سالاد نودل آسیایی در مسین جار

حتما دوست دارید بدانید که مسین جار چیست.میسن جار ( Mason Jar) که به نام مخترع آن، جان لندیس میسن نام‌گذاری شده است، نوعی ظرف شیشه‌ای قالبی است که از گذشته برای نگهداری و ذخیره مواد غذایی در خانه استفاده می‌شده است.

میسن جار ( Mason Jar) که به نام مخترع آن، جان لندیس میسن نام‌گذاری شده است، نوعی ظرف شیشه‌ای قالبی است که از گذشته برای نگهداری و ذخیره مواد غذایی در خانه استفاده می‌شده است. دهانه این ظرف شیشه‌ای دارای یک در فلزی است که روی آن پیچ می‌شود. این ظرف که ما اغلب آن را به نام شیشه سس مایونز، ترشی یا خیارشور می‌شناسیم این روزها یک روش سرو سالاد و دسر و حتی غذاهای مختلف اما ساده است. غذاهایی که می‌توان آن‌ها را در میسن جار آماده و نگهداری کرد، به تغذیه سالم هم کمک می‌کنند.

 

استفاده از میسن جار چه مزیتی دارد؟

 

مواد غذایی از قبیل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و غلات را می‌توان داخل میسن جار برای مدت طولانی‌تری نگهداری کرد، زیرا فضای بسته و کوچک آن محیط مناسبی را برای نگهداری غذا فراهم می‌کند. غذایی که داخل میسن جار ریخته شود تقریبا دو برابر هر ظرف دیگری ماندگاری خواهد داشت.

به دلیل ضخامت شیشه میسن جارها می‌توانید آن‌ها را هم با حرارت بالا گرم کنید و هم داخل فریزر بگذارید، به این ترتیب می‌توانید مواد غذایی داخل ظرف را داخل مایکرو ویو گرم کنید یا در فریزر نگهدارید. علاوه بر این برای نگهداری غذای باقی‌مانده، انواع اسموتی، ماست خانگی، مربا، سبزیجات، ترشیجات، انواع سس و غذاهای ترکیبی نیز می‌شود به میسن جارها اعتماد کرد.

از میسن جار می‌توان برای نگهداری مواد غذایی که قرار است یک یا چند روز بعد با ترکیب آن‌ها غذایی درست کنید استفاده کرد. مثلا اگر قرار است یک مهمانی شام برگزار می‌توانید با توجه به نوع غذا مواد آن را از چند روز قبل تهیه کرده، آن‌ها را داخل ظرف بریزید و به راحتی روی آن برچسب بزنید. شیشه‌ای بودن ظرف کمک می‌کند که به راحتی از محتوای ظرف و مقدار آن مطلع شوید.

طرز تهیه سالاد نودل در میسن جار

در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه و نگهداری یک نوع سالاد نودل آسیایی را داخل میسن جار آموزش دهیم.

سالاد نودل آسیایی در میسن جار

 

مواد لازم برای سالاد:

 

  • ۱۰۰ گرم نودل
  • ۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده
  • ۱ فنجان باقالی پخته
  • ۲ عدد هویج بزرگ رنده شده
  • ۲ عدد پیاز خرد شده
  • نصف فنجان نودل کرانچی

 

مواد لازم برای سس:

 

  • ۲ قاشق کره بادام زمینی
  • ۴ قاشق چایخوری سس سویا
  • ۴ قاشق چایخوری سرکه سیب
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری کنجد

 

طرز تهیه:

 

1.    در یک قابلمه متوسط آب را بجوشانید و نودل را طبق دستورالعمل روی بسته بندی آن بجوشانید. سپس نودل‌ها را آبکش کنید و کنار بگذارید.
2.    برای درست کردن سس تند کره بادام زمینی در یک کاسه کوچک کره بادام زمینی را به همراه سرکه و سس سویا هم بزنید و در همین حال کم کم روغن زیتون را اضافه کنید و وقتی خوب مخلوط شد، کنجد را داخل سس بریزید.
3.    حالا لایه لایه مواد را روی هم داخل میسن جار بریزید به طوریکه لایه آخر نودل کرانچی قرار بگیرد. در ظرف را بگذارید و با همین مواد و ترتیب دو تا سه ظرف دیگر را هم پر کنید. حالا می‌توانید سالاد را برای روزهای بعد داخل یخچال یا فریزر نگهدارید یا همین حالا با ریختن سس تند کره بادام زمینی روی آن، نوش جانش کنید!

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *