زنبورها صرع را درمان می کنند

timthumb

 


  • استفاده از نيش زنبور عسل يكي از روش‌هاي زنبوردرماني است كه سال‌ها از سوي درمانگران طب مكمل و جايگزين براي درمان بيماري‌هايي كه با دستگاه ايمني و سيستم عصبي بدن مرتبط هستند، استفاده مي‌شود.

 

بيماري صرع يكي از رايج‌ترين و شايع‌ترين بيماري‌هاي مغزي در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 ميليون نفر را در جهان به‌خود مبتلا كرده است. با وجود آن‌كه پزشكان و متخصصان زيادي در سراسر جهان براي درمان اين بيماري تحقيقات و آزمايشات متعددي را به سرانجام رسانده‌اند اما هنوز درمان قطعي و حتمي براي اين بيماري از سوي متخصصان طب رايج مشخص نشده است.


 

نسخه آيورودا


استرس و اضطراب از جمله عواملي است كه در كنار بي‌خوابي تاثير زيادي در تشديد سردردها، حمله‌ها و تشنج‌هاي بيماري صرع دارد. بسياري از متخصصان و درمانگران طب مكمل استفاده از شيوه‌ها و تكنيك‌هاي مديتيشن و ريلكسيشن به‌ويژه تكنيك‌هاي مربوط به آرامش‌بخشي و شيوه‌هاي عميق تنفس را از جمله بهترين راه‌كارها براي تخليه فشارهاي عصبي و كاهش ميزان استرس و اضطراب ناشي از كار و فعاليت‌هاي روزانه مي‌دانند. از اين‌رو اين درمانگران توصيه مي‌كنند تا افراد مبتلا به صرع براي كنترل دردها و حملات خود با اين تكنيك‌ها آشنا شده و از آن‌ها براي كنترل بيماري و درمان آن بهره ببرند. برخي از تكنيك‌هاي تنفسي يا تكنيك‌هاي آرام‌بخشي تن و روان نيز كه زيرمجموعه تكنيك‌هاي ريلكسي مكتب طب آيورودا (طب سنتي هندوستان) است، براي درمان و تسكين سردردهاي ناشي از صرع توصيه مي‌شود.


كاهش حملات با گياه‌درماني


گياه آويشن از گياهان دارويي است كه مصرف آن در ميان مردم براي درمان بسياري از بيماري‌ها رايج است. چاي آويشن از ديگر چاي‌هاي گياهي است كه براي تسكين دردهاي ناشي از صرع و كاهش حملات آن بسيار مناسب است. براي تهيه اين دم‌نوش بهتر است ميزان مساوي از گياه آويشن را با پونه كوهي مخلوط كرده و با 2 ليوان آب دم كنيم. نوشيدن اين چاي 2 تا 3 فنجان در روز توصيه شده است.


 

زنبوردرماني براي درمان صرع


استفاده از نيش زنبور عسل يكي از روش‌هاي زنبوردرماني است كه سال‌ها از سوي درمانگران طب مكمل و جايگزين براي درمان بيماري‌هايي كه با دستگاه ايمني و سيستم عصبي بدن مرتبط هستند، استفاده مي‌شود. بسياري از درمانگران و متخصصان طب مكمل اين شيوه را براي درمان بيماري‌هايي چون پاركينسون، صرع، صرع فلجي و حتي ‌ام اس مناسب و عملي مي‌دانند. در اين شيوه درمانگران با استفاده از سم نيش زنبور به‌صورت مستقيم يا غير‌مستقيم در محل‌هايي خاص به تحريك سيستم عصبي بدن مي‌پردازند. براي بهره‌مندي از اين شيوه درماني علاوه براين‌كه بايد با متخصص يا درمانگر متبحر زنبوردرماني مشورت كرد بايد از نداشتن آلرژي نسبت به نيش زنبور نيز اطمينان حاصل كرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *