روش صحیح مسواک زدن

  • زیاده روی در استفاده از خمیر دندان فی نفسه آسیبی به دندان‌ها نمی‌زند اما امکان دارد به خاطر این که دوست ندارید دهانتان پر از کف باشد، زمان مسواک زدن را کوتاه کنید. برای کودکان لایه نازکی از خمیر دندان کافی است و برای بزرگسالان اندازه یک نخود بس است و بهتر است زیاده روی نکنید.

شما روزانه دو تا سه بار دندا‌‌ن هایتان را مسواک می‌زنید؟ شاید تصور می‌کنید در این کار خبره شده‌اید و دیگر دندان هایتان دچار پوسیدگی نمی شود . اما ممکن است بدون این که بدانید خطاهایی مرتکب ‌شوید که کارایی مسواک را کاهش دهد.

 

در مسواک زدن عجله می‌کنید

برای این که به خوبی دندا‌‌ن هایتان را مسواک بزنید، باید حدود دو دقیقه وقت برای این کار صرف کنید. زمانی که با عجله مسواک می‌زنید، نمی‌توانید جرم‌های دندان را از بین ببرید.

 

مسواک را بیش از حد روی دندان‌ها فشار می‌دهید

فشار دادن مسواک روی دندان‌ها باعث می‌شود بافت لثه از دندان‌ها فاصله بگیرد و از بین برود. از طرفی ممکن است به حساسیت دندانی یا افتادگی دندان دچار شوید.

 

دقت نمی‌کنید

آیا حین مسواک زدن برخی از قسمت های دهان را فراموش می‌کنید؟ باید با دقت جلو، عقب و روی دندان‌ها و همچنین لثه‌ها، زبان و کام را به طور یکسان تمیز کرد.

 

حرکات تان اشتباه است

مسواک را با حرکات دورانی کوتاه و ملایم روی دندا‌‌ن هایتان حرکت دهید. نزدیک لثه‌ها یک زاویه ۴۵ درجه به مسواک بدهید و از بالا به پایین مسواک بزنید.

 

در استفاده از خمیر دندان زیاده روی می‌کنید

زیاده روی در استفاده از خمیر دندان فی نفسه آسیبی به دندان‌ها نمی‌زند اما امکان دارد به خاطر این که دوست ندارید دهانتان پر از کف باشد، زمان مسواک زدن را کوتاه کنید. برای کودکان لایه نازکی از خمیر دندان کافی است و برای بزرگسالان اندازه یک نخود بس است و بهتر است زیاده روی نکنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *