زگیل تناسلی).
آیا تحقیقی برای تأیید این ادعاها انجام شده است؟
متاسفانه، شواهد کمی علمی وجود دارد که سرکه سیب برای درمان زگیل موثر است. مطالعات نشان داده اند که سرکه می تواند در آزمایشگاه پاتوژن های مضر را از بین ببرد. سرکه گاهی بعنوان یک ماده ضد عفونی کننده خانگی یا به عنوان راهی برای حفظ مواد غذایی در برابر فاسد شدن استفاده می شود. با این حال، محققان استفاده از سرکه را برای مبارزه با عفونت تایید نمی کنند.
آیا سرکه سیب می تواند زگیل تناسلی را درمان کند؟
ممکن است سرکه سیب زگیل های تناسلی را درمان کند. این حالت مشابه داروهای تجویزی است که از مواد تشکیل دهنده اسیدی برای کشتن ویروس استفاده می کنند. می توانید پنبه را آغشته به سرکه سیب  کنید و روی زگیل بمالید.
روش اصلی توصیه شده برای درمان زگیل با سرکه سیب نسبتا ساده است. فقط نیاز به پنبه، آب، سرکه سیب، و باند دارید. 2) پنبه را در محلول سرکه / آب خیس کنید. 3) پنبه را به طور مستقیم در بالای زگیل قرار دهید.
آیا استفاده از سرکه سیب بر روی زگیل ایمن است؟
سرکه یک اسید ضعیف است که حاوی 4 تا 8 درصد اسید استیک است. اما حتی اسیدهای ضعیف می توانند باعث سوختگی های شیمیایی شوند. گزارش هایی وجود دارد که نشان میدهد هنگامی که سرکه سیب به طور مستقیم بر روی پوست اعمال می شود و توسط باند پوشیده می شود باعث سوختگی های شیمیایی می شود.
هنگام استفاده مستقیم سرکه سیب بر روی پوست، باید با احتیاط عمل کنید. این احتمال وجود دارد که احساس تحریک پذیری خفیف یا احساس سوزش داشته باشید. اگر درد و سوزش زیاد دارید که در طول زمان بدتر می شود، پنبه را بردارید و محل را با آب بشویید. هنگام استفاده از این روش درمانی، سرکه سیب را با آب رقیق کنید تا از سوختگی جلوگیری شود. نباید سرکه سیب را بر روی زخم های باز و یا صورت و گردن اعمال کنید. همچنین از سرکه سیب برای زگیل تناسلی استفاده نکنید. این نوع زگیل متفاوت است و باید توسط پزشک درمان شود. واکنش آلرژیک با هر محصول طبیعی امکان پذیر است. علائم واکنش آلرژیک (آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی ) ممکن عبارتند از:
– دشواری تنفس
– جوش یا کهیر
– سرگیجه
– ضربان قلب سریع
خلاصه
از آنجا که سرکه به طور گسترده در دسترس است و بسیار مقرون به صرفه است، ممکن است بخواهید قبل از امتحان درمان های گران تر، آن را امتحان کنید. اگر سوزش یا درد دارید، سرکه را رقیق کنید. سرکه سیب را بر روی زخم باز اعمال نکنید. اگر پوست شما می سوزد یا تحریک شده است، آن را با آب کاملا شستشو دهید. اگر علائم واکنش آلرژیک، و یا هر گونه علائم نگران کننده را تجربه کردید، فورا با پزشک تماس بگیرید. هنگامی که نوبت درمان زگیل می شود، ممکن است قبل از پیدا کردن روش مناسب، روش های مختلفی را امتحان کنید. پزشک یا متخصص پوست شما ممکن است از درمانهای طبیعی همراه با درمان های معمول استفاده کند. برای بررسی گزینه های درمان، با پزشک خود صحبت کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *