راهنمایی برای خرید آبمیوه گیری خوب و مناسب

  • دهانه ورودی آبمیوه گیری همان جایی است که با قرار دادن میوه در آن، دستگاه اقدام به گرفتن آبمیوه  می کند. هرچه اندازه این دهانه بزرگتر باشد ، کار شما در گرفتن آب میوه های دارای اندازه های مختلف راحت تر است. مثلا برای گرفتن آب میوه های بزرگ، نیازی نیست آن ها را تا اندازه های کوچک قطعه قطعه کنید.

 

بهترین آب میوه گیری متناسب با نیاز خانه شما چه نوع آب میوه گیری است؟ چه موقع می توان گفت که بهترین آب میوه گیری خریداری شده است؟ چه نکاتی را باید برای یک خرید خوب در ذهن داشت؟ متن زیر به احتمال زیاد جواب خیلی از دغدغه های شما را خواهد داد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، برای خرید یک آب میوه گیری کارآمد شاید در اول با توجه به تنوع مدل ها کار سختی به نظر برسد ولی با در نظر گرفتن چند فاکتور اساسی انتخاب این وسیله خیلی ساده خواهد شد.

توان آبمیوه گیری

توان مصرفی آبمیوه گیری یکی از مهمترین ویژگی های آن است . توان این دستگاه ها ، همانند سایر دستگاه های الکتریکی با یکای وات مشخص می شود . این مشخصه ، رابطه مستقیمی با قیمت دستگاه و همچنین مصرف برق آن دارد . دستگاه های آبمیوه گیری معمولا قدرتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ وات دارند.

بازده

بازده دستگاه های آبمیوه گیری از مشخصه های مهم آن هاست. یک آبمیوه گیری مناسب در شرایط عادی باید بتواند بیش از ۵۰ درصد وزن میوه ها به شما آبمیوه تحویل دهد. از آنجایی که برای این مورد ، واحد خاصی وجود ندارد بهتر است پیش از خرید آبمیوه گیری مد نظر خود، در رابطه با راندمان آن تحقیق کنید.

سرعت آبمیوه گیری

هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد ، بازده آن افزایش می یابد و با سرعت بالاتری عمل آبمیوه گیری را برای شما انجام می دهد.

جنس بدنه

باید دقت کنید که معمولا تفاوت وزنی بین جنس های مختلف وجود دارد پس اگر وزن برای شما نکته مهمی است باید به این مسئله دقت کنید. بدنه این دستگاه ها را معمولا از جنس استیل یا پلاستیک می سازند. گاهی نیز، تلفیقی از این دو ماده در ساخت بدنه آبمیوه گیری استفاده می شود. تفاوتی از نظر استحکام معمولا بین این دو جنس نمی باشد.

جنس تیغه

تیغه های دستگاه های آبمیوه گیری را از مواد مختلفی می سازند. از جمله این مواد می توان به فولاد ، پلاستیک و تیتانیوم اشاره کرد. تیغه های پلاستیکی دارای مقاومت کمتری نسبت به تیغه های تیتانیومی و فولادی هستند اما در عوض ، مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدن دارند.

مخزن تفاله و آبمیوه

هرقدر اندازه مخزن های تفاله و آبمیوه ی دستگاه های آبمیوه گیری بیشتر باشد ، مقدار بیشتر آبمیوه را می توانید در یک نوبت تهیه کنید. البته برخی از دستگاه های آبمیوه گیری فاقد مخزن آبمیوه هستند و شما برای جمع آوری آبمیوه باید یک ظرف را در زیر لوله خروجی آن ها قرار دهید.

میزان مصرف انرژی

توان مصرفی یا همان قدرت موتور اصلی ترین ویژگی مشخص کننده میزان مصرف برق دستگاه است. همچنین میزان و نوع استفاده نیز در تعیین میزان مصرف برق دستگاه موثر است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ، به برچسب مصرف انرژی دستگاه مراجعه کنید. البته در نظر داشته باشید که مصرف برق درج شده بر روی برچسب مصرف انرژی ، در شرایطی خاص اندازه گیری شده است و مصرف واقعی به موارد گفته شده بستگی دارد.

سهولت شستشو

باز و بسته شدن آسان قطعات آبمیوه گیری موجب می شود تا شستشوی آن ها آسان باشد. سهولت در شستشو و نظافت سبب افزایش طول عمر دستگاه و همچنین ، افزایش راندمان آن می شود.

صدا تولید شده

صدای بلند دستگاه های آبمیوه گیری همواره آزاردهنده بوده و هست. این صدا با سرعت چرخش دستگاه و همچنین توان دستگاه رابطه مستقیمی دارد. البته شرکت های سازنده این دستگاه ها درصدد هستند تا صدای آبمیوه گیری ها را تا حدی مطلوب کاهش دهند. شما می توانید میزان صدای این دستگاه ها را پیش از خرید تست کنید.
(مشاهده آخرین لیست

قطر و اندازه دهانه ورودی

دهانه ورودی آبمیوه گیری همان جایی است که با قرار دادن میوه در آن، دستگاه اقدام به گرفتن آبمیوه  می کند. هرچه اندازه این دهانه بزرگتر باشد ، کار شما در گرفتن آب میوه های دارای اندازه های مختلف راحت تر است. مثلا برای گرفتن آب میوه های بزرگ، نیازی نیست آن ها را تا اندازه های کوچک قطعه قطعه کنید.

 

سایر قابلیت ها

محافظت موتور در برابر حرارت : در بعضی از دستگاه های آبمیوه گیری ، سیستمی قرار داده شده است تا در صورت افزایش دمای موتور در حین کار ، تا خنک شدن دوباره آن ، برق موتور را قطع می کند.

محفظه نگهداری سیم : برخی از دستگاه های آبمیوه گیری ، دارای محفظه ای برای قرار دادن سیم هستند . شما می توانید پس از انجام کار با دستگاه ، سیم آن را جمع کرده و در این محفظه قرار دهید. گاهی در این محفظه ها ، قابلیت جمع آوری خودکار سیم نیز قرار داده می شود که به وسیله آن شما می توانید با فشردن یک کلید ، سیم دستگاه را جمع کنید.

کلید های کنترل سرعت : در برخی از دستگاه های آبمیوه گیری کلید های مختلفی برای کنترل سرعت دستگاه تعبیه شده است که شما می توانید با استفاده از آن ها ، سرعت چرخش موتور را بر اساس نوع میوه خود تنظیم نمایید. مثلا برای میوه های سفت مانند سیب از دور تند و برای میوه های نرم و آبداری مانند انگور ، از دور کندتر استفاده کنید.

چندکاره بودن : برخی از این دستگاه ها در قالب دستگاه هایی چند کاره یا غذا ساز در بازار عرضه شده اند که علاوه بر امکان گرفتن آبمیوه ، قابلیت های دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال برخی از این دستگاه ها علاوه بر آبمیوه گیری ، دارای قابلیت هایی مانند مخلوط کن ،رنده کردن ، آسیاب و … هستند. پارچ مخلوط کن این دستگاه ها را معمولا از جنس پلاستیک یا شیشه می سازند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *