رقابت بین تاکسی های اینترنتی بالا گرفت

  • از جدی‎ترین رقبای اسنپ می‎توان به شرکت تپ‌سی (TAP30) اشاره کرد که با وجود تازه تاسیس بودن خود، پا را فراتر از انتظارها گذاشته و در مدت اندک فعالیت خود با ارائه خدمات‎رسانیِ باب میل مشتریان، بر مقبولیت خود میان مردم افزوده است.

به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، ورود تاکسی اینترنتی یا همان سامانه هوشمند حمل و نقل به ایران، در سال 93 و با شروع به کار شرکت «کارمان» وارد فاز عملی شد؛ شرکتی که با تغییر نام به «اسنپ» در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‎های ارائه کننده حمل و نقل اینترنتی در ایران به شمار می رود.

پس از شروع به کار اسنپ و رواج استفاده از این سبک حمل و نقل، که کاهش وقت و هزینه را برای مسافران در پی داشت، رفته رفته بر تعداد تاکسی‎های اینترنتی در ایران افزوده شد و این سیستم هوشمند در حمل و نقل به سایر کلان شهرهای ایران نیز راه یافت. همچنین به تازگی حضور یک رقیب روسی جدید برای شرکت‌های تاکسی های اینترنتی فعال در بازار ایران نشانگر فشرده‌ شدن بازار رقابت در این عرصه پرسروصداست، رقابتی که مسلما به افزایش سطح خدمات به مردم ختم خواهد شد.
* سامانه حمل و نقل هوشمند «اسنپ»

اسنپ در آغاز با نام «کارمان» از تابستان 93 شروع به کار کرد و در حال حاضر به عنوان اولین و بزرگ‎ترین سامانه هوشمند حمل و نقل در ایران در حال فعالیت است. پس از همکاری رسمی «اسنپ» و «زود فود» و تغییر نام سامانه سفارش غذای آنلاین به «اسنپ فود»، این شرکت دامنه خدمات رسانی خود را گسترش داد و یکی از دلایل این امر را می‎توان رقابتی شدن عرصه فعالیت و  روی کار آمدن رقبایی همچون «تپسی» و «کارپینو» دانست. در حال حاضر اسنپ در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز در حال خدمات رسانی به مشریان است و از چند روز قبل (13 آبان) با ورود به اهواز بر تعداد شهرهای تحت پوشش خود افزود.

* سامانه حمل و نقل هوشمند «تپ‌سی»

از جدی‎ترین رقبای اسنپ می‎توان به شرکت تپ‌سی (TAP30) اشاره کرد که با وجود تازه تاسیس بودن خود، پا را فراتر از انتظارها گذاشته و در مدت اندک فعالیت خود با ارائه خدمات‎رسانیِ باب میل مشتریان، بر مقبولیت خود میان مردم افزوده است. تپ‌سی در خرداد ۱۳۹۵ به شهروندان تهرانی معرفی شد و در حال حاضر دامنه فعالیت آن به شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز رسیده‌است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد تپ‌سی بایستی به زیرساخت تماما بومی آن اشاره کرد، شرکتی که مجوز دانش بنیان خود را از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده است و به همراه  شرکت پیک «الو پیک»  تنها شرکت های حمل و نقل اینترنتی دانش بنیان به شمار می روند. تپ‌سی با جذب پرسنل نخبه داخل کشور و همچنین بازگرداندن و بهره گیری از نخبگانی که از کشور رفته بودند، توانسته است به زیرساختی تماما بومی دست یابد.

* سامانه حمل و نقل هوشمند « کارپینو »

با روی کار آمدن تاکسی‎های اینترنتی همگان بر به صرفه بودن استفاده از این سبک حمل و نقل واقف بودند اما توجه کمتر کسی به زیان آنها برای رانندگان تاکسی‎های سنتی در پایتخت و کسادی بازار آژانس‎ها جلب شد به غیر از خود رانندگان تاکسی‎های سنتی و رانندگان آژانس ها!

اینجا بود که شهرداری تهران برای حمایت تاکسیرانی، وارد رقابت با تاکسی‎های اینترنتی شد و سامانه حمل و نقل هوشمند«کارپینو» را راه اندازی کرد. سامانه‎ای که حال خود را فراتر از تهران و در میان سیلی از تاکسی‎های اینترنتی شهر مقدس مشهد می بیند.

البته نرم افزاری با نام «ژیان» نیز در حال حاضر مشغول به هوشمندسازی آژانس‎ها و تاکسی‎های رسمی شهرهایی همچون اصفهان، مشهد و تهران است.

* «ماکسیم تاکسی»

شرکت ماکسیم اولین تاکسی اینترنتی خارجی در ایران محسوب می شود و به تازگی فعالیت خود در ایران را آغاز کرده است. این شرکت روسی  با شعار «وقت رفتن است»، در بیش از 200 شهر روسیه و کشورهایی نظیر بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان مشغول به فعالیت است.

* مشهد، مهد تاکسی‎های اینترنتی

شهر مقدس مشهد یکی از کلانشهرهای ایران به شمار می رود و با پیدایش تاکسی اینترنتی در تهران، به عنوان دومین میزبان این تاکسی‎ها، مملوء از شرکت‏های اینترنتی حمل و نقل شد. در حال حاضر شرکت‎هایی همچون تپ سی، اسنپ، کارپینو، تاچسی، چی‌تکس، آلوان و حتی ژیان در این شهر زائر خیز مشغول به فعالیت هستند.

تاکسی اینترنتی «آلوان» یکی از موفق ترین شرکت‎های حمل و نقل هوشمند در مشهد به شمار می رود که در حال حاضر در تهران، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان، کرمان و اصفهان بیش از ۵۰ شهر را پوشش داده است. علاوه بر آلوان، شرکت «تاچسی» نیز پا را فراتر از مشهد گذاشته و در شهرهای یزد و اهواز در حال فعالیت است.

* «الو پیک» و  «میاره»

در میان‎ رونق تاکسی‎های اینترنتی، شرکت‎هایی همچون «الو پیک» و «میاره»  نیز به چشم می خورند که در حال خدمات‎رسانی در زمینه پیک و ارسال بسته هستند. شرکت‎هایی که تا حدودی موفق عمل کرده و رو به ارائه خدماتی همچون حمل و نقل هوشمند بار از طریق  وانت‎ها آورنده اند.

در پایان پس از اشاره به تاکسی‎های اینترنتی و به اوج رسیدن رقابت مابین آنها نباید از این نکته قافل شویم که رونق تاکسی‎های اینترنتی و به اوج رسیدن رقابت در این عرصه چیزی جز بهبود سطح خدمات‎رسانی برای مردم را در پی نخواهد داشت و شاهد بالا رفتن کیفیت، کاهش و رقابتی شدن تعرفه‎ها و همچنین بالا رفتن سطح امنیت مسافران خواهیم بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *