رفتن به استخر برای کدام افراد مضر است

  • وزارت بهداشت در طول سال، نظارت های متعددی بر بهداشت استخرهای شنا دارد، با این حال آب به صورت بالقوه محیط مناسبی برای انتقال بسیاری از عفونت ها به بدن انسان است و در زمینه بهداشت آن نباید کوتاهی کرد.

 

شنا و رفتن به استخر در تابستان رواج زیادی در بین علاقمندان به این ورزش پیدا می کند. اما قبل از رفتن به استخر نکاتی را مد نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که آب به صورت بالقوه محیط مناسبی برای انتقال بسیاری از عفونت ها به بدن انسان است، گفت: اگرچه وزارت بهداشت از استخرهای شنا بازدید می کند، اما مردم هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مردم دقت کنند، چنان چه به بیماری گوارشی،<digestive Disease> اسهالی یا بیماری های پوستی و قارچی مبتلا هستند، به استخر مراجعه نکنند، همچنین از وسایل شنای شخصی استفاده کنند و قبل و بعداز ورود به استخر، دوش بگیرند و به کودکان آموزش دهند که ترشحات بدن خود را داخل آب نریزند.

با اتمام ماه مبارک رمضان، استخرها رونق پیدا می کند، لذا رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

وزارت بهداشت در طول سال، نظارت های متعددی بر بهداشت استخرهای شنا دارد، با این حال آب به صورت بالقوه محیط مناسبی برای انتقال بسیاری از عفونت ها به بدن انسان است و در زمینه بهداشت آن نباید کوتاهی کرد. در سال گذشته، 53681 بار از این استخرها کلرسنجی به عمل آمد و درصد مطلوبیت آن ها از این حیث، 71 درصد بود، همچنین استخرهای فعال کشور، از لحاظ PH هم مورد سنجش قرار گرفتند که درصد مطلوبیت آن ها از لحاظ PH نیز، 80 درصد بوده است.webda.behdasht.gov.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *