راه و رسم مسافرت با نوزاد شیرخوار

  • خوردن غذاهای خاص و سنتی هر منطقه نیز یکی از لذت‌های سفر است، اما توجه داشته باشید که ممکن است سیستم گوارش فرزند شما از سیستم گوارش شما ضعیف‌تر باشد و به غذاهای متفاوت عادت نداشته باشد.

سلامتی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های زندگی است. گاه افراد زمانی متوجه این نکته می‌شوند که خودشان یا یکی از اعضای خانواده‌شان دچار ناراحتی و بیماری می‌شوند. معمولا کودکان بیش از بزرگسالان در طول سفر بیمار می‌شوند. در طول سفر، داشتن یک نوع بیمه درمانی بهترین گزینه برای حل مشکلاتی از قبیل بیماری یا آسیب‌دیدگی‌های ناشی از حوادث است.

در برخی موارد، برای تهیه داروهای ضروری و خاص نیاز به نسخه پزشک هست. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود قبل از سفر به یک پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید نام هر دارویی که معمولا مورد نیاز واقع می‌شود و گرفتن آن از داروخانه بدون نسخه پزشک امکانپذیر نیست را در دفترچه بیمه شما یا به صورت جداگانه بنویسد، اما به‌طور کلی داروهایی برای بیماری‌هایی از قبیل تب خفیف، تب شدید، سرفه، سوء‌هاضمه، اسهال، استفراغ و گرمازدگی مورد نیاز واقع می‌شوند.

همچنین بهتر است یک جعبه کمک‌های اولیه و کرم یا ژل ضد عفونی کننده نیز همراه خود داشته باشید. شاید برای تهیه همه این موارد، که ممکن است حتی از آنها یک‌بار هم استفاده نکنید، لازم باشد هزینه زیادی کنید، اما این هزینه کردن برای چنین امری ارزش دارد.
اگر با نام داروها آشنایی ندارید، در یک دفترچه کوچک نام هر یک و موارد استفاده آن را یادداشت کنید. همچنین اگر جعبه کمک‌های اولیه با خود می‌برید، جعبه را در محل اقامت گاه خود نگذارید، بلکه سعی کنید هر کجا می‌روید، این جعبه را به همراه خود داشته باشید.
همچنین کرم یا ژل ضد عفونی کننده جزء ملزوماتی است که حتما باید همیشه در کیف شما باشد. این کرم کاربردهای بسیاری دارد به ویژه زمانی‌که قصد بازدید از یک مکان عمومی ‌را دارید. با استفاده از این کرم می‌توانید درصد احتمال ابتلای فرزندتان به انواع بیماری‌های عفونی و واگیردار را کاهش دهید.
خوردن غذاهای خاص و سنتی هر منطقه نیز یکی از لذت‌های سفر است، اما توجه داشته باشید که ممکن است سیستم گوارش فرزند شما از سیستم گوارش شما ضعیف‌تر باشد و به غذاهای متفاوت عادت نداشته باشد.
در نتیجه سعی کنید تا می‌توانید برای فرزندتان غذاهایی ساده، بهداشتی، کاملا پخته شده و بدون ادویه تهیه کنید. در غیر اینصورت احتمال اینکه کودکان دچار اسهال و استفراغ شوند بسیار زیاد است. همچنین اجازه ندهید فرزندتان در خوردن غذا و یا تنقلات زیاده‌روی کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *