روش های درمان زگیل تناسلی

  • روشهای جراحی ،لیزر ،الکتروکوتر ،استفاده از TCA و تزریق اینتروفرون آلفا نیز در موارد خاص کاربرد دارند.در موارد مصرف سیگار ،الکل،استرس و نقص ایمنی بیماری سریعتر و بیشتر گسترش می یابد.درمان ضایعات درد و خارش را کم می کند

سوال
سلام خسته نباشید. من یکسال پیش متاسفانه چندبار با آقایی رابطه جنسی از مقعد داشتم و الان چندماهی است که احساس خارش شدید در اطراف مقعددارم و بتازگی متوجه شدم که اطراف مقعدم زگیل وجوددارد که این چندمدت نسبت به قبل بیشترشده اند و به شدت احساس خارش و سوزش شدید میکنم. و هیچ درمانی تاکنون انجام ندادم فقط دوشب است که از سرکه سیب استفاده میکنم و خارش و سوزشش چندبرابر شده. من سه ماه دیگه قراره عقدکنم خواهش میکنم ازتون راهنماییم کنید که چظور میتونم درمان بشمو تا زمان عقدم زگیل ها درمان بشن ؟خانم دکتر من متاسفانه وضعیت مالی خوبی ندارم آیا راهی آسان و کم خرج هم برای درمان این بیماری وجود داره؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید با تشکر فراوان .
جواب
سلام علیکم
باید از نظر دیگر بیماری های مقاربتی نیز بررسی شوید. مراجعه به متخصص عفونی الزامی است. احتمال ابتلای همسرتان نیز هست. باید قبل از رابطه با شما واکسن بزنند.
اصولا درمان نیاز به مراجعه به پزشک دارد. درمانهای خانگی موثر نیست.
در زگیل تناسلی می توان از محلول پودوفیلین استفاده کرد البته این کار باید توسط پزشک صورت گیرد.
از نیتروژن مایع به روش کرایوتراپی نیز می توان کمک گرفت. باید به فواصل یک الی دو هفته تا بهبود ضایعات تکرار شود.
روشهای جراحی ،لیزر ،الکتروکوتر ،استفاده از TCA و تزریق اینتروفرون آلفا نیز در موارد خاص کاربرد دارند.در موارد مصرف سیگار ،الکل،استرس و نقص ایمنی بیماری سریعتر و بیشتر گسترش می یابد.درمان ضایعات درد و خارش را کم می کندو احتمال گسترش ضایعات را کم می کند.از بین بردن کامل ضایعات نیاز به حوصله و پی گیر بودن بیمار دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *